Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 Die kerel is de beste Belgische GT piloot Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 Op 19-9-2016 om 22:22 zei Timo: Daarmee zou ik toch geen Spurwechsel aan 300 op de Autobahn met half gas willen doen. 1 oneffenheid en die kar slaat weg. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 3 hours ago, Jokke_vlo said: Die kerel is de beste Belgische GT piloot Dat ontkent @vince522niet hé Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 16 minutes ago, Bouncing Bullet said: Daarmee zou ik toch geen Spurwechsel aan 300 op de Autobahn met half gas willen doen. 1 oneffenheid en die kar slaat weg. Ik zie een Boxster, een gewone Carrera, etc.. toch ook niet overal in de bomen hangen omdat er geen gigantische vleugel op staat? En ja, ik bezig dat een GT3 ontworpen is met de veronderstelling dat die spoiler erop staat. Ik denk alleen niet dat het op de openbare weg, en met een straatwagen zo'n vaart zal lopen. 1 Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 4 minutes ago, Jokke_vlo said: Tis ook maar info I know, maar fouten zijn menselijk. Misschien in the heat of the moment inderdaad niet gemerkt dat die spoiler weg was. In de eerste bocht had hij het dan wel door denk ik. Zotjes eigenlijk wat dat doet qua downforce. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 8 minuten geleden zei Porker: Ik zie een Boxster, een gewone Carrera, etc.. toch ook niet overal in de bomen hangen omdat er geen gigantische vleugel op staat? En ja, ik bezig dat een GT3 ontworpen is met de veronderstelling dat die spoiler erop staat. Ik denk alleen niet dat het op de openbare weg, en met een straatwagen zo'n vaart zal lopen. Valt te zien hoe hard je de bocht doorgaat.Ik durf licht van mening verschillen. Downforce wordt uitgedrukt in kgs he, de impact is groter dan je denkt en dat KAN ook op de openbare weg aan Duitse snelheden, imo he........ vergeet ook niet de onbalans vooraan en achteraan. Ik bedoel maar als je op een Carrera de voorpartij van een GT3RS gaat monteren gaat je weggedrag aan snelheden boven, laat ons zeggen 100, toch serieus gaan veranderen Dit weekend trouwens nog ondervonden hoe een minieme wijziging direct ander resultaat oplevert. En dan spreek ik echt van een kleine verandering. We spreken hier over snelheden die meestal onder de 200 liggen trouwens..... Op de 24 uur van Zolder ook, toen we de auto afstelden. 3 graden verschil gaf het verschil tussen een tricky auto die zeer plots loste op de kont en een stabiele wagen. Daar zo ne complete mega spoiler afhalen heeft dan ook zeker en vast serieuze impact ! No doubt. ( kont loste aan een bochtensnlheid van ongeveer 140) Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 5 minutes ago, Lefty said: I know, maar fouten zijn menselijk. Misschien in the heat of the moment inderdaad niet gemerkt dat die spoiler weg was. In de eerste bocht had hij het dan wel door denk ik. Zotjes eigenlijk wat dat doet qua downforce. Ik ken geen hol van aerodynamica, maar in de 1ste bocht (na initiële incident) zit hij in de stream van zijn voorligger, helpt dat ook niet enigszins? Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 1 minute ago, vince522 said: Ik ken geen hol van aerodynamica, maar in de 1ste bocht (na initiële incident) zit hij in de stream van zijn voorligger, helpt dat ook niet enigszins? DRS avant la lettre, gewoon de hele spoiler eraf flikkeren Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 Ik hoor waaien dat er een 911R geïnspireerde Singer komt, Iemand hier iets van gehoord? " There are rumors of Williams or another F1 competitor making a special version for Singer. " Die geruchten zijn bevestigd door iemand die er eentje in bestelling heeft, maar men mag niets prijsgeven. Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 12 minuten geleden zei Porker: Ik zie een Boxster, een gewone Carrera, etc.. toch ook niet overal in de bomen hangen omdat er geen gigantische vleugel op staat? En ja, ik bezig dat een GT3 ontworpen is met de veronderstelling dat die spoiler erop staat. Ik denk alleen niet dat het op de openbare weg, en met een straatwagen zo'n vaart zal lopen. Ik heb gek genoeg wel al caymans en boxsters in de vangrails gezien. Dat zal wel eerder omwille van het gaspedaal gebruik geweest zijn. Bovendien boxsters en caymans hebben juist om die reden een actieve spoiler, een aangepaste esp en hebben een betere diffusor. Net zoals de a7 en de tt een actieve spoiler hebben. Quote
ICM 24.886 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 2 minutes ago, Bouncing Bullet said: en de tt een actieve spoiler hebben. De eerste generatie Audi TT had voor zover ik mij herinner zodanig veel problemen zonder spoiler dat ze er daarom een hebben op gezet. Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 14 minuten geleden zei Porker: Ik hoor waaien dat er een 911R geïnspireerde Singer komt, Iemand hier iets van gehoord? " There are rumors of Williams or another F1 competitor making a special version for Singer. " Die geruchten zijn bevestigd door iemand die er eentje in bestelling heeft, maar men mag niets prijsgeven. Jaren 60 911r Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 21 minutes ago, ICM said: De eerste generatie Audi TT had voor zover ik mij herinner zodanig veel problemen zonder spoiler dat ze er daarom een hebben op gezet. Klopt De compleet afgeronde kont hielp natuurlijk niet. Quote
Gast Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 Dat kan toch bijna niet dat zo een spoilertje ertoe doet bij dat type auto? Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 39 minutes ago, Jokke_vlo said: Valt te zien hoe hard je de bocht doorgaat.Ik durf licht van mening verschillen. Downforce wordt uitgedrukt in kgs he, de impact is groter dan je denkt en dat KAN ook op de openbare weg aan Duitse snelheden, imo he........ vergeet ook niet de onbalans vooraan en achteraan. Ik bedoel maar als je op een Carrera de voorpartij van een GT3RS gaat monteren gaat je weggedrag aan snelheden boven, laat ons zeggen 100, toch serieus gaan veranderen Dit weekend trouwens nog ondervonden hoe een minieme wijziging direct ander resultaat oplevert. En dan spreek ik echt van een kleine verandering. We spreken hier over snelheden die meestal onder de 200 liggen trouwens..... Op de 24 uur van Zolder ook, toen we de auto afstelden. 3 graden verschil gaf het verschil tussen een tricky auto die zeer plots loste op de kont en een stabiele wagen. Daar zo ne complete mega spoiler afhalen heeft dan ook zeker en vast serieuze impact ! No doubt. ( kont loste aan een bochtensnlheid van ongeveer 140) Akkoord, ik betwist ook helemaal niet dat dat impact heeft. Uiteraard niet. Ik zeg maar dat je niet plots iets totaal onhandelbaars hebt (aan normale snelheden), het is ook niet dat er totaal geen aero achterblijft he, die ducktail staat er wel om een reden veronderstel ik. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 6 minutes ago, Porker said: Ik zeg maar dat je niet plots iets totaal onhandelbaars hebt (aan normale snelheden), het is ook niet dat er totaal geen aero achterblijft he, die ducktail staat er wel om een reden veronderstel ik. Ja maar de onbalans met de neus is echt wel gigantisch op zo een RS. niet op een Carrera. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 Op de Lippenslaan en zelfs aan Belgische autostradesnelheden zal dat niet zo gevaarlijk zijn (tenzij je belachelijk hard moet uitwijken, of als de grip ferm minder is of als je achterwalsjes aan 't zwemmen gaan). Ik denk niet dat er ook maar één peet z'n RS-achterspoiler er af laat als 'ie wat rondjes gaat tracken. Dan is 't evident dat die spoiler nodig is. Om wat te showen of om ermee te forenzen (because it can) lijkt 't mij ook niet zo'n vaart te lopen. Gek genoeg zijn er dus wel mensen die een RS kopen om niét mee te tracken. (met de gewone sportzetels ipv de kuipjes, uiteraard) In AutoSport meet men altijd de lift of neerwaartse druk van auto's in de Supertests. Soms wijdt men daar over uit, en 't is inderdaad zot hoeveel kg druk zo'n ding kan genereren. Was de RS niet één van de weinig straatauto's die effectief downforce genereert? (De meeste sportieve straatauto's zoeken "maar" naar een effect die de lift neutraliseert.) Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 Nee absoluut niet @gTa Er zijn veel auto's die downforce genereren (mijn GT3 ook al). Het gaat eerder over de hoeveelheid. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 15 minuten geleden zei Geezer: Dat kan toch bijna niet dat zo een spoilertje ertoe doet bij dat type auto? De TT met afgeronde kont was notoir instabiel aan hoge snelheden. Met de eerste versies zijn er een paar verongelukt in Duitsland. Audi heeft daarop meteen bijgestuurd en dan kwam die lip er, die het (samen met nog een resem aanpassingen) veel beter maakte. Gek genoeg moet dat dus wel redelijk wat effect hebben. Was ook geen minuscuul ding, hé: Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 3 minuten geleden zei ir_fuel: Nee absoluut niet @gTa Er zijn veel auto's die downforce genereren (mijn GT3 ook al). Het gaat eerder over de hoeveelheid. Veel gewone auto's, of eerder (super)sportauto's met dedicated vleugelwerk? (Ik reken een GT3 onder die laatste.) Ik las toch al meermaals dat het bij gewone(re) auto's en ook sportauto's niet aangewezen is om downforce te creëren (tenzij minimaal), maar dat men streeft naar een ongeveer neutraal profiel. Vooral ook omdat zo'n extreme achtervleugels die erg veel downforce creëren, zouden vereisen dat er extravagante spoilerlippen moeten worden gebruikt om de vooras iet of wat mee in balans te krijgen ... en dat wordt lastig om nog een dagelijks bruikbare auto te hebben, soms zelfs om gehomologeerd te krijgen. Genre M3 GTS en M4 GTS, waar de limieten van de spoilerlip vooraan meteen ook de grens waren voor het profiel en de grootte van de achtervleugel. Is dat niet zo? Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 13 minuten geleden zei gTa: Gek genoeg zijn er dus wel mensen die een RS kopen om niét mee te tracken. (met de gewone sportzetels ipv de kuipjes, uiteraard) Ge kunt daar zo'n apparaatje bij kopen dat de gas gecontroleerd moduleert. Dan zet ge die voituur in uw living, selecteert ge de throttlefile 'nurburg' en dan speelt hij de hele gassekwentie van de nurburgring na. Wel uw living verluchten nadien. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 911 Turbo heeft ook veel vleugel achteraan en een (dynamische) splitter. Natuurlijk moet dat in balans zijn. Veel auto's = veel sportwagens idd. Niet de gemiddelde BMW 5 1 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 Of de afgeronde 1st.gen.TT, die eigenlijk bijna een vleugelprofiel heeft. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 Aero speelt wel degelijk een zeer grote rol bij sportieve wagens...... zo een 997 Carrera aan 220 of een GT3 dat verschil op de neus was enorm.Mijn GTS nu heeft een pak meer downforce dan de 997 bv.Je mag niet onderschatten hoe "snel" dat dat al serieuze verschillen geeft in het bochten werk. Je moet heus geen 150 rijden....... is een van de boeiendste dingen aan hebt afstellen van een wagen...... Natuurlijk als het is voor je motorgeluid te (laten) horen is en af en toe is een sprintje te trekken gaan mensen dat niet voelen.Maar eens je bochten gaat nemen aan wat snelheid ....... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.