gTa 28.029 Geplaatst: 15 september 2016 Geplaatst: 15 september 2016 't Past uiteraard niet altijd. En zeker niet in een 911 In een Cayenne of Panamera zou ik 't altijd bestellen (dat zwart/antraciet ingeverfd hout gaat bovendien erg mooi samen met modernere/sportievere kleurencombinaties en het moet niet altijd carbon zijn), maar in een 911 absoluut niet. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 15 september 2016 Geplaatst: 15 september 2016 Zojuist zei vince522: Nog nooit een P gezien in dunkelolive metallic, maar ziet er wel ferm uit op foto: Fantastisch mooie kleur, vind ik. Als ik me niet vergis heeft de schoonpa van @Alexanderr er ene gehad in die kleur. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 15 september 2016 Geplaatst: 15 september 2016 "Mijn" 911 zou ik via PTS heel graag in een soort van koel, metalig donkergrijs met heel veel metallic sparkle willen. Niet meteen meteorgrau, niet meteen sealgrau, iets "blauwer" (koeler). In de richting van BMW stahlgrau, maar het mag zelfs nog een tikje donkerder. Maar niet zo donker als atlasgrau. 1979 dolomitgrau metallic lijkt me wel wat: Binnenin bicolor interieur: bruin met donkergrijs. Zetels, deurpanelen, onderkant dashboard e.d. in een soort cognac of warm zadelbruin. Heel misschien het Porsche 'naturbraun' natuurleder, al is het een tik te licht om helemaal goed te zijn: Sattelbraun komt ook in de buurt, zeker qua lichtheid: Midden = sattelbraun / saddle brown ... Alleen zou het nog iets warmer van tint mogen zijn, maar 't komt goed in de buurt. Rechts = espresso, da's me te donker en ook te koel qua kleur. Al de rest van 't interieur (bovenkant dashboard, bovenkant deuren, deurdorpels, stuur en stuurkolom enz.) in een koel donkergrijs dat goed samen gaat met de buitenkleur (dus géén "bruinig" agathe, da's een voze strontkleur). Als ik me niet vergis kon je de 996 krijgen met 2 tinten "natuurleder": het hoger al vermelde naturbraun, en ik dénk dat er ook een soort antracietkleurig natuurleder was. Ben de naam kwijt, maar dat zou ook OK kunnen zijn als 2e tint. Contrasterende stikking (grijs in 't cognac leder en omgekeerd). En de rest van het interieur zo veel mogelijk (Interieurlijsten, ventilatieroosters e.d.) in koetswerkkleur gespoten (dus geen alu, geen carbon, zo weinig mogelijk zwarte plastic). Dus eigenlijk maar 2 kleuren, binnen én buiten. NOM 2 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 15 september 2016 Geplaatst: 15 september 2016 Nu ik er aan denk: die combo komt hard in de buurt van de Singer 4.0L targa die 'k vorig jaar zag in Goodwood: Quote
Gast Geplaatst: 15 september 2016 Geplaatst: 15 september 2016 Ik zou gewoon grijs nemen met zwart leer, pdk en parkeersensoren. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 15 september 2016 Geplaatst: 15 september 2016 Al was die binnenin duidelijk lichter van tint. Foto toont bijna oranjegeel (doet me denken aan BMW Individual arizonasun), in realiteit was 't wel wat donkerder. Hmmm, okay, dan binnenin de combo natuurleder naturbraun & dunkelgrau. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 15 september 2016 Geplaatst: 15 september 2016 Ook verrrrry nice (vind ik): Porsche 80's schieferblau / slate blue metallic yum Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 15 september 2016 Geplaatst: 15 september 2016 Maar dan terug: dunkelolive metallic 1 Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 16 september 2016 Geplaatst: 16 september 2016 Hier zit er zo een dokter die altijd een Cabrio in het dunkelolive (of een ander soort heel donker groen) besteld met zo een soort interieur. 993-996-997-991 Menneke is ondertussen 90 denk ik... Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 16 september 2016 Geplaatst: 16 september 2016 Op een 997 ging dat nog, dunkelolive. Een 991 gaat dat niet zo goed af. Denk ik! En, Timo, wat een lelijke kleur is die Turbo S... Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 16 september 2016 Geplaatst: 16 september 2016 Ook verrrrry nice (vind ik): Porsche 80's schieferblau / slate blue metallic yum Vind ik ook. Maar dan terug: dunkelolive metallic :inlove:Hiermee ben ik het niet eens. Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 16 september 2016 Geplaatst: 16 september 2016 Ik kan die groene/bruine kleuren echt niet smaken. Op oudere auto's van vroeger is het prachtig (niet enkel Porsche maar ook typische Amerikaanse auto's, auto's met karakter) maar op nieuwe 997's etc. zou ik er enkel mee willen rijden als het donker en grauw is tijdens de herfst/winter. In de zomer yuck. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 16 september 2016 Geplaatst: 16 september 2016 Op een 997 ging dat nog, dunkelolive. Een 991 gaat dat niet zo goed af. Denk ik! En, Timo, wat een lelijke kleur is die Turbo S...Kan je dat eens uitleggen waarom je dat vindt? Serieuze vraag, ik zie met moeite een verschil tussen een 997 en een 991 (dat ligt aan dat deeltje in mn hersenen dat zorgt voor visuele herkenning denk ik). Ik vind ook dat bepaalde kleuren beter afgaan op oudere/nieuwe modellen, maar wat maakt het verschil uit op 2 modellen die zo dicht bij mekaar liggen? Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 16 september 2016 Geplaatst: 16 september 2016 2 uur geleden zei Timo: Ik kan die groene/bruine kleuren echt niet smaken. Op oudere auto's van vroeger is het prachtig (niet enkel Porsche maar ook typische Amerikaanse auto's, auto's met karakter) maar op nieuwe 997's etc. zou ik er enkel mee willen rijden als het donker en grauw is tijdens de herfst/winter. In de zomer yuck. Nochtans, 't is net als er mooi licht is dat ze net helemaal tot hun recht komen! Zoals die Singer targa 4.0 daar toen stond ... a-mai. Ik voel eerder het omgekeerde, allez, 't is te zeggen: zo'n felle, opvallende kleur op een auto die geen GT3 RS of GT8 of Fewwawi is, ik vind dat super als ik dat in een setting denk zoals ergens in zonnig Italië, op een bergpas ergens in de Alpen of de Pyreneeën ... maar hier in België? Zelfs in de zomer, hmmm, dunno. Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 16 september 2016 Geplaatst: 16 september 2016 Klopt. Die blauwe turbo past beter in Miami waar het bijna altijd mooi weer is dan bij ons wanneer het mooie weer gedaan is. Daarom moet je er ook 2 kopen. Balloon white op een Lamborghini is bv. ook prachtig maar ik zou het nooit in Belgie nemen. Quote
tato 1.906 Geplaatst: 16 september 2016 Geplaatst: 16 september 2016 Maar door sombere kleuren te nemen wordt ons straatbeeld niet fleuriger. Een vicieuze cirkel wat mij betreft. 1 Quote
Alexanderr 36.231 Geplaatst: 16 september 2016 Geplaatst: 16 september 2016 Op 15 september 2016 om 23:00 zei gTa: "Mijn" 911 zou ik via PTS heel graag in een soort van koel, metalig donkergrijs met heel veel metallic sparkle willen. Niet meteen meteorgrau, niet meteen sealgrau, iets "blauwer" (koeler). In de richting van BMW stahlgrau, maar het mag zelfs nog een tikje donkerder. Maar niet zo donker als atlasgrau. 1979 dolomitgrau metallic lijkt me wel wat: Binnenin bicolor interieur: bruin met donkergrijs. Zetels, deurpanelen, onderkant dashboard e.d. in een soort cognac of warm zadelbruin. Heel misschien het Porsche 'naturbraun' natuurleder, al is het een tik te licht om helemaal goed te zijn: Sattelbraun komt ook in de buurt, zeker qua lichtheid: Midden = sattelbraun / saddle brown ... Alleen zou het nog iets warmer van tint mogen zijn, maar 't komt goed in de buurt. Rechts = espresso, da's me te donker en ook te koel qua kleur. Al de rest van 't interieur (bovenkant dashboard, bovenkant deuren, deurdorpels, stuur en stuurkolom enz.) in een koel donkergrijs dat goed samen gaat met de buitenkleur (dus géén "bruinig" agathe, da's een voze strontkleur). Als ik me niet vergis kon je de 996 krijgen met 2 tinten "natuurleder": het hoger al vermelde naturbraun, en ik dénk dat er ook een soort antracietkleurig natuurleder was. Ben de naam kwijt, maar dat zou ook OK kunnen zijn als 2e tint. Contrasterende stikking (grijs in 't cognac leder en omgekeerd). En de rest van het interieur zo veel mogelijk (Interieurlijsten, ventilatieroosters e.d.) in koetswerkkleur gespoten (dus geen alu, geen carbon, zo weinig mogelijk zwarte plastic). Dus eigenlijk maar 2 kleuren, binnen én buiten. NOM Dit is sattelbraun bij natuurlijk (zon)licht, nog altijd fan? Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 16 september 2016 Geplaatst: 16 september 2016 Dunno, foto's zijn altijd zo moeilijk om te beoordelen. Zeker bruin- en roodtinten kunnen behoorlijk verkeerd worden weergegeven. Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 17 september 2016 Geplaatst: 17 september 2016 10 uur geleden zei Alexanderr: Dit is sattelbraun bij natuurlijk (zon)licht, nog altijd fan? Is dat al is gegeten geweest meneer? Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 17 september 2016 Geplaatst: 17 september 2016 Ik zou ook altijd met mijn deur open rijden in mijn porsche als de zon schijnt Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 17 september 2016 Geplaatst: 17 september 2016 Zalige combo buitenkleur/velgen/binnenkleur En de wielboogbeschermers in koetswerkkleur maken 't af. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=232076888 (De spiegels volledig in koetswerkkleur en de dakspoilerlip in koetswerkkleur zou 't -voor mij- helemaal af gemaakt hebben.) (En binnenin full leder.) Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 17 september 2016 Geplaatst: 17 september 2016 23 uur geleden zei Alexanderr: Dit is sattelbraun bij natuurlijk (zon)licht, nog altijd fan? Welke buitenkleur is dat, trouwens? 't Is precies ook genen bof op. Ik vind vandaag per toeval een foto van de combo cohiba/zwart: Da's knap, op foto. Maar ik vermoed dat de foto 't wat roder/lichter weergeeft dan het in realiteit is? Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 18 september 2016 Geplaatst: 18 september 2016 21 uur geleden zei McLovin: Ontwikkelingsauto van Porsche. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.