Ga naar inhoud

BMW G11/G12 7 Reeks


Dimitri

Aanbevolen berichten

2 hours ago, gTa said:

Je moet in de Configurator eens eentje naar smaak samenstellen, en 'm dan in 't rond draaien.

Bij mij is dat zo:

yum (zij-aanzicht) - yum (zij-achter-aanzicht) - yum (achter-zij-aanzicht) - yum (achteraanzicht) - yum (achter-zij-aanzicht) - yum (zij-achter-aanzicht) - yum (zij-aanzicht) - ok (zij-front-aanzicht) - ow?! (front-zij-aanzicht) - NOOOOO (vooraanzicht) - phew yes go away go away (front-zij-aanzicht) - hah, saved (zij-front-aanzicht) - yum (zij-aanzicht) - yum (zij-achter-aanzicht) - ... enz

:D 

Ik zou mij dat ontzien om in te tikken.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ICM zei:

Ik zou mij dat ontzien om in te tikken.

Toen ik er mee bezig was daagde me dat ook.
Heb een backspace of 4-5 moeten gebruiken, dat was echt tanden bijten.

#dedication #fulfillment

Heb zitten zoeken of ik dat uitgetikte snelsnel in een videootje ofzo kon gieten, maar ik heb geen screengrabber of video-editsoftware staan op dees werklaptop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, gTa said:

Toen ik er mee bezig was daagde me dat ook.
Heb een backspace of 4-5 moeten gebruiken, dat was echt tanden bijten.

#dedication #fulfillment

Heb zitten zoeken of ik dat uitgetikte snelsnel in een videootje ofzo kon gieten, maar ik heb geen screengrabber of video-editsoftware staan op dees werklaptop...

Mag ik je toch danken voor je moeite. Het visualiseert geweldig in mijn gedachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ICM zei:

Mag ik je toch danken voor je moeite. Het visualiseert geweldig in mijn gedachten.

Het mag. En ook de mijne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus dikker glas om hem stiller te maken en 40% grotere nieren

nu zal hij misschien in de buurt komen van de S :D

tijdens onze vergelijkende testritten viel het inderdaad wel op dat de 7 minder verfijnd was en meer aanvoelde als een grote 5 (wat ook zijn voordelen heeft)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gTa zei:

bmw7-series-facelift-2019_3.jpg?itok=hCF

Hier zie je hoe 'uit balans' de auto is, de velgen tonen visueel kleiner dan de kidney grill...

benieuwd om ze eens te zien in het zwart, dan zal het wel meevallen

het interieur begint toch ook serieus gedateerd te worden, vooral display/klimaatcontrole imho

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gTa zei:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/attachment/T0289615EN/422356

Technisch gezien wel leuke evoluties:

  • 750i (V8) naar 530pk en 750Nm :shock: 
  • M760Li (V12) blijft op 585pk en 850Nm
  • 745e (R6): ICE met 286pk/450Nm en EV met 113pk/265Nm, systeem 394pk/600Nm
  • 730d onveranderd 265pk/620Nm
  • 740d onveranderd 320pk/680Nm
  • 750d onveranderd 400pk/760Nm

Geen 40i meer, dus? (Of nog niet?)

Had V12 geen 610 pk?

Verschil met V8 is wel klein nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, William Blake zei:

Had V12 geen 610 pk?

Verschil met V8 is wel klein nu.

Ik zat 't daarnet op 't schijtkot ook te peizen: ik schreef wel M760Li "blijft" 585pk ... maar had die niet meer dan 600 paarden?

Edit: ja, 610pk en 800Nm. Hij verliest er dus 25 terwijl de 750i er 80 bij krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Ik zat 't daarnet op 't schijtkot ook te peizen: ik schreef wel M760Li "blijft" 585pk ... maar had die niet meer dan 600 paarden?

Geconstipeerd geraakt wegens strengere emissienormen? 🤭🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, William Blake zei:

dus dikker glas om hem stiller te maken en 40% grotere nieren

nu zal hij misschien in de buurt komen van de S :D

tijdens onze vergelijkende testritten viel het inderdaad wel op dat de 7 minder verfijnd was en meer aanvoelde als een grote 5 (wat ook zijn voordelen heeft)

 

 

Hmmm nochtans omschreef @Tommie de 5 ooit als een tractor in vergelijking met de 7 🤨😁 wadistnu ?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, gTa zei:

Ik zat 't daarnet op 't schijtkot ook te peizen: ik schreef wel M760Li "blijft" 585pk ... maar had die niet meer dan 600 paarden?

Edit: ja, 610pk en 800Nm. Hij verliest er dus 25 terwijl de 750i er 80 bij krijgt.

Wltp toestanden? Sommige motoren zakken in pk hierdoor

maar je kan er geen lijn in trekken, want bij MB hebben ze net meer power

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hier is de gloednieuwe Alpina B7

Hier is de gloednieuwe Alpina B7

De onthulling van de vernieuwde BMW 7 Serie, die met zijn grote varkensneus, zit nog vers in het geheugen. Gelukkig heeft Alpina een lekkere traktatie voor ons geprepareerd, die ons het origineel volledig doet vergeten. De nieuwe B7 is zowaar een puike machine geworden met een nog indrukwekkendere inhoud. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Voor de aandrijflijn heeft Alpina de lompe V12 laten schieten. In plaats daarvan heeft het zich vergrepen aan de mildere achtcilinder. De dubbelgeblazen 4,4-liter V8 produceert normaal gesproken 530 pk en 750 Nm, maar na de behandeling van Alpina komt het totaal uit op 608 pk en zelfs 800 Nm. Hiermee snelt de vierwielaangedreven B7 in 3,6 seconden naar de 100 km/u, in 11,9 seconden naar de 200 km/u en is zijn topsnelheid wederom 330 km/u. Middels een achttraps sportautomaat van ZF schakelt hij door zijn versnellingen. Het apparaat weegt 2.110 kg.

lpina heeft ook het onderstel van de B7 herzien om zowel het niveau van comfort als van sportiviteit bij te spijkeren. De B7 geniet van nieuwe hard- en software van Alpina, zoals elektronisch verstelbare dempers, luchtvering op beide assen, actieve stabilisatie en een sturende achteras. Een speciale Sport+ modus schakelt alle systemen naar hun meest agressieve stand, zodat er zo scherp mogelijk gestuurd kan worden. Hierbij komt de auto ook 1,5 centimeter dichterbij de grond te liggen. Binnenin de Alpina vinden we uiteraard weer de fijnste materialen, al krijgen we deze vooralsnog niet te zien.

Aan de buitenzijde heeft Alpina minimale wijzigingen doorgevoerd, maar deze hebben er wel voor gezorgd dat de wagen een stuk beter voor de dag komt. Door de grille iets aan te passen en details als de uitlaten en diffuser te herzien, ziet de 7 Serie er ineens fatsoenlijk uit. Hierom betreuren we het feit dat Alpina niet meer foto’s heeft gedeeld, want het oogt waanzinnig. In Duitsland kost de auto tenminste 154.800 euro. Daarmee is hij goedkoper dan de nieuwe 750i xDrive, die dezelfde motor heeft, in Nederland kost. Was für ein Glück haben sie wieder…

 

www.autoblog.nl

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer van de looks, sowieso. Because varkensneus.

Maar nog jammerder is 't feit dat Alpina motorisch niks extra deed tov van de pre-facelift. Toen was de sprong van een stock 750i naar de B7 groot. Door 't feit dat de 750i nu stock zo'n sprong voorwaarts maakt en de Alpina ongewijzigd blijft ... doet dat wat af van de aantrekkingskracht en misschien zelfs bestaansreden.

Nog een geluk dat de M760Li door WLTP terug onder de 600pk-grens is gezakt, waardoor de B7 nu wel de krachtigste '7 wordt.

Maar toch... could've been so much better.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/10/2019 at 1:48 AM, Audi S8 said:

De G12 generatie van de 7 reeks was voor de Chinese markt te weinig vernieuwend tav de F02. Resultaat: enorme discounts al van bij het begin van de model life cycle om toch de beoogde sales target te behalen. Ook wij hebben last van deze trend. Het valt niet te ontkennen dat het exterieur van de Cayenne E3, en met name het front, niet zo veel verschilt van de E2 en dat vertaald zich in een meer moeizame verkoopssituatie voor het nieuwe model dan aanvankelijk geanticipeerd.

Succes dan met de 992.

 

Wat voor discount zat er dan op zo'n BMW? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Timo zei:

Succes dan met de 992.

 

Wat voor discount zat er dan op zo'n BMW? 

Bij de 992 is het een andere situatie aangezien het geen massaproduct is.

In het geval van de 7-reeks waren er bij de lancering al kortingen van 15/18/20%. Vooral de 730Li met 4-pitter had het lastig om van de grond te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, gTa zei:

Jammer van de looks, sowieso. Because varkensneus.

Maar nog jammerder is 't feit dat Alpina motorisch niks extra deed tov van de pre-facelift. Toen was de sprong van een stock 750i naar de B7 groot. Door 't feit dat de 750i nu stock zo'n sprong voorwaarts maakt en de Alpina ongewijzigd blijft ... doet dat wat af van de aantrekkingskracht en misschien zelfs bestaansreden.

Nog een geluk dat de M760Li door WLTP terug onder de 600pk-grens is gezakt, waardoor de B7 nu wel de krachtigste '7 wordt.

Maar toch... could've been so much better.

Blijft wel de aantrekkelijkste 7 imho.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

57239065_1568509923279067_72435120160007

Nu vind ik de nieren echt wel te groot, en zeker in verhouding tot de koplampen die ze net platter hebben gemaakt. 

Mooier dan dit zal de 7 nooit meer worden. In vergelijking met de E38 is de huidige net een karikatuur. 

BMW-E38-E39-M5-02.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid