Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 29 september 2015 Auteur Geplaatst: 29 september 2015 Dus ik heb msxx tato Lotuzzz Nog eentje om de kosten te drukken, tenzij we het onder drie willen delen (210 voor 120 min race en 20 min qualify) @@Fille @daann ? Quote
Jokke_vlo 16.908 Geplaatst: 29 september 2015 Geplaatst: 29 september 2015 Drie is toch mee dan genoeg? Quote
Daann 4.435 Geplaatst: 29 september 2015 Geplaatst: 29 september 2015 sorry ik ga er niet geraken Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 30 september 2015 Geplaatst: 30 september 2015 Dus ik heb msxx tato Lotuzzz Nog eentje om de kosten te drukken, tenzij we het onder drie willen delen (210 voor 120 min race en 20 min qualify) @@Fille @@Daann ? @@DRIVER-W ? Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 30 september 2015 Geplaatst: 30 september 2015 @@dragonfly @@gTa Helaas, lukt onmogelijk. Ik ga zelfs al moeten duwen om de AM kartmeeting daadwerkelijk mee te kunnen rijden... Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 30 september 2015 Auteur Geplaatst: 30 september 2015 Drie is toch mee dan genoeg? Joat op zich lukt dat zeker Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 30 september 2015 Geplaatst: 30 september 2015 Wij zijn ook maar met 3 voor morgen. Team Kelly Verbier We rijden alle 3 sporadisch wel eens kart, maar nog nooit in Genk, en nog nooit zo'n wedstrijd meegedaan... Wordt dus achteraan het pak rijden denk ik. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 30 september 2015 Auteur Geplaatst: 30 september 2015 Wij zijn ook maar met 3 voor morgen. Team Kelly Verbier We rijden alle 3 sporadisch wel eens kart, maar nog nooit in Genk, en nog nooit zo'n wedstrijd meegedaan... Wordt dus achteraan het pak rijden denk ik. Neen want op de 100 miles zijn ook altijd mensen die nog NOOIT gekart hebben. En dat is een groot verschil met sporadisch Als ik je herken kom ik wel eens een klapke doen! 1 Quote
tato 1.906 Geplaatst: 30 september 2015 Geplaatst: 30 september 2015 Mij maakt het persoonlijk niet uit of we met 3 danwel 4 rijden. Hoe laat daar? 18u45? Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 30 september 2015 Auteur Geplaatst: 30 september 2015 Mij maakt het persoonlijk niet uit of we met 3 danwel 4 rijden. Hoe laat daar? 18u45? In principe 18u30 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 2 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2015 Heerlijke race gehad met 100 Miles novices @@msxx en @@tato! Eerst hen twee wat laten oefenen, en met nog 5 minuten op de klok de kwalif aangevat. Kartje zat al meteen goed, goed warm gereden door de mannen, maar ook een erg fijne balans erin. Had wat verkeer en merkte al meteen dat het moteurke wel wat punch miste bovenin. So be it, remmen en insturen ging super! Jammer dat het laatste rondje van de kwalif niet meer meetelde, want dat was m'n vrije ronde. 20e gestart, 11e na 3 ronden, dan aangesloten bij een groepje en als 7e gaan tanken na precies 30 minuten. 10 minuutjes later het stuur overgelaten aan @@msxx die na een kwartiertje ook verdomd goed in het ritme kwam! Zelfs na de extra pitstop (rondje rond de kart lopen) bracht hij 'm binnen op eveneens plaats 7. Go go Tato, allereerste keer Genk voor 'm maar wel steady tijden zonder zotte capriolen of fouten, leek me! Finish 18e, en iedereen blij Ook @@jan.van.gent ontmoet, kerel draaide ook erg goeie rondjes voor zijn eerste keer! Aangename kennismaking 2 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 Leuk verslagje!!! proficiat mannen... goe geamuseerd precies! Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 Het was héél plezant. Was mijn eerste keer op dat circuit, (alsook eerste keer outdoor), maar enorm genoten. Ik was in een team van 3, en gezien het voor ons allen de eerste keer was besloten om tijdens de race elk shifts te doen van 20 min. Niet het meest efficiënte (te veel wissels), maar wel het leukste als beginner (even op adem komen, wat kunnen bijpraten/reflecteren,...). In de qualify was ik van start gegaan en 5 min. gereden, dan de andere 2 laten wennen aan het parcours. Onze tijd was iets van 1.14.9 ofzo, niet echt goed te noemen dus. Vertrokken vanaf de 34e plaats (42 teams dacht ik in totaal?). Anton was begonnen met de eerste stint van 20 min en draaide tijden 1.14 - 1.15. Dan was het de beurt aan ik, mij tijden begonnen mooi te zakken richting 1.12 - 1.13. Daarna Jonathan die zijn tijden ook richting 1.13 kreeg. Anton in zijn tweede stint bleef vast steken op 1.13 - 1.14. Ik in mijn 2e stint dook in de 1.11 - 1.12 range (1.11.268 dacht ik). Jonathan zette in zijn 2e stint dan tijden in de buurt van 1.12 - 1.13 neer. Enorm veel geleerd en aan het einde toch wel tevreden met mijn tijden. Dit smaakt naar meer! 2 Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 Heerlijke race gehad met 100 Miles novices @@msxx en @@tato! Eerst hen twee wat laten oefenen, en met nog 5 minuten op de klok de kwalif aangevat. Kartje zat al meteen goed, goed warm gereden door de mannen, maar ook een erg fijne balans erin. Had wat verkeer en merkte al meteen dat het moteurke wel wat punch miste bovenin. So be it, remmen en insturen ging super! Jammer dat het laatste rondje van de kwalif niet meer meetelde, want dat was m'n vrije ronde. 20e gestart, 11e na 3 ronden, dan aangesloten bij een groepje en als 7e gaan tanken na precies 30 minuten. 10 minuutjes later het stuur overgelaten aan @@msxx die na een kwartiertje ook verdomd goed in het ritme kwam! Zelfs na de extra pitstop (rondje rond de kart lopen) bracht hij 'm binnen op eveneens plaats 7. Go go Tato, allereerste keer Genk voor 'm maar wel steady tijden zonder zotte capriolen of fouten, leek me! Finish 18e, en iedereen blij Ook @@jan.van.gent ontmoet, kerel draaide ook erg goeie rondjes voor zijn eerste keer! Aangename kennismaking héhé stiekem een foto van mij getrokken. Viel daar wel wat uit de toon met m'n helm, maar goed, dan konden mijn maten mij goed herkennen op het circuit. Quote
Fille 798 Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 tof verslagje ! Snelle rondetijden gedraaid gisteren, zo'n snelle baan?! Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 2 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2015 tof verslagje ! Snelle rondetijden gedraaid gisteren, zo'n snelle baan?! Koud, droge lucht, geen blokken in de chicane... Super dus Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 Het was super plezant! Duurde even voordat ik 'in control' was. Ooit heb ik, op een mooie zomeravond een paar jaar terug, twee heats gereden in Genk. Maar toen voelde ik me ook nooit helemaal 'in control'. Ligt het aan het circuit? Ligt het aan de karts? Het zal een combinatie zijn. Na de kwalificatie stapte ik vertwijfeld en ontevreden uit.Vervolgens zag ik Lotuzzz direct prachtige tijden draaien en een paar fantastische rondes aan elkaar rijgen. Schitterend gereden, zeer slim ook omgegaan met de duels. Het battelen zit wat in zijn bloed Tijdens de voorbespreking hadden we afgesproken dat Lotuzzz in zou staan voor de tankbeurt en ik voor de 'fake' wissel. De timing daarvan is essentieel zodat we zo min mogelijk wachttijd hebben in de pits. Zo ging het gelukkig ook, de tankbeurt verliep zonder wachttijd wat enorm veel verschil maakt. Mijn stint verliep in het begin redelijk, met nogal wisselende rondetijden. Uiteindelijk werd ik ingehaald door een iets snellere deelnemer welke ik in staat bleek om te volgen. Vanaf dat moment kwam ik wat in mijn ritme. Totdat er vlak voor ons een paar uit de pits komen en we ineens in een groepje rijden van 6. Met de nodige gevechten tot gevolg. Dat voelde goed! Fijne battles! Maar dramatisch voor de rondetijden. De ratio de overhand gegeven en dit moment dus gekozen voor de 'fake' wissel. Dat is toch ook wel het verschil t.o.v. een heat: de fun moet soms wijken voor de taktiek! Het heeft zich uitbetaald doordat ik daarna steeds constantere en snellere tijden kon noteren. Nog (lang) niet op het niveau van Lotuzzz, maar het gaat de goede kant op.Daarna het stokje overgegeven aan Tato, maar ik heb hem moeten overtuigen dat ik de 'fake' wissel wel uitgevoerd had, ze hadden dat precies gemist en geen zin in een ronde straftijd Was dik in orde, veel fun, leuke nabespreking en wat mij betreft op naar de volgende editie! Thx mannen! 2 Quote
Jokke_vlo 16.908 Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 Leuke verslagjes ! Straffe tijden ook! Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 héhé stiekem een foto van mij getrokken. Viel daar wel wat uit de toon met m'n helm, maar goed, dan konden mijn maten mij goed herkennen op het circuit. Aangename kennismaking trouwens! En die helm, nogal logisch, het stond in de aankondiging expliciet: geen crosshelm! Vond het verrassend dat je ermee mocht rijden Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 Aangename kennismaking trouwens! En die helm, nogal logisch, het stond in de aankondiging expliciet: geen crosshelm! Vond het verrassend dat je ermee mocht rijden Idd aangenamek kennismaking! Die helm, idd maar het was toegestaan omdat ik wel een vizier/cross brill aan had. Ik had het gevraagd voordat ik in de kart stapte. Ik had mijn cross helm mee omdat ik daar een gopro stuk op geplakt heb zitten. Op mijn Schuberth heb ik dat niet, en die hou ik liever clean. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 2 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2015 Idd aangenamek kennismaking! Die helm, idd maar het was toegestaan omdat ik wel een vizier/cross brill aan had. Ik had het gevraagd voordat ik in de kart stapte. Ik had mijn cross helm mee omdat ik daar een gopro stuk op geplakt heb zitten. Op mijn Schuberth heb ik dat niet, en die hou ik liever clean. Heb je beeldmateriaal dan? Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 Jep! Komt er na het weekend aan. Quote
tato 1.906 Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 Ik heb me goed geamuseerd gisterenavond. Een beetje moeten rushen om er te geraken. Ik kon bij wijze van spreken direct van de auto overstappen in de kart. Al goed dat mijn team de racestrategie al had vastgelegd. Een samenvatting van de belangrijkste feiten in enkele minuten moest me doorheen de avond loodsen. Tijdens de race zowel van @@msxx en @@Lotuzzz tips gekregen om zo onnodige fouten te vermijden. (y) Nadat ik de pitlane verlaten had, kon ik de achtervolging inzetten op iemand met een gelijkaardig niveau. Daar heb ik me rustig naar toe kunnen laten rijden. Eén keer had ik 'm bijna kunnen voorbijsteken, maar door het gebrek aan ervaring, reed hij de betere lijn. Nog geen 3 bochten later kon ik hem gelukkig wel voorbij. En voor de rest veel m'n ogen gebruikt om te leren hoe de snellere piloten rijden. Daar zag ik dat ik vooral na de chicane tijd liet liggen, in de dubbele rechtse heb ik altijd m'n voetje lichtje gelift, volgens mij moet dat wel zonder problemen full throttle te doen zijn, want ik was bijlange nog niet aan het schuiven daar. De moeilijkste bocht voor mij was toch die lange rechtse na de start/finish. Daar heb ik me verscheidene keren verremd. En die voor de tribunes lag me ook niet 100%. Na de afloop van de race kwam ik de tribune op, met een blijkbaar grote smile volgens de teamgenoten. Ik had me ook beestig geamuseerd. Voor herhaling vatbaar! 1 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 2 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2015 Fille vond dit filmpje, wij zijn vanaf 1:15 in beeld, witte helm, kart #6. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.