Ga naar inhoud

Porsche lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hét criterium om meteen te horen of iemand echt into cars is, of niet.

"Amai, kijk, ne Porsche negen honderd en elf !!"

:fp: Nèèèèèèxt. :D

(in 99,9% van de gevallen)

Met het enthousiasme zit het alvast goed. Een manier om te horen of iemand echt iets met rijden heeft: als ze met een diesel volumewagen zachtjes hieltenend met dubbel ontkoppelen een zijstraat inslaan.

Geplaatst:

Ik begrijp je maar voel het doorgaans anders. Van mij moet een ander geen interesse hebben in auto's, laat staan op de manier waarop ik daar enthousiast over ben. Maar als ze zélf interesse aangeven ("Ja gij! Ik ken daar veel van!") en je knoopt dan daarover een gesprek aan en 't gaat meteen over een "negen honderd en elf", dan weet ik doorgaans al hoe laat het is en dat m'n tijd om in dat gesprek te investeren, (meestal) vergeefs is. 'k Heb zo enkele zelf-verklaarde autoliefhebbende collega's op m'n werk. :fp: Vol "kenners-kennis" zoals "tweedehands moogde NOOIT kopen, ge weet niet wat de vorige eigenaar daarmee gedaan heeft", of "nen dikke moteur verbruikt een veelvoud van nen kleine moteur" of "4WD is veiliger en beter omdat ge er overal sneller mee kunt rijden en de bocht niet mee uit vliegt", "ik rijd met nen jeep (een Kia Sportage, nvdr) dus da's nen 4x4 (die wel altijd in FWD mode staat ofzo, nvdr) dus ik heb geen winterbanden nodig als het geijzeld heeft" en zo. :D

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Negen-elf negen-elf. (de eerste)

was dat niet negen nul een

tot Peugeot zijne pepermolen bovenhaalde en er een 1 tussenklopte

was het ook niet Peugeot die drPorsche de bak in wou omdat die de VW voor Doflken had ontwikkeld?

Geplaatst:

was dat niet negen nul een

tot Peugeot zijne pepermolen bovenhaalde en er een 1 tussenklopte

was het ook niet Peugeot die drPorsche de bak in wou omdat die de VW voor Doflken had ontwikkeld?

MERCEDES-170HL.jpg

d4aabafaf38949cc427ea842b64300de.jpg

Mercedes 170H, gelanceerd in 1936.

Dit is waar Porsche zijn mosterd gehaald had (omdat hij hem zelf mee ontwikkeld had als hoofdingenieur bij Mercedes van 1923-1928)

Dat is toch wat ik altijd geloofd heb.

Tenzij ze bij Peugeot een model hebben dat er nog harder op lijkt :D

Geplaatst:

Ik begrijp je maar voel het doorgaans anders. Van mij moet een ander geen interesse hebben in auto's, laat staan op de manier waarop ik daar enthousiast over ben. Maar als ze zélf interesse aangeven ("Ja gij! Ik ken daar veel van!") en je knoopt dan daarover een gesprek aan en 't gaat meteen over een "negen honderd en elf", dan weet ik doorgaans al hoe laat het is en dat m'n tijd om in dat gesprek te investeren, (meestal) vergeefs is. 'k Heb zo enkele zelf-verklaarde autoliefhebbende collega's op m'n werk. facepalm%20(1).gif Vol "kenners-kennis" zoals "tweedehands moogde NOOIT kopen, ge weet niet wat de vorige eigenaar daarmee gedaan heeft", of "nen dikke moteur verbruikt een veelvoud van nen kleine moteur" of "4WD is veiliger en beter omdat ge er overal sneller mee kunt rijden en de bocht niet mee uit vliegt", "ik rijd met nen jeep (een Kia Sportage, nvdr) dus da's nen 4x4 (die wel altijd in FWD mode staat ofzo, nvdr) dus ik heb geen winterbanden nodig als het geijzeld heeft" en zo. :D

Een specimen dat ook te spotten valt op het gemiddelde familiefeest, en zeker als hij (een zij is dit NOOIT) ergens heeft horen waaien dat je niet rondrijdt met een standaard lease-diesel of met één of ander Aziatisch ding met een veel te kleine benzinemotor.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

"Ik lees wel altijd de AutoGids, hé!"

Geplaatst:

Porsche wou initieel de 911 dopen als 901 maar Peugeot lag daarvoor in de weg. Dus werd het 911. Wat toch beter bekt en staat gewoon omdat ik het gewoon ben :D

Geplaatst:

MERCEDES-170HL.jpg

d4aabafaf38949cc427ea842b64300de.jpg

Mercedes 170H, gelanceerd in 1936.

Dit is waar Porsche zijn mosterd gehaald had (omdat hij hem zelf mee ontwikkeld had als hoofdingenieur bij Mercedes van 1923-1928)

Dat is toch wat ik altijd geloofd heb.

Tenzij ze bij Peugeot een model hebben dat er nog harder op lijkt :D

Ging niet om plagiaat maar nazisme, kloeg Peugeot, dacht ik
Geplaatst:

Ik begrijp je maar voel het doorgaans anders. Van mij moet een ander geen interesse hebben in auto's, laat staan op de manier waarop ik daar enthousiast over ben. Maar als ze zélf interesse aangeven ("Ja gij! Ik ken daar veel van!") en je knoopt dan daarover een gesprek aan en 't gaat meteen over een "negen honderd en elf", dan weet ik doorgaans al hoe laat het is en dat m'n tijd om in dat gesprek te investeren, (meestal) vergeefs is. 'k Heb zo enkele zelf-verklaarde autoliefhebbende collega's op m'n werk. :fp: Vol "kenners-kennis" zoals "tweedehands moogde NOOIT kopen, ge weet niet wat de vorige eigenaar daarmee gedaan heeft", of "nen dikke moteur verbruikt een veelvoud van nen kleine moteur" of "4WD is veiliger en beter omdat ge er overal sneller mee kunt rijden en de bocht niet mee uit vliegt", "ik rijd met nen jeep (een Kia Sportage, nvdr) dus da's nen 4x4 (die wel altijd in FWD mode staat ofzo, nvdr) dus ik heb geen winterbanden nodig als het geijzeld heeft" en zo. :D

De expert in 1 milieu die niet doorheeft dat hij nog maar beginner is in een ander milieu. Ik doe er niet graag denigrerend over. Wat ik het meeste zie is mensen die zich helemaal geen autokenner noemen maar gewoon die fascinatie hebben voor de coole topmodellen. Niet zo verschillend van het begeren van de topkaarten van het kwartetspel. En wat hebt ge dan bij Porsche eigenaars? Merendeel het 'hebben' denk ik, en dat ze daar echt van kunnen genieten. De zelfstandige met een druk leven voor wie de bedrijfsauto zijn enige pleziertje is en die met pijn in het hart ziet hoe daar nu vanaf wordt geknabbeld en zich afvraagt waarom hij het nog doet :) Er zijn wel heel veel Porsches dus als dit over twee derden gaat dan zijn er nog heel veel anderen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

geen fan van de velgen en de rode remklauwen, maar die kleur ziet er echt gelikt uit.

Mooi plaatje met de grijze achtergrond.

Geplaatst:

geen fan van de velgen en de rode remklauwen, maar die kleur ziet er echt gelikt uit.

Mooi plaatje met de grijze achtergrond.

Velgen zijn niet mis, maar mooier in de niet zwarte kleuren.

Geplaatst:

mooie tijdloze velg

had die al op de alfa 164 in de jaren '90

in het zilver

Geplaatst:

Can you name them all?  :P

23639080745_94a8c12756_h.jpg

Geplaatst:

De oudste, is geen turbo.

Geplaatst:

Bestond toen ook nog niet he :) De zwaarste daarin was de 2.4S als ik me niet vergis?

Ik doe een poging voor de namen: 901, 930, 964, 993, 996, 997 en 991 :)

Geplaatst:

Bestond toen ook nog niet he :) De zwaarste daarin was de 2.4S als ik me niet vergis?

Ik doe een poging voor de namen: 901, 930, 964, 993, 996, 997 en 991 :)

Zoiets, al durf ik naast 901 ook 912 zeggen en de 930 gaat ook onder de naam G-Series :)

Geplaatst:

Klopt, was ik even vergeten, maar een 912 heeft toch slechts 90pk tov 130 voor de 911?

Was trouwens de 911 Carrera RS vergeten als krachtigste, supermooie ducktail!

Geplaatst:

Klopt, was ik even vergeten, maar een 912 heeft toch slechts 90pk tov 130 voor de 911?

Was trouwens de 911 Carrera RS vergeten als krachtigste, supermooie ducktail!

De 901 werd na een paar jaar hernoemd naar 911 (met dank aan Peugeot) en had een 2.0 flat-six, terwijl de 912 een 1.6 vierpitter was (dacht ik toch). De 912 is idd minder krachtig dan 911. De 912 lijkt gewoon op nagenoeg alle vlakken op de 911, mits een klein verschil in het interieur geloof ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid