Ga naar inhoud

Ferrari Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat zou het mooi zijn als Ferrari nog zo'n klein autootje zou maken. 

Zal er waarschijnlijk niet uit zien vandaag de dag. Te patserig, te dik, overdreven.

1973-Ferrari-Dino-246GTS-front-view-in-m

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

ferrari-j50-10000.jpg

ferrari-j50-10001.jpg

ferrari-j50-10002.jpg

ferrari-j50-10003.jpg

ferrari-j50-10004.jpg

Citaat

Ter gelegenheid van 50 jaar Ferrari in Japan heeft de Italiaanse autofabrikant een nieuw speciaaltje onthuld. De auto luistert naar de naam J50 en ze gaan er 10 stuks van bouwen. Onderhuids is dit een 488 Spider en het design is een knipoog naar de Ferrari’s met een targa-dak uit de jaren zeventig en tachtig.

De J50 heeft de bekende geblazen 3.9 V8 onder de kap die goed is voor 690 pk. Dat is 20 pk meer dan de 488 Spider. Het targa-dakje van de J50 kan in twee delen achter de stoelen worden geplaatst.

De Japanners zullen er ongetwijfeld blij mee zijn. Op de redactie zijn de meningen verdeeld. Ondergetekende is geen fan. Zo heeft het front enkele trekjes van de Lamborghini Centenario, en dat is geen compliment. De 20-inch retro-velgen zijn een goede keuze, echter is het algehele design veel te druk naar mijn mening. Ferrari’s als de 456 en de F430 hebben bijvoorbeeld een meer kalme uitstraling. Deze J50 is een regelrechte epileptische aanval. Hot Wheels, maar dan in het echt.

Naast de cosmetische transformatie zijn er echter ook andere zaken aangepast. De radiateurs staan dichter bij elkaar en de voorruit staat lager in vergelijking met de 488 Spider. De motor is zichtbaar door een transparante polycarbonaat cover die speciaal is ontworpen om te fungeren als een verlengstuk van de twee gescheiden rolbeugels, die de hoofden van de inzittenden beschermen. Een overdwars gemonteerde aero foil werkt als visuele brug tussen de twee rolbeugels en vormt een verwijzing naar één van de meest onderscheidende features van de Ferrari sportprototypen uit de jaren ’60 van de vorige eeuw.

De J50 is het geesteskind van Ferrari’s Special Projects afdeling en is ontworpen door het team van het Ferrari Styling Centre in Maranello. In lijn met Ferrari’s fuori serie traditie wordt elk exemplaar geheel afgestemd op de wensen van de koper. Het gepresenteerde exemplaar in Tokio heeft een combinatiekleur van rood en zwart. Dat thema wordt doorgespeeld in het interieur, in combo met alcantara en lederen materialen.

http://www.autoblog.nl/nieuws/ferrari-j50-gelimiteerde-targa-voor-de-rijzende-zon-93715

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

10 stuks met die looks, veel plezier. Dit dus een must have voor een verzamelaar.  

2 voor de VS - 2 voor het midden oosten - 1 voor het VK - 1 voor Rusland - 2 voor Azië en 2 voor Europa (Italiaan/Zwitser en FR/DE)? 

Geplaatst:
57 minuten geleden zei Timo:

10 stuks met die looks, veel plezier. Dit dus een must have voor een verzamelaar.  

2 voor de VS - 2 voor het midden oosten - 1 voor het VK - 1 voor Rusland - 2 voor Azië en 2 voor Europa (Italiaan/Zwitser en FR/DE)? 

Lijkt me vanwege het jubileum 10 voor Japan te zijn, nee?

Geplaatst:
52 minutes ago, Vicious said:

Lijkt me vanwege het jubileum 10 voor Japan te zijn, nee?

Klinkt logisch. Maar dan gaan er heel wat teleurgesteld zijn en enkele mensen heel wat geld verdienen door ze door te verkopen. 

Geplaatst:
Op 5-12-2016 om 19:28 zei Timo:

Wat zou het mooi zijn als Ferrari nog zo'n klein autootje zou maken. 

Zal er waarschijnlijk niet uit zien vandaag de dag. Te patserig, te dik, overdreven.

1973-Ferrari-Dino-246GTS-front-view-in-m

Toen ik een jaar of 7 was, reeds vader van mijn beste vriend in een 246gts, hij heeft deze toen verkocht voor een 328gts.  Investeringsgewijs had hij ongelijk, op basis van looks vind ik de 328 tig keer knapper.

Geplaatst:
5 hours ago, Salokin said:

Toen ik een jaar of 7 was, reeds vader van mijn beste vriend in een 246gts, hij heeft deze toen verkocht voor een 328gts.  Investeringsgewijs had hij ongelijk, op basis van looks vind ik de 328 tig keer knapper.

Ik ben een jaar of 38, ook reeds vader, en mijn beste vriend reed in een M3, hij zal die dit jaar verkopen voor een Ferrari.

Investeringsgewijs heeft hij gelijk, op basis van de looks vind ik de Ferrari tig keer knapper.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
5 uur geleden zei Salokin:

18 minuten geleden zei ICM:

Ik ben een jaar of 38, ook reeds vader, en mijn beste vriend reed in een M3, hij zal die dit jaar verkopen voor een Ferrari.

Investeringsgewijs heeft hij gelijk, op basis van de looks vind ik de Ferrari tig keer knapper.

Straffer nog, Salokin was op 7 jaar vader van zijn beste vriend, en die had toen al een 246gts. Go figure!

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:
3 hours ago, Vicious said:

Straffer nog, Salokin was op 7 jaar vader van zijn beste vriend, en die had toen al een 246gts. Go figure!

Ik zag zijn gebrekkig Nederlands ook, maar het strafste is dat zo iemand een Ferrari zou kunnen kopen!

Ok, okkazie, maar toch!

Geplaatst:

dit had de FF moeten zijn

eindelijk die grijnzende smoel weg

ferrari-ff-c339114122016185115_1.jpg

Geplaatst:
12 minutes ago, Timo said:

joak

Nee.

Joat.

Geplaatst:

kheb dat remlicht, de grote koplampen en het front in het algemeen nooit mooi gevonden

de tijd dat ferraris nog mooi waren is al 50 jaar voorbij

04.jpg

Geplaatst:

Vrij gemakkelijk uw punt te bewijzen met een kleur waarin 99,99% van de auto's niet goed uitkomen. 

Geplaatst:
kheb dat remlicht, de grote koplampen en het front in het algemeen nooit mooi gevonden
de tijd dat ferraris nog mooi waren is al 50 jaar voorbij
04.jpg

Prachtige velgen. [emoji7]
  • Vind ik leuk 2
Geplaatst:
3 hours ago, Tom Bentley said:

Shoot me, maar mooiste Ferrari van laatste 20 jaar. 

F12

Wow.. Zet dat eens naast een 599 en kom aub terug op u woorden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid