Ga naar inhoud

Porsche lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Maar niet de Macan. Die is sowieso al dik maar hoeft niet zo laag. Dat is in principe ook niet deel van zijn karakter.

Goh zijn rijhoogte heeft weinig voordeel imo. Ding rijdt waarschijnlijk toch vast in de eerste de beste plas bij wijze van spreken. Dan is het puur de looks en dan kan een verlaging imo wel.

Geplaatst:

964 WTL Cabrio, Belgische auto, heerlijk met die brede achterkant... 

post-22-0-60224300-1424177055_thumb.jpg

post-22-0-34949000-1424177061_thumb.jpg

post-22-0-98236700-1424177066_thumb.jpg

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

1989 Speedster te koop in de States. Ook niet veel mee gereden, 10 000 miles...

Enkel van die Amerikaanse remlichten op de speedsters/cabrio's ben ik niet zo wild.

Wat is de reden hier eigenlijk voor?

5297_1_1989_porsche_speedster_grand_prix5297_2_1989_porsche_speedster_grand_prix5297_4_1989_porsche_speedster_grand_prix5297_1989_porsche_speedster_grand_prix_w

Geplaatst:

En niet te vergeten die Amerikaanse stootkussens. Bah.

Geplaatst:

Binnen 2 weken officiële voorstelling.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

1989 Speedster te koop in de States. Ook niet veel mee gereden, 10 000 miles...

Enkel van die Amerikaanse remlichten op de speedsters/cabrio's ben ik niet zo wild.

Wat is de reden hier eigenlijk voor?

5297_1_1989_porsche_speedster_grand_prix

bedoel je het derde remlicht op de motorkap?

was omdat het derde remlicht toen al verplicht was in de usa. en op een cabrio kan je dat niet in de achterruit ofzo steken hé. :D

pas veel later is het ook in europa een verplichting geworden en zijn ze het mooier beginnen inwerken, maar enkel voor die markt werd dat gewoon nageplaatst met europese modellen. bij porsche had je die gewone blokjes zoals op de foto en nadien ook zo'n soort beugel/spoiler met remlicht in.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Binnen 2 weken officiële voorstelling.

Miljaar, da geluid!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Machtig hè?! B) Kar moet zo hardcore zijn :inlove:

Geplaatst:

Blauwe GT3's :inlove: Heb er echt een zwak voor.

Geplaatst:

Ouch, dat gaat pijn doen aan de rug.

Geplaatst:

Zijn er hier die met soortgelijke karren gereden hebben, die zich hierin kunnen vinden? @@ir_fuel, @@Jokke_vlo, @@Lefty, @@Porker, @@Wax-it.be

Ik vond het heel interessant om eens te horen (omdat ik er niets van ken). Voor iemand met kennis van zaken ligt dat misschien anders.

Geplaatst:

Ik heb maar met eentje van de 3 ervaring, dus ga me niet uitspreken aan de zijlijn. 

Geplaatst:

Ik heb al met alle 3 gereden, maar zowel de 996 als 997.1 waren gemod dus ik kan er mij ook moeilijk over uitspreken...

Ik zou het iig moeilijk hebben om kiezen :P

Geplaatst:

@@Wax-it.be, post eens wat foto's van die 993 4S die in je atelier staat :inlove:

Geplaatst:

Mijn ervaring is dat je de 997GT3RS mkI volledig naar je hand kon zetten. Ik heb drie set ups gehad, en 3 keer een totaal andere kar.

Mijn laatste versie ging in de richting van de 996RS (harder, much camber).

Een goede vriend van me heeft de 996RS (de anderen mentions kennen hem ook) en die zegt EXACT hetzelfde als deze man over de 996RS. 

Tja misschien zegt deze reportage iets waarom ik vandaag de dag die Exige zo goed en leuk vind als bestuurder..... en gaan de "moderne auto is altijd beter" lovers eens begrijpen waarom we toch met een aantal wat ervaren rijders zeggen over die moderne "makkelijke" wagens. 

De moderne sportwagen is een sportieve limousine geworden en dat geeft niet noodzakelijk meer rijplezier. Tenzij je onder *AM modus* rijplezier, rijcomfort gaat verstaan of "makkelijk" te besturen.

De stap terug zetten om te ervaren hoe wat puurder rijden zoveel leuker is, kan echt een openbaring zijn ipv in hokjes te denken.

Ik probeer dit zo neutraal mogelijk neer te pennen en ik begrijp dat iedereen zij eigen wagen of keuze wil verdedigen. 

Is die puurdere auto dan de zoveel betere keuze: het hangt af wat je zoekt. Ik merk alleen dat veel mensen een all in one kar willen en daar hun plezier in zoeken en proberen te vinden. Maar naar mijn gevoel is dat vis noch vlees.

Als IK moet kiezen zet ik een rijderskar eerder naast een simpele goede diesel ipv een gelijkaardig budget uit te geven aan een soort all in one. Want all in one, sorry, dat bestaat niet. 

Voila zo een beetje mijn gedachten/ervaringen min of meer out of the box bekeken. 

En dan begrijp je ook waarom ik dikwijls zo in opstand komt tegen de "all in one" gedachte. Die knopkes om uw auto in "race" modus of "comfort" modus te zetten, dat is een beetje meer zus of een beetje meer zo, maar het benadert al lang niet meer the real stuff.

Geplaatst:

Zonder enige ervaring te hebben met 1 van de 3 auto's uit het filmpje, heb ik de neiging die mens te geloven. Het beschrijft voor een stuk wat ik voel als ik uit een modernere auto in mijn E30 stap. (en volgens mij, als ik morgen in een Caterham-ding stap, krijg je mij er met geen stokken meer uit. :))

'k vond het ook frappant hoe die magnetische dempers de connectie wegnemen. 

Kan je die lijn dan doortrekken ivm elektrische stuurbekrachtiging en gerobotiseerde bakken? (lijkt mij een logische lijn :))

Is dat ook een reden waarom Fuel een 996 Cup heeft? Of was dat "gewoon" een interessant aanbod dat passeerde?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid