Ga naar inhoud

Porsche lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 uren geleden, TCT zei:

Dat is maar 100k kms/jaar...

Not impressed.

foto dateert van 9/2017 :P 

7DC95EE7-B854-4F70-B7D4-D6438653118B.thumb.png.bf6ecbcd21b70ddcaa32c5922a71de72.png

Geplaatst:

16233d409ee060eae7196ac7defe7cb0.jpg

Got ass? :inlove: Heerlijk top open dagje!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
7 minuten geleden, Mvl zei:

16233d409ee060eae7196ac7defe7cb0.jpg

Got ass? :inlove: Heerlijk top open dagje!

Even open & neutraal informeren: heb je gezocht naar een 4 (as opposed to een gewone RWD)? Zo ja: waarom? Pro/contra van beide versies, voor jou?

Geplaatst:
9 minuten geleden, gTa zei:

Even open & neutraal informeren: heb je gezocht naar een 4 (as opposed to een gewone RWD)? Zo ja: waarom? Pro/contra van beide versies, voor jou?

Ja hoor moest toch een 997 Mk 2 in 4 zijn. Esthetisch mooier door de brede kont en reflectorstreep die doet terugdenken aan de 993. Hebben daarnaast ook A5 en A6 in Quattro, een P moest dus ook een '4' worden.

Maakt niet echt héél veel verschil uit in de bochten tegenover RWD die heeft al genoeg grip door het gekende motorconcept, zeker in de recentere RWD 911s. Buiten als het nat ligt natuurlijk, toch een extra veiligheid die 4x4 in nattere/sneeuwomstandigheden. Je mag wel niet denken dat je alles uit de kast mag halen er zijn genoeg '4' rijders die zich in die omstandigheden al lelijk mispakt hebben.

We durven wel eens naar DE afzakken voor autobahnfahren daar heeft een 4 toch wel meer stabiliteit en minder licht gevoel in de neus aan +200 km/u, hij 'trekt' je er als het ware door. 

Geplaatst:

Ik lees hier toch een aantal zeer bedenkelijke uitspraken over 4wd ....

Geplaatst:
3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik lees hier toch een aantal zeer bedenkelijke uitspraken over 4wd ....

Vertel, ik leer graag bij van mensen met meer ervaring en kennis. Ik herinner me dat u al meerdere Porsches had en veel op circuit zit, zat op AF sinds 2007 enorm veel gelezen.

Ik ben absoluut geen expert in het uitleggen van 4wd en rijtechnieken. Eerder een occasionele weekendrijder om te genieten van het geluid, het bochtengedrag, de machtige remmen en de acceleratie. Zijn allen liefhebbers hier om onze ervaringen te delen, discussiëren en bij te leren over onze gemeenschappelijke passie. Elk z'n eigen invulling van rijden en genieten van een wagen ;) 

Geplaatst:

Wel, om te beginnen is de extra veiligheid van 4x4 in regen/winterse omstandigheden nihil als je een auto hebt met (om het in Porsche termen te zeggen) PSM. Het enige wat je krijgt is meer tractie, maar ik zou zelfs durven stellen dat dat minder veilig is, want je gaat harder op kunnen trekken dan een ander, maar qua remafstand en bochtengrip zit je even beperkt als gelijk wie met RWD. Je zou dus foute inschattingen kunnen maken omdat optrekken zo vlot verloopt terwijl de rest helemaal niet volgt.

Dan wat je stabiliteit betreft op de autobahn. Porsche heeft geen permanente 4WD. Dat is een dynamisch systeem waarbij de men (op jouw generatie en recenter) kan gaan van 100% aandrijving op de achterwielen naar 100% op de voorwielen. Dat rondsturen naar andere assen/wielen doet hij simpel gezegd in functie van (het gebrek aan) grip. Ik denk niet dat je aan 200+ nog zoveel vermogen aan de wielen kan zetten dat je gripverlies zou hebben, en bijgevolg denk ik niet dat de voorwielen op dat moment nog veel aandrijving krijgen tov de achterwielen.

IMO worden 95% van de 4WD Carrera's verkocht puur omwille van de bredere kont met dikke heupen.

IMO he ;) 

Als je toch wil investeren in tractie en "veiligheid" kan ik je aanraden van een RWD exemplaar te kopen/zoeken met een sperdifferentieel + te investeren in goeie winterbanden.

Ben je echter gewoon van in het nat te stampen voor dood met je quattro's, en je koopt dan een RWD Porsche kan het misschien wel zijn dat je verrast wordt door het verschil in gedrag. Hoewel ik moet zeggen dat het bij een gesperde 911 nog heel goed mee valt. Probeer dat vooral niet met een RWD BMW in het nat want dan ga je pas echt denken dat je auto een probleem heeft :P 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik herinner me pa (zelfde als mvl maar dan coupé) zijn reactie bij Maitrise du Volant: “verdomme, ik had beter een Carrera S” gekocht

maar hij heeft er wel altyd graag mee gereden

Geplaatst:
3 hours ago, flupke73 said:

maar hij heeft er wel altyd graag mee gereden

Dat is natuurlijk nog iets anders. Dat zijn geen slechte auto's he :P 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
8 uren geleden, ir_fuel zei:

Wel, om te beginnen is de extra veiligheid van 4x4 in regen/winterse omstandigheden nihil als je een auto hebt met (om het in Porsche termen te zeggen) PSM. Het enige wat je krijgt is meer tractie, maar ik zou zelfs durven stellen dat dat minder veilig is, want je gaat harder op kunnen trekken dan een ander, maar qua remafstand en bochtengrip zit je even beperkt als gelijk wie met RWD. Je zou dus foute inschattingen kunnen maken omdat optrekken zo vlot verloopt terwijl de rest helemaal niet volgt.

Dan wat je stabiliteit betreft op de autobahn. Porsche heeft geen permanente 4WD. Dat is een dynamisch systeem waarbij de men (op jouw generatie en recenter) kan gaan van 100% aandrijving op de achterwielen naar 100% op de voorwielen. Dat rondsturen naar andere assen/wielen doet hij simpel gezegd in functie van (het gebrek aan) grip. Ik denk niet dat je aan 200+ nog zoveel vermogen aan de wielen kan zetten dat je gripverlies zou hebben, en bijgevolg denk ik niet dat de voorwielen op dat moment nog veel aandrijving krijgen tov de achterwielen.

IMO worden 95% van de 4WD Carrera's verkocht puur omwille van de bredere kont met dikke heupen.

IMO he ;) 

Als je toch wil investeren in tractie en "veiligheid" kan ik je aanraden van een RWD exemplaar te kopen/zoeken met een sperdifferentieel + te investeren in goeie winterbanden.

Ben je echter gewoon van in het nat te stampen voor dood met je quattro's, en je koopt dan een RWD Porsche kan het misschien wel zijn dat je verrast wordt door het verschil in gedrag. Hoewel ik moet zeggen dat het bij een gesperde 911 nog heel goed mee valt. Probeer dat vooral niet met een RWD BMW in het nat want dan ga je pas echt denken dat je auto een probleem heeft :P 

Dank voor je uitvoerige uitleg! Met veel plezier gelezen. Ik leid dus af uit je post dat het aanbieden van een '4' door Porsche eigenlijk meer een marketing element heeft en niet echt nodig is of een grote meerwaarde biedt t.o.v. een moderne 911 RWD met een diff. in rijdynamiek. 

Zijn er goed in geslaagd, ik ondervind persoonlijk dat ik meer 4-,  4S- en Turbo modellen zie rondkarren dan de 2's. Nog meer €€€ die uit de zakken geslaan kan worden van de gemiddelde 911-rijder ;) En daar draait het natuurlijk om bij Porsche, de cijfers. 

Zoals gezegd in m'n initiële post is het vooral een esthetische keuze zoals je zelf aanhaalt, ik hou persoonlijk ook meer van vrouwen met een bredere derrière :lol:

Geplaatst:
1 minute ago, Mvl said:

Dank voor je uitvoerige uitleg! Met veel plezier gelezen. Ik leid dus af uit je post dat het aanbieden van een '4' door Porsche eigenlijk meer een marketing element heeft en niet echt nodig is of een grote meerwaarde biedt t.o.v. een moderne 911 RWD met een diff. in rijdynamiek. 

Voor sommige mensen is het feit dat ze kunnen planken in de regen bij vertrekken aan het rode licht wel een meerwaarde. Puur marketing zou ik het toch niet durven noemen, want het systeem doet effectief heel goed waar het voor gemaakt is. Ze zijn bij Porsche echter wel slim genoeg (net zoals bij hun remmen) om er genoeg optisch verschil in te steken. Moesten de Carrera en de Carrera 4 een identieke achterkant hebben er zouden er een pak minder verkocht worden denk ik.

Er zijn genoeg mensen die bij BMW ook altijd voor een xdrive kiezen he, en daar zie je het verschil niet op het eerste zicht, maar het is niks voor mij.

Trouwens, een Turbo is nog een heel ander verhaal he. Daar speelt toch meer dan enkel "de brede kont" mee in het aankoopproces. Dat is een gans ander totaalpakket (en budget). Je kan ook geen RWD Turbo krijgen (tenzij je een GT2RS als RWD Turbo beschouwt :lol: )

1 minute ago, Mvl said:

Zoals gezegd in m'n initiële post is het vooral een esthetische keuze zoals je zelf aanhaalt, ik hou persoonlijk ook meer van vrouwen met een bredere derrière :lol:

Of je wacht op de GTS. RWD aandrijving met de kont van de 4WD :) 

Geplaatst:
57 minuten geleden, ir_fuel zei:

Voor sommige mensen is het feit dat ze kunnen planken in de regen bij vertrekken aan het rode licht wel een meerwaarde. Puur marketing zou ik het toch niet durven noemen, want het systeem doet effectief heel goed waar het voor gemaakt is. Ze zijn bij Porsche echter wel slim genoeg (net zoals bij hun remmen) om er genoeg optisch verschil in te steken. Moesten de Carrera en de Carrera 4 een identieke achterkant hebben er zouden er een pak minder verkocht worden denk ik.

Er zijn genoeg mensen die bij BMW ook altijd voor een xdrive kiezen he, en daar zie je het verschil niet op het eerste zicht, maar het is niks voor mij.

Trouwens, een Turbo is nog een heel ander verhaal he. Daar speelt toch meer dan enkel "de brede kont" mee in het aankoopproces. Dat is een gans ander totaalpakket (en budget). Je kan ook geen RWD Turbo krijgen (tenzij je een GT2RS als RWD Turbo beschouwt :lol: )

Of je wacht op de GTS. RWD aandrijving met de kont van de 4WD :) 

Inderdaad, ging ik nog vragen het PTM-systeem moet toch iets van extra grip en meerwaarde hebben anders zouden ze het niet ontwikkeld hebben in de 1ste plaats.

De Turbo is inderdaad een categorie apart m'n nonkel heeft een 991 Turbo da's nog heel een ander paar mouwen qua acceleratie dan een 'basic' Carrera. 

Ik wist niet dat de GTS de brede kont had ook op de RWD, dacht enkel de 4 GTS. Thx voor de uitleg!

Geplaatst:
14 hours ago, Mvl said:

Ja hoor moest toch een 997 Mk 2 in 4 zijn. Esthetisch mooier door de brede kont en reflectorstreep die doet terugdenken aan de 993. Hebben daarnaast ook A5 en A6 in Quattro, een P moest dus ook een '4' worden.

Maakt niet echt héél veel verschil uit in de bochten tegenover RWD die heeft al genoeg grip door het gekende motorconcept, zeker in de recentere RWD 911s. Buiten als het nat ligt natuurlijk, toch een extra veiligheid die 4x4 in nattere/sneeuwomstandigheden. Je mag wel niet denken dat je alles uit de kast mag halen er zijn genoeg '4' rijders die zich in die omstandigheden al lelijk mispakt hebben.

We durven wel eens naar DE afzakken voor autobahnfahren daar heeft een 4 toch wel meer stabiliteit en minder licht gevoel in de neus aan +200 km/u, hij 'trekt' je er als het ware door. 

Welke velgen heb je nu nog liggen ipv die 997.1 Turbo velgen?

Geplaatst:
8 uren geleden, Timo zei:

Welke velgen heb je nu nog liggen ipv die 997.1 Turbo velgen?

Er liggen enkel deze op hoor. De wagen was nieuw met deze geleverd, waarom?

Geplaatst:
2 hours ago, Mvl said:

Er liggen enkel deze op hoor. De wagen was nieuw met deze geleverd, waarom?

Hmm, dacht serieus dat die 997.1 Turbo velg niet op een 997.2 werd geleverd. Had een andere velg verwacht. Staat dat ook zo op de optielijst?

Weten jullie dit toevallig @gTa @Phil? Op autogespot kom ik er wel redelijk wat tegen.

Deze velg had ik verwacht:

porsche-997-carrera-4s-cabriolet-mkii-c4

Geplaatst:

Het verbaast me ook wel wat. Wellicht was er een korte periode overlap waarin de 997.2 Carrera al was voorgesteld maar de 997.2 Turbo nog niet, waardoor je toch nog de oude Turbo velg op je 997.2 kon bestellen? Zo zijn er ook 997.1’s geleverd (Turbo’s en GT’s etc.) met het 997.2 interieur in die periode.

Geplaatst:

Ik dacht dat je de Turbo 1 3.6 velg kon blijven bestellen ook op 997.2, staat nog in het 997 Tequipment boekje 2011.

De Turbo 2 velg was erbij gekomen rond de introductie van 997.2 Turbo.

Please correct me if wrong [emoji6]

Optiecode van deze velg is 404 staat op de sticker in het boekje.

Geplaatst:

Pijnlijk
31c1b5cebd0d03c13ad2d76c9c9f3c24.jpg

99f910bd059ebe363185b263f91501d8.jpg

Geplaatst:

gt3 touring vs GT2 rs

gt zilver vs polar(is) zilver

Geplaatst:

GT2RS is echt een lelijke auto geworden eigenlijk.

Geplaatst:
1 hour ago, Simoni said:
gt3 touring vs GT2 rs

gt zilver vs polar(is) zilver

Welke kleur vind je mooier?

Dat polar lijkt mij te gaan vervelen. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid