Ga naar inhoud

Porsche lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

't Past uiteraard niet altijd. En zeker niet in een 911 :D In een Cayenne of Panamera zou ik 't altijd bestellen (dat zwart/antraciet ingeverfd hout gaat bovendien erg mooi samen met modernere/sportievere kleurencombinaties en het moet niet altijd carbon zijn), maar in een 911 absoluut niet.

Geplaatst:
Zojuist zei vince522:

Nog nooit een P gezien in dunkelolive metallic, maar ziet er wel ferm uit op foto:

2016-07-02-11.09.33-1400x933.jpg

Fantastisch mooie kleur, vind ik.

Als ik me niet vergis heeft de schoonpa van @Alexanderr er ene gehad in die kleur.

Geplaatst:

"Mijn" 911 zou ik via PTS heel graag in een soort van koel, metalig donkergrijs met heel veel metallic sparkle willen. Niet meteen meteorgrau, niet meteen sealgrau, iets "blauwer" (koeler). In de richting van BMW stahlgrau, maar het mag zelfs nog een tikje donkerder.  Maar niet zo donker als atlasgrau. 

1979 dolomitgrau metallic lijkt me wel wat:

21103730340.jpg

Binnenin bicolor interieur: bruin met donkergrijs.

Zetels, deurpanelen, onderkant dashboard e.d. in een soort cognac of warm zadelbruin. Heel misschien het Porsche 'naturbraun' natuurleder, al is het een tik te licht om helemaal goed te zijn:

701692d1360371636-natural-brown-leather-

Sattelbraun komt ook in de buurt, zeker qua lichtheid:

photo.jpg

Midden = sattelbraun / saddle brown ... Alleen zou het nog iets warmer van tint mogen zijn, maar 't komt goed in de buurt. Rechts = espresso, da's me te donker en ook te koel qua kleur.

Al de rest van 't interieur (bovenkant dashboard, bovenkant deuren, deurdorpels, stuur en stuurkolom enz.) in een koel donkergrijs dat goed samen gaat met de buitenkleur (dus géén "bruinig" agathe, da's een voze strontkleur). Als ik me niet vergis kon je de 996 krijgen met 2 tinten "natuurleder": het hoger al vermelde naturbraun, en ik dénk dat er ook een soort antracietkleurig natuurleder was. Ben de naam kwijt, maar dat zou ook OK kunnen zijn als 2e tint.

Contrasterende stikking (grijs in 't cognac leder en omgekeerd). En de rest van het interieur zo veel mogelijk (Interieurlijsten, ventilatieroosters e.d.) in koetswerkkleur gespoten (dus geen alu, geen carbon, zo weinig mogelijk zwarte plastic).

Dus eigenlijk maar 2 kleuren, binnen én buiten. NOM :inlove:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Nu ik er aan denk: die combo komt hard in de buurt van de Singer 4.0L targa die 'k vorig jaar zag in Goodwood:

2015-06-27%2018.43.52.jpg

2015-06-27%2018.36.11.jpg

2015-06-27%2018.35.16.jpg

Geplaatst:

Al was die binnenin duidelijk lichter van tint.

2015-06-27%2018.38.53.jpg

Foto toont bijna oranjegeel (doet me denken aan BMW Individual arizonasun), in realiteit was 't wel wat donkerder.

Hmmm, okay, dan binnenin de combo natuurleder naturbraun & dunkelgrau. :inlove:

Geplaatst:

Ook verrrrry nice (vind ik):

maxresdefault.jpg

2650866_c5de3a6cc9_low_res.jpg

Porsche 80's schieferblau / slate blue metallic

yum :inlove:

Geplaatst:

Maar dan terug: dunkelolive metallic :inlove::inlove:

DSC_0085.jpg

60913240.jpg

ECC6790.jpg

00cea4260b_640.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hier zit er zo een dokter die altijd een Cabrio in het dunkelolive (of een ander soort heel donker groen) besteld met zo een soort interieur.

993-996-997-991

Menneke is ondertussen 90 denk ik...

Geplaatst:

Op een 997 ging dat nog, dunkelolive. Een 991 gaat dat niet zo goed af. Denk ik! 

En, Timo, wat een lelijke kleur is die Turbo S...

Geplaatst:
Ook verrrrry nice (vind ik):

Porsche 80's schieferblau / slate blue metallic

yum :inlove:

Vind ik ook.

Maar dan terug: dunkelolive metallic :inlove::inlove:

Hiermee ben ik het niet eens.
Geplaatst:

Ik kan die groene/bruine kleuren echt niet smaken. Op oudere auto's van vroeger is het prachtig (niet enkel Porsche maar ook typische Amerikaanse auto's, auto's met karakter) maar op nieuwe 997's etc. zou ik er enkel mee willen rijden als het donker en grauw is tijdens de herfst/winter. In de zomer yuck. 

Geplaatst:
Op een 997 ging dat nog, dunkelolive. Een 991 gaat dat niet zo goed af. Denk ik! 

En, Timo, wat een lelijke kleur is die Turbo S...

Kan je dat eens uitleggen waarom je dat vindt? Serieuze vraag, ik zie met moeite een verschil tussen een 997 en een 991 (dat ligt aan dat deeltje in mn hersenen dat zorgt voor visuele herkenning denk ik). Ik vind ook dat bepaalde kleuren beter afgaan op oudere/nieuwe modellen, maar wat maakt het verschil uit op 2 modellen die zo dicht bij mekaar liggen?
Geplaatst:
2 uur geleden zei Timo:

Ik kan die groene/bruine kleuren echt niet smaken. Op oudere auto's van vroeger is het prachtig (niet enkel Porsche maar ook typische Amerikaanse auto's, auto's met karakter) maar op nieuwe 997's etc. zou ik er enkel mee willen rijden als het donker en grauw is tijdens de herfst/winter. In de zomer yuck. 

Nochtans, 't is net als er mooi licht is dat ze net helemaal tot hun recht komen! Zoals die Singer targa 4.0 daar toen stond ... a-mai.

Ik voel eerder het omgekeerde, allez, 't is te zeggen: zo'n felle, opvallende kleur op een auto die geen GT3 RS of GT8 of Fewwawi is, ik vind dat super als ik dat in een setting denk zoals ergens in zonnig Italië, op een bergpas ergens in de Alpen of de Pyreneeën ... maar hier in België? Zelfs in de zomer, hmmm, dunno.

Geplaatst:

Klopt. Die blauwe turbo past beter in Miami waar het bijna altijd mooi weer is dan bij ons wanneer het mooie weer gedaan is. Daarom moet je er ook 2 kopen. :D

Balloon white op een Lamborghini is bv. ook prachtig maar ik zou het nooit in Belgie nemen. 

Geplaatst:

Maar door sombere kleuren te nemen wordt ons straatbeeld niet fleuriger. Een vicieuze cirkel wat mij betreft.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 15 september 2016 om 23:00 zei gTa:

"Mijn" 911 zou ik via PTS heel graag in een soort van koel, metalig donkergrijs met heel veel metallic sparkle willen. Niet meteen meteorgrau, niet meteen sealgrau, iets "blauwer" (koeler). In de richting van BMW stahlgrau, maar het mag zelfs nog een tikje donkerder.  Maar niet zo donker als atlasgrau. 

1979 dolomitgrau metallic lijkt me wel wat:

21103730340.jpg

Binnenin bicolor interieur: bruin met donkergrijs.

Zetels, deurpanelen, onderkant dashboard e.d. in een soort cognac of warm zadelbruin. Heel misschien het Porsche 'naturbraun' natuurleder, al is het een tik te licht om helemaal goed te zijn:

701692d1360371636-natural-brown-leather-

Sattelbraun komt ook in de buurt, zeker qua lichtheid:

photo.jpg

Midden = sattelbraun / saddle brown ... Alleen zou het nog iets warmer van tint mogen zijn, maar 't komt goed in de buurt. Rechts = espresso, da's me te donker en ook te koel qua kleur.

Al de rest van 't interieur (bovenkant dashboard, bovenkant deuren, deurdorpels, stuur en stuurkolom enz.) in een koel donkergrijs dat goed samen gaat met de buitenkleur (dus géén "bruinig" agathe, da's een voze strontkleur). Als ik me niet vergis kon je de 996 krijgen met 2 tinten "natuurleder": het hoger al vermelde naturbraun, en ik dénk dat er ook een soort antracietkleurig natuurleder was. Ben de naam kwijt, maar dat zou ook OK kunnen zijn als 2e tint.

Contrasterende stikking (grijs in 't cognac leder en omgekeerd). En de rest van het interieur zo veel mogelijk (Interieurlijsten, ventilatieroosters e.d.) in koetswerkkleur gespoten (dus geen alu, geen carbon, zo weinig mogelijk zwarte plastic).

Dus eigenlijk maar 2 kleuren, binnen én buiten. NOM :inlove:

Dit is sattelbraun bij natuurlijk (zon)licht, nog altijd fan?

image.jpeg

Geplaatst:

Dunno, foto's zijn altijd zo moeilijk om te beoordelen. Zeker bruin- en roodtinten kunnen behoorlijk verkeerd worden weergegeven.

Geplaatst:
10 uur geleden zei Alexanderr:

image.jpeg

Is dat al is gegeten geweest meneer?

Geplaatst:

Ik zou ook altijd met mijn deur open rijden in mijn porsche als de zon schijnt

Geplaatst:
23 uur geleden zei Alexanderr:

image.jpeg

Welke buitenkleur is dat, trouwens? 't Is precies ook genen bof op. :lol:

Ik vind vandaag per toeval een foto van de combo cohiba/zwart:

$_20.jpg

Da's knap, op foto. Maar ik vermoed dat de foto 't wat roder/lichter weergeeft dan het in realiteit is?

Geplaatst:
21 uur geleden zei McLovin:

14310404_1174578239266240_58040402948959

Ontwikkelingsauto van Porsche. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid