ir_fuel 58.288 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 1 minute ago, PJH said: Model X bedoel je, want in de bergen wil je een sportwagen Kan je dat speccen zonder radio? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 7 minutes ago, tuscani said: Je bent verkeerd fuel. De 595 turismo heeft standaard 2 grote zoals op je foto. Dus ook een grote spierpijp rond de echte uitlaat. Je hebt van acraprovic het zelfde systeem maar dan dus met een Carbon overzetstuk zoals je zal gezien hebben. De 4 kleinere uitlaten ( 2 elke kant) is de optionele Monza uitlaat van abarth zelf. Deze is standaard met de 595 competizione ( die ook de retevette kuipstoelen heeft die ik nergens vind in 2dehands) maar dus optioneel met de gewone abarth of de 595 abarth turismo. Mijn excuses. De details van diene wijvenbak zijn mij niet bekend. 3 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Hoezo spijtig van de kuipen? Bedoel je dat de nieuwste kuipjes beter zijn? Ik lees nochtans vaak dat de 'oude' kuipjes eigenlijk beter zitten, een tik comfortabeler maar met even veel zijdelingse steun. En ze hebben 't bijkomend voordeel (maar niet in een Spyder, natuurlijk) dat je de leuning naar voor kan klappen wat het beladen van de achterzetels (911) een pak makkelijker maakt (zeker als achterin een rolkooi zit, waardoor je tussen de beide voorzetels door bijna niks kan laden omdat het kruis van de rolkooi in de weg zit). Zelfs in een nieuwe GT3 zouden die 'oude' kuipjes mijn keuze zijn. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 37 minuten geleden zei ir_fuel: Mijn excuses. De details van diene wijvenbak zijn mij niet bekend. Laag 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 16 minutes ago, gTa said: Hoezo spijtig van de kuipen? Bedoel je dat de nieuwste kuipjes beter zijn? Ik lees nochtans vaak dat de 'oude' kuipjes eigenlijk beter zitten, een tik comfortabeler maar met even veel zijdelingse steun. Ja, op "de forums" zoals daar zijn sixspeedonline en op de poser subfora van rennlist zeker? Over dat soort dingen wordt er een pak afgezeverd (enfin, over de rest ook). Je gaat uwe dikke Amerikaan niet vergelijken met iemand die de helft weegt bv. Ik merk compleet geen verschil in comfort, en de nieuwe zijn gewoon een stuk mooier/moderner tov de andere vind ik. 16 minutes ago, gTa said: En ze hebben 't bijkomend voordeel (maar niet in een Spyder, natuurlijk) dat je de leuning naar voor kan klappen wat het beladen van de achterzetels (911) een pak makkelijker maakt (zeker als achterin een rolkooi zit, waardoor je tussen de beide voorzetels door bijna niks kan laden omdat het kruis van de rolkooi in de weg zit). Vandaar dat je ze ook niet kan krijgen in een Carrera vermoed ik De nieuwe hebben wel als voordeel dat ze hoogteregeling hebben. Dat is wel handig voor de @BMWMB's onder ons 1 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Ik kom nooit op sixspeedonline of rennlist, ik ga gewoon af op eigen ervaring. Los van objectieve dingen: ik vind de nieuwe niet noemenswaardig mooier (maar zeker ook niet lelijker). Moderner zeg je, ja kan ik in komen, maar ik vind ze ook wat druk gestyled. Vandaar dat ik die incentive om de nieuwste te halen, niet deel. "Mijn" GT3 zou ik graag met Clubsport pakket hebben maar ik zie mezelf als 'light traveler' daar zeer regelmatig langere trips mee doen en als ik dan zie hoeveel makkelijker de oude kuipjes 't maken om spullen achterin je GT3 te krijgen: ja graag. Dat van die hoogteregeling wist ik niet. Lijkt me dat ik met mijn lengte altijd de meest lage stand moet hebben en dat zelfs dat misschien nog niet laag genoeg is. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 1 minute ago, gTa said: Ik kom nooit op sixspeedonline of rennlist, ik ga gewoon af op eigen ervaring. vs Quote Ik lees nochtans vaak dat de 'oude' kuipjes eigenlijk beter zitten, een tik comfortabeler maar met even veel zijdelingse steun. 1 minute ago, gTa said: Los van objectieve dingen: ik vind de nieuwe niet noemenswaardig mooier (maar zeker ook niet lelijker). Moderner zeg je, ja kan ik in komen, maar ik vind ze ook wat druk gestyled. Vandaar dat ik die incentive om de nieuwste te halen, niet deel. "Mijn" GT3 zou ik graag met Clubsport pakket hebben maar ik zie mezelf als 'light traveler' daar zeer regelmatig langere trips mee doen en als ik dan zie hoeveel makkelijker de oude kuipjes 't maken om spullen achterin je GT3 te krijgen: ja graag. Als dat je insteek is moet je gewoon kuipen pakken en geen clubsport pakket he. Aja, de kuipen voor het zitgevoel, die 6-puntsgordels heb je op straat niet nodig, en de kooi zit enkel in de weg als je daar bagage wilt steken. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Insteek zou 'veel rijden' zijn. Op circuit (trackdays) en op langere roadtrips. Dan liever wél Clubsport. Maar alles is toch à lul, want een GT3 kan ik niet betalen. Laat staan om veel mee te tracken. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Just now, gTa said: Insteek zou 'veel rijden' zijn. Op circuit (trackdays) en op langere roadtrips. Dan liever wél Clubsport. Maar alles is toch à lul, want een GT3 kan ik niet betalen. Laat staan om veel mee te tracken. En moest je er een kopen, het zou enkel PTS zijn of het is de moeite zelfs niet! Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Zojuist zei ir_fuel: En moest je er een kopen, het zou enkel PTS zijn of het is de moeite zelfs niet! Saffierblauw, GT-zilver of karmijnrood: 't is mij allemaal goed! (al zou ik fars zijn op Porsche dat ik voor dat ietske donkerder rood een hele lap meer zou moeten betalen, WTF zeg) Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Trouwens, heb gisteren eens voor de gein wat zitten turven. (Ik kon niet slapen dus heb ik 'schaapjes geteld' maar dan met een automotive inslag.) Van een kleine 200 exemplaren Porsche 991 GT3 (non-RS) die op mobile.de te koop staan is iets meer dan 1/3e wit uni daarna komen zwart uni en rood uni met elk een dikke 10% dan wit metallic, zwart metallic en agaatgrijs metallic met elk een kleine 10%. Enkele gele (5%) en dan al de rest met marginale percentages (GT-zilver, lava oranje, PTS riviera). Geen één rhodiumzilver of blauw metallic, noch Exclusive karmijnrood of andere. Qua PTS dus enkele rivierablauwe en signaalgroene (allez, denk ik toch, ken niet al die groentinten van buiten). Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Kan me voorstellen dat als je een PTS exemplaar koopt je dat niet direct van de hand gaat doen Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Als ik 't me goed herinner is de 991 GT3 heel lange tijd niet met PTS-kleur te krijgen geweest (Alexanderr zei dat hier ooit). 't Zou me dan ook gek lijken dat plots meer dan 5% van de geproduceerde (of te koop staande) exemplaren een PTS heeft. De PTS'en die te koop staan (was ook zo met de 997) zijn vaak een heel pak duurder dan de rest (excessief zelfs) en ik denk dat dat karren zijn die door speculanten zijn gekocht om meteen voor een dikke vette premium te verkopen. So they hope. Als ik zie aan welke vraagprijzen (!) heel wat 991 GT3 RS (die gereden hebben) nu staan ... zij die er op gegokt hebben om daar zwaar veel geld aan te verdienen, gaan toch ook van een kale reis thuis komen, denk ik. Edit: of ze moeten nog (veel) langer wachten. 1 Quote
flupke73 10.918 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 3 uur geleden zei ir_fuel: Ik zou u aanraden uw roadtrips te doen met een Macan. en waarom dat dan? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 10 minutes ago, flupke73 said: en waarom dat dan? Voor het comfort Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Ik ben zo langzaam aan aan het denken aan een opvolger van de GTS. Ik dacht eerst aan een GT3 en dat is natuurlijk leuk als "image" maar ik denk echter terug te gaan naar een GTS of zelfs Turbo ...... voor mijn gebruik zie ik de GT3 niet als meerwaarde noch als een plus, integendeel. Ik zou het nooit gedacht hebben....... maar die achterbank dient bv veel meer dan eerst gedacht en de vaste kuipen zijn voor mevrouw geen luxe.Om intensief te tracken vind ik dit dan weer gewoon veel te duur en eigenlijk ook te snel. Voor die kostprijs huur ik een echte racewagen.Het is geen zwart wit keuze he. De GT3 zal zeker iets meer hardcore zijn en een beter waardebehoud kennen bv. 3 Quote
Logic 538 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 2 uur geleden zei Jokke_vlo: Ik ben zo langzaam aan aan het denken aan een opvolger van de GTS. Ik dacht eerst aan een GT3 en dat is natuurlijk leuk als "image" maar ik denk echter terug te gaan naar een GTS of zelfs Turbo ...... voor mijn gebruik zie ik de GT3 niet als meerwaarde noch als een plus, integendeel. Ik zou het nooit gedacht hebben....... maar die achterbank dient bv veel meer dan eerst gedacht en de vaste kuipen zijn voor mevrouw geen luxe. Om intensief te tracken vind ik dit dan weer gewoon veel te duur en eigenlijk ook te snel. Voor die kostprijs huur ik een echte racewagen. Het is geen zwart wit keuze he. De GT3 zal zeker iets meer hardcore zijn en een beter waardebehoud kennen bv. Ik zie scoops opduiken van wederom ene nieuwe generatie 911 (?)... ligt het dan aan mij, vliegt de tijd of gaat de evolutie bij Porsche plots snel? Anyways, als we de geruchten mogen geloven ligt een hybrid in het vooruitzicht. Dat gaat geen Turbo noch GT3 zijn, maar op een ander vlak wel 'right on the money'. Alles is relatief en 't is koffiedik kijken wat Porsche ervan bakt, maar assistentie van een elektromotor gaat een snelle gasrespons opleveren, meer koppel ook, ... versus extra gewicht. Ik kijk alleszins op een iets langere termijn voor deze, valt ook wat beter te verantwoorden ('k ben niet zo rijk ). Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 NEPHYBRIDES MOETEN ERUIT!!1!1!!1!!! 1 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 17 uur geleden zei Jokke_vlo: Ik ben zo langzaam aan aan het denken aan een opvolger van de GTS. Ik dacht eerst aan een GT3 en dat is natuurlijk leuk als "image" maar ik denk echter terug te gaan naar een GTS of zelfs Turbo ...... voor mijn gebruik zie ik de GT3 niet als meerwaarde noch als een plus, integendeel. Ik zou het nooit gedacht hebben....... maar die achterbank dient bv veel meer dan eerst gedacht en de vaste kuipen zijn voor mevrouw geen luxe. Om intensief te tracken vind ik dit dan weer gewoon veel te duur en eigenlijk ook te snel. Voor die kostprijs huur ik een echte racewagen. Het is geen zwart wit keuze he. De GT3 zal zeker iets meer hardcore zijn en een beter waardebehoud kennen bv. turbo S Zo'n onderschatte wagen. Iedereen lijkt te denken dat dat een enkel-maar-snel-rechtdoor-kanon is voor oude peten met geld te veel. Tot je tracktests ziet van dat ding. 3 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Turbo S is qua power de meest indrukwekkende Porsche waar ik ooit mee reed. Enkel stel ik mij de vraag of je niet constant gefrustreerd gaat zijn omdat de power gewoon niet bruikbaar is hier in BE. Is de nieuwe GTS dan niet beter? Je hebt meer koppel door de turbo, maar het gaat veel minder brutaal zijn dan bij de turbo S. Ook blijf ik de GTS mooier vinden. 1 Quote
Gast Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Als light-versie van de turbo s kan je dan een gts4 pdk nemen. Quote
korneeldebruyn_OUD 417 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Jokke, waarom wil je eigenlijk al een opvolger? Je hebt nu toch een 991 (non-facelift) GTS hé? Al te veel km's of gewoon zin in iets nieuws? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 30 minuten geleden zei korneeldebruyn: Jokke, waarom wil je eigenlijk al een opvolger? Je hebt nu toch een 991 (non-facelift) GTS hé? Al te veel km's of gewoon zin in iets nieuws? Auto is straks uit leasing, er moet dus iets in de plaats komen. Hetzij een Cayenne het zijn een andere Porsche en 1 van de twee in de privé, een op de zaak. Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Oei, niet cash afgetikt?!? @The Swede Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 3 minutes ago, ICM said: Oei, niet cash afgetikt?!? @The Swede Gij cash uwen bak betaald, ICM ? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.