ICM 24.885 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 1 minute ago, The Swede said: Gij cash uwen bak betaald, ICM ? Mocht niet, want boven de 3000 euro. Die M4 wel, maar eerlijkheidshalve heb ik die daarna opnieuw klassiek gefinancierd. Leverage op vreemd vermogen, dat zegt je wel iets waarschijnlijk. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 11 hours ago, gTa said: turbo S Zo'n onderschatte wagen. Iedereen lijkt te denken dat dat een enkel-maar-snel-rechtdoor-kanon is voor oude peten met geld te veel. Tot je tracktests ziet van dat ding. Onderschat, behalve de prijs dan Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 10 hours ago, BMWMB said: Turbo S is qua power de meest indrukwekkende Porsche waar ik ooit mee reed. Enkel stel ik mij de vraag of je niet constant gefrustreerd gaat zijn omdat de power gewoon niet bruikbaar is hier in BE. Ja want 430pk is wel bruikbaar in BE. 2 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 10 minuten geleden zei ir_fuel: Onderschat, behalve de prijs dan Punt. Krijg je niet meer onder de 200k, absurd. Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Onderschat, behalve de prijs dan Kost maar 235k.Heb alles qua leder gepakt. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Wel interessant om een ausstattungsbereinigte Carrera S (zonder X51), Carrera GTS en turbo S naast elkaar te zetten. De eerste 2 telkens eens zonder en eens met PCCB (heftige meerprijs). Even doen. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Ik denk niet dat een 991.2 Carrera GTS me meer plezier zou schenken dan de atmo versie Zodoende lijkt wachten op de 992 niet helemaal dom denk ik zo of ..... het privé afkopen van mijn huidige leasing Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Ja want 430pk is wel bruikbaar in BE.Neen, maar met mijn GTS is veel gemakkelijker normaal te rijden. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 46 minuten geleden zei gTa: Wel interessant om een ausstattungsbereinigte Carrera S (zonder X51), Carrera GTS en turbo S naast elkaar te zetten. De eerste 2 telkens eens zonder en eens met PCCB (heftige meerprijs). Even doen. Bij deze. Uiteraard ben je niet verplicht om alle opties dat een duurder model standaard heeft, ook daadwerkelijk te speccen. Zeker PCCB is iets wat niet iedereen zal aanvinken, daarom ook de onderste vergelijking zonder PCCB (alleen de turbo S heeft dat dan nog). Toch behoorlijke verschillen. Alleen het verschil tussen een 4S en een 4 GTS is eerder klein, nl. een 5.000 euro. Voor wat extra jus en voor de gesmede velgen met centerlock (dewelke op zijn eigen wel een PITA is als je zelf wielen wil wisselen) geen zotte meerprijs, imo. Als je dan toch de PCCB wil, lijkt het gek om de 6,5k verschil tussen de turbo (met gesmede centerlocks) en de turbo S niét te dokken. Anderzijds: als je ook de centerlocks laat vallen (samen met PCCB), dan stijgt het verschil tussen een turbo en een turbo S al tot dik 19k. Als je 't ook nog zonder de lederen achterkant van de sportzetels en de carbon interieurlijsten kan stellen, loopt het verschil al op tot meer dan 22.000 euro. 2 Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 gTa moet zich bij momenten toch echt wel vervelen hoor 1 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 Hoezo vervelen? Ik vind dat net leuk! Ik heb gisteren ongeveer 8 uur besteed aan het in detail uittekenen van (de inrichting van) een volledig appartement en van (verschillende versies van) een wasruimte, een leefkeuken, een technische ruimte en (een begin van) een ééndraadsplan. Dan is even iets bijeen tokkelen over auto's een welkome afwisseling, ik heb eventjes genoeg vaatwassers en ondermeubels van 60 diep en scharnieren en ladesystemen en mengkranen gezien. 5 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 GTA wat moet ik nu just kopen? Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 12 minuten geleden zei Jokke_vlo: GTA wat moet ik nu just kopen? Voor jou zal ne manuele Carrera 4 targa zeker volstaan, met de standaard ophanging (zo comfy mogelijk), wel met kuipzetels (waarbij de gordeldoorvoer in koetswerkkleur is gelakt), interieurbekleding in bi-color rood/zwart leder, het targa-toupetje dan uiteraard ook in het rood, de buitenkleur mag je kiezen maar enkel tussen geel uni en wit uni (maar dat laatste komt dan wel met rode striping zoals een Mk.II 997 GT3 RS), de interieurlijsten worden verplicht mahoniehout maar het geheel wordt een tik sportiever binnenin omdat de lamellen van de luchtroosters ook in exterieurkleur komen (mooi assorti met de gordeldoorvoer van de kuipzetels), de tellers ook mooi assorti in 't geel net zoals de gordels, ook het stuur is met een deels mahoniehouten stuurwielvelg, de standaardvelgen zullen volstaan maar die kunnen niet in het glanzend zwart dus het worden toch 20" (helaas voor het comfort). 6 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 Hahahahaha ik hoop op de passagiers zetel de juiste outfit te vinden voor deze set up [emoji4] Edoch na het lezen van je interessante vergelijking blijft de vraag wat te nemen ...... feit is dat indien geen turbo ik sowieso beter mijn huidige GTS privé neem want die atmo 435 pk rijdt sowieso leuker dan de 991.2 Carrera PCCB interesseert men sowieso niet. Ik zie geen meerwaarde voor street use en ne keer de NS of zo Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 Graag zo'n Turbo S. [emoji173] Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 1 minuut geleden zei Jokke_vlo: Hahahahaha ik hoop op de passagiers zetel de juiste outfit te vinden voor deze set up Edoch na het lezen van je interessante vergelijking blijft de vraag wat te nemen ...... feit is dat indien geen turbo ik sowieso beter mijn huidige GTS privé neem want die atmo 435 pk rijdt sowieso leuker dan de 991.2 Carrera PCCB interesseert men sowieso niet. Ik zie geen meerwaarde voor street use en ne keer de NS of zo Als dat jouw goesting naar 'iets nieuws' bevredigt, is je eigenste GTS sowieso de beste keuze. Rijdt leuker dan de nieuwe geblazen 3-liters (zeg je zelf, ik geloof je volledig), je kent de auto, het grootste waardeverlies is er al op geleden, enz. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 Dat begin ik ook te denken ja . Indien Carrera is dat idd de beste keuze. De vraag blijft , financieel ook, of de stap naar een turbo de moeite gaat zijn en indien ja of je voor een S gaat of niet . Quote
Populair bericht gTa 28.029 Geplaatst: 4 augustus 2017 Populair bericht Geplaatst: 4 augustus 2017 9 minuten geleden zei gTa: Voor jou zal ne manuele Carrera 4 targa zeker volstaan, met de standaard ophanging (zo comfy mogelijk), wel met kuipzetels (waarbij de gordeldoorvoer in koetswerkkleur is gelakt), interieurbekleding in bi-color rood/zwart leder, het targa-toupetje dan uiteraard ook in het rood, de buitenkleur mag je kiezen maar enkel tussen geel uni en wit uni (maar dat laatste komt dan wel met rode striping zoals een Mk.II 997 GT3 RS), de interieurlijsten worden verplicht mahoniehout maar het geheel wordt een tik sportiever binnenin omdat de lamellen van de luchtroosters ook in exterieurkleur komen (mooi assorti met de gordeldoorvoer van de kuipzetels), de tellers ook mooi assorti in 't geel net zoals de gordels, ook het stuur is met een deels mahoniehouten stuurwielvelg, de standaardvelgen zullen volstaan maar die kunnen niet in het glanzend zwart dus het worden toch 20" (helaas voor het comfort). Godverdomme, ik had niet gedacht dat dat zó lelijk zou zijn. 21 Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 8 minuten geleden zei Jokke_vlo: Dat begin ik ook te denken ja . Indien Carrera is dat idd de beste keuze. De vraag blijft , financieel ook, of de stap naar een turbo de moeite gaat zijn en indien ja of je voor een S gaat of niet . Ik durf te denken dat de overstap naar een turbo (S) zeker op sommige vlakken de moeite zal zijn, ja. Ik heb met een 997 turbo S gereden (nog nooit met een 991 turbo) en ik vond dat zo absoluut bonkers qua power... Dat kan toch nooit vervelen? En nog eens: we denken nogal snel dat die turbo's een beetje ouwe-peten-rechtdoor-sprint-ketels zijn en niks méér, maar da's allerminst waar. Naar verluidt een heerlijke auto die férm veel skills vraagt om à fond op de openbare weg (twisties) gereden te worden. Anders dan een RWD atmo GTS, uiteraard. De investering is wel behoorlijk heftig, als je 't mij vraagt. Met wat opties gaat een turbo zo door de 200k en een turbo S haalt makkelijk 225k. Gij moet weten of ge dat de baas kunt of niet, da's niet aan ons om te beslissen. Indien turbo, dan zou ik zelf wel voor de turbo S gaan, denk ik. De extra uitrusting die 'ie heeft tov. de turbo zijn dingen die ik zelf eigenlijk wel zou willen en vermoedelijk zou aanvinken (of die gecompenseerd worden door het nemen van een andere, nog duurdere optie die dan bij de turbo S navenant goedkoper is), met uitzondering van de PCCB (maar ik zou daar ook geen neen tegen zeggen). En alhoewel dat zorgen voor later zijn: ik denk dat een turbo S in herverkoop zo veel makkelijker weg gaat dan een turbo (die eigenlijk 'het nec plus ultra, minus 1' is). 3 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 @Alexanderr verkoopt ook meer Turbo S dan Turbo dacht ik? Als het financiële geen rol speelt is vandaag de dag de keuze voor de Turbo IMO makkelijker te maken dan vroeger. Nu zit je in de Carrera al met een turbo blok dat men probeert te "atmosferiseren". Bij een Turbo is het gewoon turbo turbo zoals je altijd al gewend bent van een Porsche Turbo. Natuurlijk wel vrede nemen met 4WD 2 Quote
Ambi 1.758 Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 Shit seg ik verschiet hiervan hoe duur zo een 'simpele' Carrera 4S geworden is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.