Ga naar inhoud

Porsche lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zal het deze namiddag wel ondervinden hoe een 991 zich verhoudt tegen een 997 of een amg gtr

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst:
Tot de 992 GT3 er is, enzovoort enzoverder.

Als je zo redeneert, kan je geen enkele GT3 kopen hè.. want binnen een paar jaar is er dan de 992 MK2 GT3 enzovoort enzoverder
Geplaatst:

Nardo Grey. Echt knap

1ba08b893dfbc3fafad13bbf660c5f3b.jpg

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Als het over de GT3 (non-RS) gaat is de 997.2 het summum voor mij. De huidige generatie en wellicht ook toekomstige 911's komen imo zwaarlijvig over.

Geplaatst:

Een miljoen kilometer gereden met zijn Porsche 911 Turbo :o

20728874_10155956399467668_9000289149065

20645137_10155956399212668_3424961077144

20627021_10155956399242668_3814852685802

Geplaatst:
6 uur geleden zei Brunault:

Ik zal het deze namiddag wel ondervinden hoe een 991 zich verhoudt tegen een 997 of een amg gtr

Gaat iedereen hier met die rode Porsche gaan testrijden misschien :lolz: 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
7 hours ago, ir_fuel said:

Tot de 992 GT3 er is, enzovoort enzoverder.

idd

5 hours ago, brjefs said:

991-1 GT3 CS begint ook hoger en hoger op mijn wishlist te komen, wil zoiets ooit nog eens gehad hebben. :inlove: 

5 hours ago, ICM said:

Ha! Dat was de 996, dan de 997, dan de 991, en nog altijd geen Porsche in de garage hier.

Geplaatst:
Gaat iedereen hier met die rode Porsche gaan testrijden misschien [emoji38]z: 
Ik heb nummerke 43.
Geplaatst:

69 zou je beter passen Toere

Geplaatst: (aangepast)
Citaat

Elektrisch is de toekomst? Ha!

Singer strikes again. De veredelaar van oudere, luchtgekoelde Porsches slaat de handen ineen met Williams F1 en de eerste vrucht van hun samenwerking is simpelweg geniaal. De twee bedrijven bouwden namelijk een 4.0 luchtgekoelde zescilinder boxermotor zónder turbo’s of superchargers. Maar het beste komt nog. Oh nee, dat stond al in de titel boven dit bericht.

De motor levert namelijk een gave 500 pk, net zoveel als de vloeistofgekoelde boxer in de huidige GT3. Wordt het nog beter? Jawel! De toerenbegrenzer maakt namelijk pas bij 9.000 rpm een einde aan de pret. Vermogen en toerental worden (mede) mogelijk gemaakt door titanium drijfstangen, veelvuldig gebruik van aluminium en koolstofvezel en een titanium uitlaatsysteem. Uiteraard is ook de ventilator flink wat groter gemaakt om te zorgen voor de broodnodige koeling.

Hans Mezger heeft zich als consultant met het project bemoeid en de liefhebber van spul uit Zuffenhausen weet dat het dan wel snor zit met de techniek. Het blok zal voor het eerst in een 911 uit 1990 worden gelepeld. De eigenaar van deze auto is Scott Blattner, die reeds drie Porkers door Singer liet veredelen.

Dan het enige slechte nieuws (afgezien van de prijs, maar dat had je al door): voor zover bekend gaat het om een eenmalige samenwerking tussen Singer en Williams F1. Als goedmakertje geven we je een gallery met heerlijke plaatjes. Kijk ook even naar die luchtinlaten die verscholen zitten in de achterste zijruiten.

Singer-Williams-boxermotor-01.jpg

Singer-Williams-boxermotor-02.jpg

Singer-Williams-boxermotor-03.jpg

Singer-Williams-boxermotor-04.jpg

Singer-Williams-boxermotor-05.jpg

https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-luchtgekoelde-boxer-levert-500-pk-101148

aangepast door fuxhound
  • Vind ik leuk 7
Geplaatst:

3 porkers?

Mooie upgrade voor de appelsien!

Geplaatst:
13 hours ago, tuscani said:

3 porkers?

Mooie upgrade voor de appelsien!

I wish!

Men quote USD1.6milj basisprijs. :lol:

Geplaatst:

Is van dezelfde fabrikant als die die ik in Zolder heb gespot precies. :P 

Geplaatst:

Verdomme, daar loop ik toch ook nog altijd zot van...

Geplaatst:
7 hours ago, ir_fuel said:

Is van dezelfde fabrikant als die die ik in Zolder heb gespot precies. :P 

Dit lijkt me wel een echte te zijn?

Geplaatst:
Die 500pk lijkt me redelijk op veilig te spelen. 

125pk/liter uit een luchtgekoelde flat-six lijkt mij nu toch eerder extreem pittig?
Geplaatst:
14 minuten geleden zei Porker:

125pk/liter uit een luchtgekoelde flat-six lijkt mij nu toch eerder extreem pittig?

Dacht ik niet. Pak nu de mijne, dat geeft 100 pk/liter en doet 7500 toeren.  Maar met aanpassingen krijgt ge daar 10% pk meer uit. Als ge dat naar 9000 kunt opdrijven hebt ge er al 115/125. 

Geplaatst:
9 uur geleden zei Daggie:

:inlove:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid