Ga naar inhoud

Radio voor camionette


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Iemand enig idee wat dat kost van de radio in mijn Fiat Ducato te vervangen door een schappelijker exemplaar? Ik heb plaats voor een dubbel din radio.

Eventueel een Android radio erin duwen met bluetooth support, en daar Waze op installeren?

 

Wat kost een setje speakers eigenlijk om in de plaats te steken van de originele? 

 

De ontvangst van de huidige radio is ook de max. Telkens je onder een brug doorrijdt of langs bebouwing valt de ontvangst weg in vlagen. De antenne is nochtans lang genoeg.

 

 

En ok, ik heb een grote koffer, maar ik ga er geen subwoofer in vijzen he :D

 

Soit, ik ken er allemaal niks van, dus ik sta open voor suggesties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n Android exemplaar kan je aan schappelijke prijzen vinden. Dan nog een montagekit (op maat van dash of universeel, hangt van de vorm af) en eventueel nog een verloopstekker. Zoveel stelt dat niet voor. En ivm je ontvangst: zit de antennekabel achteraan nog tegoei?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Welja, dat dacht ik dus al. Van die vage Chinese dingen, die op een versie van Android draaien die sinds meer dan een jaar al vervangen is (we hebben nu 5.x), en die dingen kan je nooit upgraden he.

 

Voor zover ik kan zien heeft geen enkele grote fabrikant van radio's Android toestellen in huis.

 

Dan wordt het verhaal wel simpeler natuurlijk. Dan wordt het single DIN radio met bluetooth/iphone connectiviteit en wat andere speakers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welja, dat dacht ik dus al. Van die vage Chinese dingen, die op een versie van Android draaien die sinds meer dan een jaar al vervangen is (we hebben nu 5.x), en die dingen kan je nooit upgraden he.

 

Voor zover ik kan zien heeft geen enkele grote fabrikant van radio's Android toestellen in huis.

 

Dan wordt het verhaal wel simpeler natuurlijk. Dan wordt het single DIN radio met bluetooth/iphone connectiviteit en wat andere speakers.

Idd, allemaal van die goedkope dingen...En dan heb je twee keuze's: dat zelf goedkoop bestellen in china ofwel dat hier in één of andere webshop duur aankopen. Blijft dezelfde "rommel", alleen ben je tenminste niet afgeript. Echte goeie merken hebben geen android radio, die Pioneer die je toont is het eerste wat ik zie van degelijk merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuel, doe nekeer zot en doe een DiY projectje... Minitablet, datakaartje, spotify, waze, etc... Mooi inbouwen, klaar... Moet toch binnen jouw mogelijkheden liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuel, doe nekeer zot en doe een DiY projectje... Minitablet, datakaartje, spotify, waze, etc... Mooi inbouwen, klaar... Moet toch binnen jouw mogelijkheden liggen?

 

Ja en ik heb echt tijd te veel voor zo een prullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, een beetje Googlen heeft me al veel wijzer gemaakt. Ik ga daar gewoon een andere single DIN radio insteken met bluetooth en iPhone connectiviteit, en de apps gewoon draaien op mijn telefoon.

 

"Standaarden" genoeg te vinden om smartphones met je radio te verbinden, maar geen enkele die deftig werkt :fp:

 

CarPlay is ook al zo een grap. Je kan "navigatie apps" draaien op het scherm van je autoradio. ttz, enkel en alleen Apple Maps. Wie wil er nu Apple Maps, dat is de Internet Explorer van de map applicaties :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog een Pioneer 2-din navi in de kast liggen. F930BT denk ik geupgrade met F950BT.

Twee jaar gebruikt in mijn Touran of zo.

Maar ondertussen wel al een jaartje ouder. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoorden hier zijn een beetje on-Autominded...

 

Voor geluid in de wagen is het AM-antwoord toch : steek een andere uitlaat !

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik weet niet of je hier ooit in de buurt komt, maar anders kan ik u CSD Vanhoudt in Halen aanbevelen. Kerel levert kwaliteit, kent er ontzettend veel van en de prijzen vallen nog goed mee. Een betere ga je moeilijk vinden in ons landje.

 

Hij heeft onlangs nog nieuwe en extra speakers in een camionette gezet dacht ik, als je wilt dan zoek ik even de foto's op in zijn fb groep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid