Ga naar inhoud

BMW G01 X3


Phil

Aanbevolen berichten

Eerst zien, dan pas geloven natuurlijk maar ze lijken toch zotte dingen van plan met de X3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niets officieel maar:

Citaat

 

New in the program of the Munich mid-class SUV are the two plug-in hybrids under the iPerformance label, namely the BMW X3 xDrive30e with 252 hp and the stronger X3 xDrive40e with 326 hp. Both models come with a four-cylinder petrol engine and an electric motor integrated into the housing of the eight-speed automatic, as seen in the 330e, 530e and 740e.

Apart from the plug-in hybrids and the M40i, only two other petrol engines are planned. The BMW X3 sDrive20i with 190 hp and rear-wheel drive marks the entry in the lineup, the same engine is also available with automatic and all-wheel drive. The X3 xDrive30i with the well-known 252-hp variant of the four-cylinder B48 is used.

On the diesel side, the engine pallet begins, as expected, with the well-known B47 variants BMW X3 sDrive18d and xDrive20d. Their 150 and 190 hp are as familiar as the 224 hp of the X3 xDrive25d with a turbocharged four-cylinder diesel. The BMW X3 xDrive30d is equipped with a six-cylinder engine, with 258 hp.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de X3 komt met de 30e en 40e hybride motoren, dan begrijp ik niet waarom ze de 40e niet leggen in de nieuwe 5, het meest zakelijke model van BMW. Welk onbenul bij BMW beslist zoiets? :down:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat een 530e met 252pk genoeg vermogen heeft om een 350e te volgen. De BMW 5 is ook een stuk lichter, en de E350e heeft geen 300pk, maar wel 286.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎14‎/‎06‎/‎2017 om 00:17 zei BMWMB:

Als de X3 komt met de 30e en 40e hybride motoren, dan begrijp ik niet waarom ze de 40e niet leggen in de nieuwe 5, het meest zakelijke model van BMW. Welk onbenul bij BMW beslist zoiets? :down:

Ten eerste maakt BMW onnoemelijk veel winst, dus qua onbenullen zal 't wel meevallen. :D

Ten tweede, wie zegt dat de 40e niet in de G30 komt? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei BMWMB:

Ik denk wel dat een 530e met 252pk genoeg vermogen heeft om een 350e te volgen. De BMW 5 is ook een stuk lichter, en de E350e heeft geen 300pk, maar wel 286.

Mijn punt is dat ze op de i8 na geen 'performance' hybrides maken bij BMW. Hun ideologie is anders. Met de X3 zijn ze hun kar aan het draaien denk ik, de GLC350e welke een directe concurrent is, heeft 320 pk. En gezien BMW toch altijd de 'sportievere' keuze is moeten ze met hun vermogen ook mee gaan.

E350e heeft inderdaad 286 pk, op onze offertes staat wel 293 pk. Zal afhankelijk zijn van berekeningsmethode. Vorig jaar stond zelfs 299 pk op offerte.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste maakt BMW onnoemelijk veel winst, dus qua onbenullen zal 't wel meevallen. [emoji3]
Ten tweede, wie zegt dat de 40e niet in de G30 komt? [emoji6]

Met minder onbenullen zouden ze meer winst maken.
Wanneer komt de 540e?
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Tommie:

Ten tweede, wie zegt dat de 40e niet in de G30 komt? ;)

Gaat dat nog een fiscaal aantrekkelijke kar zijn met de nieuwe emissie-testen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat razend knap worden :inlove:

En what's up met die koplampen? Dat zijn nog halogeen lampen? :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Stancke:

Gaat razend knap worden :inlove:

En what's up met die koplampen? Dat zijn nog halogeen lampen? :huh:

Ah ja he, niet gelezen bij de HEA info? Standaard halogeen... Hoewel ze dat nu met de F30 standaard LED te geven wel mogen aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Tommie:

Hoewel ze dat nu met de F30 standaard LED te geven wel mogen aanpassen.

 

Is dat niet om een model 'op leeftijd' nog aantrekkelijke te houden? Kan toch best zijn dat de opvolger dat niet standaard heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Framfy:

 

Is dat niet om een model 'op leeftijd' nog aantrekkelijke te houden? Kan toch best zijn dat de opvolger dat niet standaard heeft.

My thoughts exactly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Imo segment vanaf de 3-reeks mag dat wel standaard zijn... Wat een triestige affaire, een X3 met halogeen =/

Langs de andere kant, als het standaard wordt, lappen ze er gewoon 1000€ bij in basisprijs.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900FD met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Stancke:

Langs de andere kant, als het standaard wordt, lappen ze er gewoon 1000€ bij in basisprijs.
 

Voila, viel me ook direct op met de M2 LCI. Is toch meteen een flinke schel duurder geworden, LED's wel standaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, J3nkins said:

Voila, viel me ook direct op met de M2 LCI. Is toch meteen een flinke schel duurder geworden, LED's wel standaard.

Xenon was al standaard, dus echt veel vooruitgang is het niet. En voor de iconic LEDs moet je nog bijbetalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid