Ga naar inhoud

Vragenlijst masterproef: hulp van Autominded nodig!


Jens

Aanbevolen berichten

Beste medeforummers, 

 

Ik heb nog een 50-tal respondenten nodig voor mijn thesis enquête (op een totaal van 500).

Daarom had ik graag jullie hulp gevraagd om deze laatste loodjes af te leggen! 

 

Mijn onderzoek peilt naar online koopgedrag en invullen duur 10-15 minuutjes max. 

 

Bovendien kunnen jullie een Kinepolis duoticket winnen  ;)

 

Alvast bedankt!

 

Aan de mods: excuses als dit op de verkeerde plaats staat of ongepast is.

Link: http://ghentmarketing.qualtrics.com/jfe/form/SV_4SdS9WiWCEnc62N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ingevuld zie! Al had ik het wat lastig bij de vragen soms, was mij niet altijd duidelijk wat de bedoeling was. Maar ik hoop dat het mijn koopgedrag wat weerspiegelt :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ingevuld.

 

Als je graag nog wat interessante info en stats wil over online koopgedrag raad ik je aan zeker eens een kijkje te nemen naar de 2015 DigitasLBi Connected Commerce Study, uitgevoerd door IFOP in 17 landen met 1000 respondenten per land ;)

 

Hier ook nog een artikeltje specifiek gericht op de opmerkelijkste gegevens voor België.

 

@@Jens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het alleszins een ongelofelijk interessant onderwerp @@Jens. Blijkt ook dat er dus nog een generatie belgen is die nog massa's doen op een dekstop computer. Ik gebruik dat amper. Ik heb mijn iMac thuis afgestaan aan m'n ouders omdat ik 'm zelf gewoon niet meer gebruikte :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, die trend had ik ook al gespot. Heb mijn ouders vorig jaar een iPad cadeau gedaan, sindsdien staat de vaste computer thuis ook maar wat stof te vergaren. Wordt hooguit nog 1x per week gebruikt. En zij zijn absoluut niet IT-minded. Opmerkelijk dus dat er toch zoveel aan blijven vastklampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat loopt wel meer op z'n einde op termijn. Het mag trouwens geen verbazend iets zijn dat we in België op vlak van digital e.d. fel achterlopen op de rest. Maar Alexander De Croo wou daar iets aan doen, geen evidentie echter. Wel een mooi en hoopgevend initiatief imo ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, die trend had ik ook al gespot. Heb mijn ouders vorig jaar een iPad cadeau gedaan, sindsdien staat de vaste computer thuis ook maar wat stof te vergaren. Wordt hooguit nog 1x per week gebruikt. En zij zijn absoluut niet IT-minded. Opmerkelijk dus dat er toch zoveel aan blijven vastklampen.

 

Dat loopt wel meer op z'n einde op termijn. Het mag trouwens geen verbazend iets zijn dat we in België op vlak van digital e.d. fel achterlopen op de rest. Maar Alexander De Croo wou daar iets aan doen, geen evidentie echter. Wel een mooi en hoopgevend initiatief imo ^_^

 

Het gaat bij mij niet over vastklampen, maar sommige websites hebben gewoon nog steeds geen goed responsive design, waardoor ik me achter mijn pc zet om bijvoorbeeld reisinformatie op te zoeken en een vlucht te boeken. 

 

Op PC gaat dat gewoon veel sneller.

 

Daarbij komt dat m'n pc in 5 seconden opgestart is, dat doet er ook veel aan natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat bij mij niet over vastklampen, maar sommige websites hebben gewoon nog steeds geen goed responsive design, waardoor ik me achter mijn pc zet om bijvoorbeeld reisinformatie op te zoeken en een vlucht te boeken. 

 

Op PC gaat dat gewoon veel sneller.

 

Daarbij komt dat m'n pc in 5 seconden opgestart is, dat doet er ook veel aan natuurlijk.

 

Er zijn nog struikelstenen zoals responsive design. Laadsnelheid van pagina's kan mensen soms tegensteken op mobile, of hun scherm is voor hen te klein om bv. deftig een boeking op te kunnen maken. 

 

Maar met de update in het Google Algoritme, dat sterk focust op de mobile-friendliness van websites, zal er - hopelijk - bij nog heel wat achterlopers een lampje doen gaan branden. Want geef toe: niets zo vervelend als een niet-responsive website op je smartphone, als je gauw iets wil opzoeken bv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opzet van het onderzoek is ook grotendeels om het belang van responsive design weer te geven aan de hand van online koopervaring.

Ik ben zelf 3 jaar actief geweest als freelance web developer, en alle agencies die ik ken leveren nu standaard responsive websites af. Het zijn vooral de bedrijven die er soms het nut nog niet van in zien en liever blijven verder werken met hun 6+ jaar oude website. Ik hoop ook dat het nieuwe Google algoritme een incentive kan zijn voor velen, het is alleszins een goed verkoopargument erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog 10 respondenten nodig om mijn quotum te halen! Dat moet hier toch zeker lukken met al die actieve leden hier  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid