Krikkie 9.837 Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 Fledermaus porsche prototype. 1 Quote
flupke73 10.918 Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 lijkt eerder op een 'Tatra-edition' Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 22 uur geleden zei Le Capri Mauve: Dacht ik niet. Pak nu de mijne, dat geeft 100 pk/liter en doet 7500 toeren. Maar met aanpassingen krijgt ge daar 10% pk meer uit. Als ge dat naar 9000 kunt opdrijven hebt ge er al 115/125. En ik maar denken dat zo een Toyota watergekoelde motoren had.... Dat verklaart natuurlijk wel waarom ze geen vermogen hebben 3 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 Deze 500pk uit de luchtkoeler is een huzarenstukje. Anders dan bij een watergekoelde heb je niet veel vat op de moeilijke plaatsen om te koelen. Er zijn geen kanaaltjes in de cilinderkop. Kop koelen surtout rond de kleppen daar moet enorm veel testwerk in gekropen zijn. Jammer dat men ni vrijgeeft of het om een multi- dan wel conventionele 2 klepper gaat. Destijds heeft Porsche ettelijke tests gedaan om de mezger naar multiklepper om te bouwen maar tevergeefs. We zijn nu 20j later en de techniek heeft ni stilgestaan. Toch was het falen hiervan de aanleiding om naar watergekoelde motoren over te gaan voor de toekomst. [emoji106][emoji106]... deze Singer motor is een pareltje van techniek. De kers op de taart voor Mezger zelf [emoji122] 6 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 Ik ben geen kenner maar ik ben niet meteen overtuigd. Ik bedacht dat ge met dergelijke kleinschalige samenwerking geen gans nieuw ontwerp met een lange ontwikkelcyclus kunt uitvoeren, zelfs al kunt ge dat met computersimulaties wel wat rekken. Ge kunt wel bestaande componenten combineren. Er zijn argumenten geweest waardoor ze dachten, dit kan lukken. Een aantal zaken worden eenvoudiger wanneer ge extravagant dure oplossingen kunt gebruiken die ge moogt doorrekenen naar de klant. Wilt ge een superlicht wiel? Gewoon geld op tafel leggen en ge krijgt een in carbon. Teveel stress op een paar onderdelen? gebruik een paar exclusieve lichte en harde materialen die bij normale prijzen niet in aanmerking komen en gebruik revisietijden die voor normale klanten niet acceptabel zijn. Het vermogen per liter blijft relatief laag omdat ge geen turbo gebruikt. De motor is dus relatief groot. Luchtkoeling is eenvoudiger dan waterkoeling. Dan kunt ge al eens problemen van 20 jaar geleden gaan herbekijken vanuit de moderne kennis en misschien zijn ze helemaal niet zo moeilijk meer. Dat hebben ze volgens mij gedaan. Lijstje gemaakt met de problemen en beslist dat daar geen echte moeilijkheden meer inzitten. Ik ben eens gaan zoeken en op rennlist staan verschillende redenen waarom de overgang gemaakt is https://rennlist.com/forums/996-forum/202717-what-technical-innovation-led-to-porsche-going-to-water-cooled-engines-on-996-a.html Problemen om de kleppen te koelen zitten daarbij maar zijn belange niet de enige. Ik hoop dat ze niet gewoon gezegd hebben, die koppen, daar plaatsen we dan een oliekoeler op Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 Grootste probleem was dat het concept gewoon op was naar moderne emissienormen he. Vandaar dat op ziveel gebieden verbetering nodig was Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 Die 500pk vinden in de gt3 4.0 was al ni makkelijk. Er mag nog exotisch materiaal gebruikt zijn, het blijft een knappe prestatie. De 993rsr destijds haalde met moeite 400pk Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 12 augustus 2017 Geplaatst: 12 augustus 2017 12 uur geleden zei Le Capri Mauve: Luchtkoeling is eenvoudiger dan waterkoeling. Qua concept misschien wel, maar qua efficiëntie/betrouwbaarheid absoluut niet. Quote
fuxhound 793 Geplaatst: 12 augustus 2017 Geplaatst: 12 augustus 2017 (aangepast) 12 augustus 2017 aangepast door fuxhound Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 12 augustus 2017 Geplaatst: 12 augustus 2017 Staat daar nu dat dat kleur 82k kost, of zie ik scheel? 1 Quote
binnenmuisarchitekt 13.816 Geplaatst: 12 augustus 2017 Geplaatst: 12 augustus 2017 voor zover ik weet, heb jij geen strabismus PJ Quote
fuxhound 793 Geplaatst: 12 augustus 2017 Geplaatst: 12 augustus 2017 (aangepast) Je kijkt niet scheel. Citaat ptsrs A PTSRS Exclusive: This paint to sample Phyton Green "Chromaflair" 991.2 Turbo S will be the show car for Porsche Exclusive Manufaktur at the upcoming AvD Oldtimer Grand Prix this weekend at the Nürburgring. According to @killsbugsfast who saw this car in person, this is one of several "Chromaflair" paints for which only five examples are produced per year, and is priced close to six figures. There are also blue, gold, and violet versions of "Chromaflair", with the violet example having been displayed before in Zuffenhausen. Much thanks to @minimaldigital for the shot. What are your thoughts on this color? #PTSRS Citaat ptsrs Many readers couldn't believe the "close to six figures" statement regarding the price of the Phyton Green "Chromaflair" paint on this Turbo S. Swipe right for the proof, thanks to reader @jcaobs. €82,645. For this car, the CXX options (special wishes requiring custom tailoring) alone total over €107k. The car is already on display at the Porsche Exclusive Manufaktur booth at the Nürburgring for the AvD-Oldtimer-Grandprix. Local readers should certainly check it out and share with us your impressions of the color. Car photo courtesy of @minimaldigital. #PTSRS 12 augustus 2017 aangepast door fuxhound 1 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 13 augustus 2017 Geplaatst: 13 augustus 2017 Een fenomeen dat je de laatste jaren meer en meer tegenkomt. Lulkoek in advertenties, handelaars die er eigenlijk de ballen kennis van hebben... regelrechte leugens eigenlijk:https://m.mobile.de/auto-inserat/porsche-964-911-carrera-rs-einer-von-990-stück-plattling/246521653.html?ref=topOfPage&top=1%3A1"Wereldwijd 990 stuks van geproduceerd"... waar halen ze het?? Ik zou denken ze missen met de 993RS maar die zit op een dikke 1000 stuks. Van de 964RS zijn er rond de 2000 stuks gemaakt. Man man man wat kan ik mij daaraan ergeren!! [emoji854] Quote
Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 13 augustus 2017 Geplaatst: 13 augustus 2017 Dat is zoals die cayman black Edition, precies alsof die zoveel waard zijn als een Cayman r Quote
Maverick 2.768 Geplaatst: 13 augustus 2017 Geplaatst: 13 augustus 2017 Een fenomeen dat je de laatste jaren meer en meer tegenkomt. Lulkoek in advertenties, handelaars die er eigenlijk de ballen kennis van hebben... regelrechte leugens eigenlijk:https://m.mobile.de/auto-inserat/porsche-964-911-carrera-rs-einer-von-990-stück-plattling/246521653.html?ref=topOfPage&top=1%3A1"Wereldwijd 990 stuks van geproduceerd"... waar halen ze het?? Ik zou denken ze missen met de 993RS maar die zit op een dikke 1000 stuks. Van de 964RS zijn er rond de 2000 stuks gemaakt. Man man man wat kan ik mij daaraan ergeren!! [emoji854]Staat blijkbaar nog bij een officiële dealer [emoji53] Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.