Ga naar inhoud

Porsche lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Die stance <3

Edit: wel jammer dat ze midden in de video zeggen dat het een replica is en toch een review maken over de GT2 ...

Geplaatst:

Weinig beter dan een 911 met battle scars, afschuwelijke livery, maar dat doet weinig afbreuk aan het resultaat.  :inlove:

post-108-0-87654200-1455031291_thumb.jpgpost-108-0-90376000-1455031316_thumb.jpgpost-108-0-18028500-1455031324_thumb.jpg

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

De pint op de spoiler maakt het af!

Geplaatst:

Oud filmpje, maar who cares:

Zo blazen!

Geplaatst:

Ik wil dat. :inlove: Een Mk.I is fine.

Oh boy, van de 991 een GT2 RS met bonkers veel paarden en RWD, moet ook beestig zijn. Zou van mij zelfs met PDK mogen.

Geplaatst:

Wat opvalt:

- hoe extreem laat komt die turbo-boost opzetten bij die 935s zeg, miljaar (mooi te horen/zien bij acceleratie uit busstop weg op Spa) + hoe hard trekken die (kortstondig, want snel opschakelen) weg van die M1 :lol:

- absurd zalige sound maakt die M1, zeker bij afremmen en terugschakelen

- er wordt echt doorgereden :inlove: M1 die Martini moby dick aantikt :oops:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De eerste 935's hadden slechts 1 turbo. Pas bij de latere modellen kwamen er 2 kleine turbos op die makkelijker te rijden waren.

Porsche en andere constructeurs had hetzelfde probleem midden jaren 70 als Renault met het F1 turbo avontuur: de turbos op de markt voorhanden waren allemaal te groot en het heeft even geduurd tot KKK en Garreth ook kleinere modellen gingen produceren en betrouwbaar kregen [emoji6]

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Wat opvalt:

- hoe extreem laat komt die turbo-boost opzetten bij die 935s zeg,

Zeker als hij de busstop mist en veel te traag uit de linkse knik het rechte stuk op komt. Dat is echt van 5 .. 4 .. 3 .. 2 .. 1 .. AND WE HAVE LIFT-OFF!

Geplaatst:

512 BBI LM :inlove:

Die editie met mijn zoontje naartoe geweest :D

IMG_9466.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De eerste 935's hadden slechts 1 turbo. Pas bij de latere modellen kwamen er 2 kleine turbos op die makkelijker te rijden waren.

Porsche en andere constructeurs had hetzelfde probleem midden jaren 70 als Renault met het F1 turbo avontuur: de turbos op de markt voorhanden waren allemaal te groot en het heeft even geduurd tot KKK en Garreth ook kleinere modellen gingen produceren en betrouwbaar kregen [emoji6]

Op die eerdere video, waar ze op Monza rijden, zie je die 2 exemplaren in enkele shots wegaccelereren uit de 1e variante, gefilmd vanuit de binnenkant van de eerste rechtse knik (niet vanuit het standpunt net voorbij de linkse knik van de 1e variante). Daar valt op - vind ik - dat die rode eigenlijk redelijk lineair door z'n toerentalgebied trekt (en wát voor een nuttig bereik heeft die, miljaar). Is dat al eentje met 2 turbo's?

Edit: snel even gekeken, b.v. na 3:30

Geplaatst:

Weet ik niet... kan ik zo op 't zicht ni meteen zeggen.

Feit is dat in '77 de eerste twin-turbo's hun intrede deden op de 935, met vallen en opstaan. Pas vanaf '78 werden ze eigenlijk betrouwbaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid