Ga naar inhoud

Renault Sandero RS


3000

Aanbevolen berichten

Idem :lolz:

 

Zou wel straf zijn moesten ze dat naar Dacia ook brengen, is in principe dezelfde wagen lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ik lees automatisch Dacia Sandero :P

aaaah vandaar ken ik sandero.

was al heel de dag aan het denken, een rs versie van de renault sandero? welke renault sandero.

tot nu mijn euro valt en het idd de dacia sandero is met een ander logo voor een andere markt. :lol:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar het schijnt dezelfde motor als de vorige Clio RS, dus 200pk is ook goed mogelijk. Sandero staat op zich ook al op het oud chassis van de vorige Clio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

 

 

RS-behandeling voor Renault Sandero

Renault Sandero RS 2.0

buenos aires -

Voor het eerst verbindt Renault Sport zijn naam aan een model dat Europa wordt geproduceerd. Het gaat om de Renault Sandero R.S. 2.0, die in Zuid-Amerika wordt geproduceerd. Deze Dacia met wybertje en RS-embleem is echter geen RS-creatie zoals wij in Europa kennen.

Renault Sandero RS 2.0Foto: Renault

De Renault Sandero R.S. 2.0 is volgens de autobouwer daadwerkelijk door Renault Sport ontwikkeld en ontworpen. De autosportdivisie heeft het model specifiek voor de Latijns-Amerikaanse markt bedacht. De techneuten geven de vijfpersoons hatchback een 145 pk sterke viercilinder motor, gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Daar blijft het niet bij. Een sportonderstel met opnieuw gekalibreerde afstelling en stabiliteitsprogramma zouden ook het Renault Sport-label waardig zijn. De divisie geeft tevens de besturing een sportieve inslag, terwijl de remmen zijn voorbereid op de 145 steigerende paarden.

Begin 2016

Renault grijpt de 7th Buenos Aires International Motor Show in Argentinië aan om het topmodel van de Sandero-familie te presenteren. De levering laat daar echter nog even op zich wachten. Pas begin 2016 start Renault met de verkoop.

Dacia

De Sandero wordt in Europa als Dacia aangeboden. Het bedrijf is niet van plan om het Renault Sport-label op Dacia's te plakken.

 

sander12.jpg

 

sander10.jpg

 

sander11.jpg

 

sander13.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah wacht Latin America. Het kan wel zijn dat die daar gewoon altijd al verkocht is onder de ruitvormige badge.

 

Klopt, doet de Renault/Nissan alliantie wel vaker, bijvoorbeeld met de Dacia Duster:

 

nissan-terrano-1.jpg

 

renault-duster-facelift.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft toch een Dacia Sandero. Op zoiets zou ik mijn oog niet gauw laten vallen, maar hier zijn ongetwijfeld mensen voor te vinden.

Ik zie me wel zoiets kopen. Heeft het chassis en de motor van de vorige Clio RS, en dat blijft toch wel de beste kleine hothatch ooit. En de Sandero ziet er nog best goed uit,  en is spotgoedkoop. Ik zou het wel zien zitten  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid