Jump to content
Daann

Porsche lovers

Recommended Posts

kefkie    1,046
kefkie

Knapper Carrera GTS:

car_photo_432412_25.jpg

car_photo_432415_25.jpg

car_photo_432448_25.jpg

al zou ik toch voor dit kleurtje gaan:

2.png

1.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
kefkie    1,046
kefkie

Nice!

In wijnegem is er trouwens een nieuwe dealer, naast Beerens nissan. Bentley Azure, jaguar XJ220 (:shock:!!), en een hoop porsches. kerel doet in restauraties van oude wagens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tato    1,032
tato
Knapper Carrera GTS:

car_photo_432412_25.jpg

car_photo_432415_25.jpg

car_photo_432448_25.jpg

Standaard heeft een GTS deze spoiler toch niet hé?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Glenn-N    6,938
Glenn-N
Standaard heeft een GTS deze spoiler toch niet hé?

Nee idd. Dit is het Aero-pack.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kefkie    1,046
kefkie

Ah just ja dare, staat die er nog altijd? is al een tijdje geleden dat ik er nog eens ben gepasseerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pieter    1,408
Pieter
Ah just ja dare, staat die er nog altijd? is al een tijdje geleden dat ik er nog eens ben gepasseerd

Ben er een maand geleden gepasseerd en toen stond ie er nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
abtler    2,244
abtler

niet vaak geziene combi van kleuren, but I like it

albumpicphpz.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
kefkie    1,046
kefkie

Ik vind de spoiler van de Mk. I GT3 wel knapper dan die van de Mk.II.

Ik ben nu naar die magafactories aant zien van Porsche, moet wel enorm saai zijn om heel de dag door hetzelfde vijske in te draaien:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCT    4,742
TCT
Ik vind de spoiler van de Mk. I GT3 wel knapper dan die van de Mk.II.

Ik ben nu naar die magafactories aant zien van Porsche, moet wel enorm saai zijn om heel de dag door hetzelfde vijske in te draaien:(

Die wisslen om het uur hé en je begint op het saaiste station en naarmate je carriere vordert mag je naar leuker gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCT    4,742
TCT

En 918 spyder / RSR, gaan die nu in productie? Want heb het al een tijdje niet meer gevolgd...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daann    2,933
Daann
En 918 spyder / RSR, gaan die nu in productie? Want heb het al een tijdje niet meer gevolgd...

Ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • XavierBE
      By XavierBE
      Ik kan wat hulp gebruik van de Porsche kenners / liefhebbers.
      Mijn vader verkoopt binnenkort zijn Porsche 911 Targa (small body) uit 1976. Ik wil er een eerlijke prijs voor betalen, maar heb geen idee van waarde.
      Deze zal in orde gezet worden en herspoten worden in "een" originele kleur uit 1976 voor deze verkocht wordt.
      Bijgevoegd een foto waarbij enkele stickers uit gephotoshopt zijn. Dus zal er ongeveer zo uit zien bij verkoop (buiten de kleur dan).

      Rekening houdende met volgende zaken kan ik er moeilijk een prijs op plakken.
      - Km-stand van rond de 240.000 km.
      - De wagen heeft een 3.2L motor (origineel was een 2.7L dacht ik, maar de 3.2L is betrouwbaarder).
      - Heeft waarschijnlijk een recentere G50 versnellingsbak ipv de originele 915.
      - Zal het interieur krijgen van een Porsche 911 SC.
      - Niet originele lak.
      - Komt met goeie soft top en hard top.
      - Originele Fuchs wielen.
      - Motor is in orde, wagen rijdt goed.

      Volgende zaken kunnen waarschijnlijk met klein budget terug origineel gebracht worden:
      - Spiegels zijn van een ouder Porsche 911 model en niet elektrisch verstelbaar.
      - Side skirts ontbreken.
      - Motorkap is van een recentere 964.
      - Sport stuurtje ipv origineel stuur

      Hoeveel schatten jullie de wagen?

    • flupke73
      By flupke73
      sausje van Taycan over een Boxster
      https://uk.motor1.com/news/398922/porsche-e718-detailed-probably-coming/
       
    • The Swede
      By The Swede
      Netflix & Chill... Op mijn leeftijd betekent dat "madame kijkt naar aflevering 4723 van Suits op Netflix terwijl gij ernaast zit en op uwen telefoon tweedehands auto websites zit af te speuren".
      Als autofan, ben ik uiteraard fan van de 911. En daarbij kwam gisteren deze vraag bij mij naar boven:
      Stel: je hebt een redelijke gezinswagen (of meer dan 1) en je wil als pater familias een auto enkel voor jezelf. Die zal dienen voor als je in het weekend onder uwen allenen rondrijdt en misschien dat je hem in de week, als je goesting hebt, hem es gebruikt om naar het werk te gaan. Je wil je hierbij het plezier gunnen van een echte (zuivere) 911 = coupe, 2WD, manueel, atmo. 
      Ik heb de 997 in 2WD (manual, coupe) steeds de meest geslaagde 911 gevonden (beter "uitgerijpt" dan de 993 en 996, maar zonder te ver te gaan zoals de 991), met daar net achter de 964 (de laatste "klassieke" 911).
      De prijzen liggen redelijk gelijklopend (met de 964 die iets zeldzamer en iets duurder is).
      Ik kan voor beiden een punt maken: de 997 is een modernere auto waar je ook makkelijk een pendel mee kan doen, er zijn er veel beschikbaar en hij is iets goedkoper dan een 964. De 964 is dan weer authentieker, luchtgekoeld,... 
      Welke zouden jullie kiezen (en waarom)?
      Voor de 964 kijken we naar de gewone "Carrera 2" Coupe, voor de 997 de gewone coupe, manueel, 2wd (in 3.6 of 3.8, doet er weinig toe. Het verschil in het rijden was nihil). 
       
    • Bart
      By Bart
      Mijn huidige panamera se hybrid heb ik 4 jaar (64dkm)  en het begint weer te kriebelen voor iets anders🙄. Het is niet dat hij versleten is (is zelfs nog in verlengde waarborg voor1,5 jaar) maar ja ieder zijn hobby zeker🙂
       
      Ik heb de panamera altijd een prachtig model gevonden al vanaf de eerste versie die uitkwam , maar de huidige is natuurlijk helemaal dik in orde. 

      Indertijd vond ik hem nogal duur , maar met de fiscale voordelen , en ik die een beetje moest wennen aan het gedacht om +_ 100k aan een auto te spenderen heb ik indertijd een             porsche oproved se hybrid gekocht in Duitsland van nog geen jaar oud met 14dkm . (De zoektocht en het afhalen in Duitsland maakt het ook wel een beetje Fun vind ik persoonlijk.)
      In dit geval moet hij dienen als gezinswagen ( dus 3 personen) , verbruik interesseert me weinig gezien ik slechts 10dkm per jaar doe,  in parkeergarages kom ik ook nooit, dus afmeteingen parkeergemak ook geen interesse in en als funcar gebruik ik wel mijn vrouw haar 718s als het goed weer is. Dus een gocart hoeft ook niet, neem ik wel mijn vrouw haar car voor.
      Ik zoek een comfortabele Autobahncruiser voor het jaarlijks skiverlof, de regelmatige tripjes naar de Ardennen ( voor mij toch een 350 tal km heen en terug) en de gezinsuitstapjes ( restaurant, familiebezoek etc) . Ik zelf ben nogal pk verslaafd en vind dat je nooit genoeg vermogen kan hebben ( hoewel met ouder worden dat aan het beteren is 😑)
      Ik geef mijn huidige pana  soms aan mijn vader te leen omdat hij er erg graag mee rijd en ik hem tijdens de week of soms als het druk is enkele weken niet gebruik. ( hijzelf is te gierig óm ene te kopen 😄)
       De jaarlijkse skitripjes en regelmatige ardennenritten doe ik meestal aan een tempo van 160+  wat denk ik een ev minder geschikt maakt. Ik ben niet de meest geduldige mens en word al nerveus van het gedacht dat ik niet over en weer zou kunnen naar de Ardennen zonder daar 20 minuten te staan laden . ( ter plaatse in het chalet is er geen oplaadmogelijkheid wegens heel beperkte stroomvoorziening)
       
      met de huidige fiscale regels ( voor mij telt dit in mijn keuze omdat het een firma wagen is) is er momenteel weinig keus in deze categorie voertuigen. Mijn budget is +_ 150 d€.
       
      bmw 7, 5 reeks en 3 reeks zijn niet echt mijn ding . Ik heb bmw interieurs altijd lelijk gevonden.
      de nieuwe x5 45e hybrid vind ik niet lelijk maar ook niet echt wauw. ( zou keuze van het verstand zijn)
      Mercedes de s klasse met AMG pakket begin ik hoe langer hoe meer te smaken maar voorlopig ook nog geen interessante hybrid modellen.( is echt enkel op luxe gericht, voel ik mij nog een beetje te jong voor)
      De panamera is voor mij beste van twee werelden ( beetje sportief en toch luxe binnenin) , ik weet dat er een nieuw model panamera aan zit te komen, maar de kans dat de hybrid fiscaal nog interessant is is klein. 

      tesla model 3  vind ik lelijk interieur , model s  ca va nog maar heeft een facelift nodig langs de buitenkant , de nieuwe tesla roadster vind ik nog wel wat hebben .
      indien ik een tesla roadster zou kiezen moeten de 718 en de panamera weg en word dit onze enige auto . ( op zich geen probleem, we hebben geen twee auto’s nodig) juist wat vervelend dat het een 3 deurs  is en de prijs wat hoog ligt maar fiscaal maakt dit het wel weer volledig goed.
       
       ofwel 
      - huidige tweedehandse panamera 4 hybrid ( moeilijk tweedehands te vinden met voor mij de juiste opties zoals,  zetelventilatie , 18 weg zetels , sportuitlaat, sportdesignpakket, 4 zone airco,... heb ik nog wat over, het budget moet niet per se op 😉)
      - wachten op de nieuwe panamera 4 hybrid met die opties en een nieuwe bestellen, zal ongeveer mijn budget zijn denk ik.
      fiscaal zal dat wel wat minder interssant zijn , maar nog altijd beter dan geen hybrid denk ik ,+ vind het soms wel leuk om eens effkes elektrisch te rijden.
      - nieuwe taycan 4s bestellen ( met voor mij de juiste opties zit ik ook al rond de 175k  , wat ik niet goedkoop vind of een jonge demo zoeken) 
      - huidige tweedehandse panamera turbo hybrid zoeken ( staan er genoeg van te koop met de juiste opties en tweedehands zakken deze blijkbaar heel snel in waarde), fiscaal gaat dat niet ideaal zijn volgende jaren maar misschien een van de laatste mogelijkheden om een V8 te bezitten. Ik vraag me gewoon af of deze zijn meerprijs tov de 4 hybrid waard is. Dit zou de Keuze van het gevoel zijn 😊.

       
      ik weet dat het luxe problemen zijn, maar het blijft niet gemakkelijk 😉
      heeft iemand nog ander ideeën ?
       
       

       
       
       
       
       
       
    • Guest
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions