Ga naar inhoud

Verwaarloosde wagens


Soul

Aanbevolen berichten

FR is in sommige regio's echt wel nog steeds een stukje autokerkhof.

Ik mis de autokerkhoven hier in B, in mijn jeugd was dat zalig, daarop rondlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Bompa zei:

FR is in sommige regio's echt wel nog steeds een stukje autokerkhof.

Ik mis de autokerkhoven hier in B, in mijn jeugd was dat zalig, daarop rondlopen.

Maar gezien er nu meer auto's rondbollen dan vroeger, dus zijn er ook meer die aan het einde van hun leven komen...

Met minder autokerkhoven...

Waar gaan die dan allemaal naar toe ? Naar Afrika ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of recyclagebedrijven, bv in Brugge zit er eentje. Maar waag het je niet een onderdeel te vragen... Zelfs niet om te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of recyclagebedrijven, bv in Brugge zit er eentje. Maar waag het je niet een onderdeel te vragen... Zelfs niet om te kopen.

Ik herinner me een rondleiding bij Galloo: ze waren toen bezig de autos van de Tricolore te verwerken.
PM: de Tricolore was een roro geladen met massa’s Volvo’s, materiaal van CNH,...
De velgen bv. werden één voor één doorboord, omdat ze toch maar niet in omloop zouden geraken. Die autos zagen er trouwens eigenlijk nog redelijk uit, om al die maanden op een hoop in de zee gelegen te hebben.
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Volvo gent hoorde ik dat ze ook heel streng zijn. Bijvoorbeeld een gaatje voor de gordels misboren... mag niet hersteld worden. Auto van de band halen kost teveel tijd. Auto blijft gewoon staan, wordt afgemonteerd zoals gewoonlijk, en moet dan vernietigd worden. Of die komen ergens terecht bij een school, met geschrapt chassisnummer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik herinner me een rondleiding bij Galloo: ze waren toen bezig de autos van de Tricolore te verwerken.
PM: de Tricolore was een roro geladen met massa’s Volvo’s, materiaal van CNH,...
De velgen bv. werden één voor één doorboord, omdat ze toch maar niet in omloop zouden geraken. Die autos zagen er trouwens eigenlijk nog redelijk uit, om al die maanden op een hoop in de zee gelegen te hebben.

Eigenlijk belachelijk.. Dat ze die auto's afbreken, tot daar.. Maar haal er tenminste de nog bruikbare materialen van ipv het gewoon kapot te boren.. Hoezo, verspilling?
Link naar reactie
Delen op andere sites


Eigenlijk belachelijk.. Dat ze die auto's afbreken, tot daar.. Maar haal er tenminste de nog bruikbare materialen van ipv het gewoon kapot te boren.. Hoezo, verspilling?

Ze konden de kwaliteit & veiligheid niet meer garanderen, was de uitleg nadat bovenstaande evidente opmerking viel
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Ian zei:


Eigenlijk belachelijk.. Dat ze die auto's afbreken, tot daar.. Maar haal er tenminste de nog bruikbare materialen van ipv het gewoon kapot te boren.. Hoezo, verspilling?

Schroothandel. Een velg in 4 stukken of complert brengt evenveel op. En het gaat toch de smelter in. Dus herbruik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 4 maanden later...
  • 2 weken later...
58 minuten geleden, tuscani zei:

ik weet niet waarom, maar ik dacht direct aan een lada? :D

 

Door het kleur! :D

 

*edit: Denk eigenlijk ook dat het een Lada is. Kijk en vergelijk:

Lada_Riva_estate_Cambridge.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid