Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dik! Waarom geen 'S'-versie?

Carbon in de centrale console niet vergeten he! 

Vandaag toevallig ook ene verkocht, zelfde config maar dan E63S in het Kallaietgroen. 

Geplaatst:

Dat is hyacintred
Waarom geen S?
Voor die 12000 € krijg je weinig imo en de dingen die erop zitten heb je meer nodig op circuit en daar heb ik een GTr voor staan
Ik wil een snelle luxe cruiser met een V8 en 570 pk volstaan ruim denk ik
Ik heb zelfs de multicontourzetels genomen voor het comfort want de jaren in de kou beginnen zich te wreken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Vind ik leuk 8
Geplaatst:
1 uur terug, Brunault zei:

Dat is hyacintred
Waarom geen S?
Voor die 12000 € krijg je weinig imo en de dingen die erop zitten heb je meer nodig op circuit en daar heb ik een GTr voor staan
Ik heb zelfs de multicontourzetels genomen voor het comfort want de jaren in de kou beginnen zich te wreken

Snap ik wel. Ik zou, mocht ik in de mogelijkheid zijn, van de C, GLC en E ook de non-S kiezen, denk ik. Blijft een absurd lekkere auto maar je spaart toch nog een hele bak geld uit. De premium voor "de topper" te hebben is (te) groot, Benz profiteert daar gewoon hard van de neiging van mensen om 'de duurste' te willen hebben.

Eén opmerking van WB vond ik wel terecht: neem de middenconsole in carbon, ook. 't Kost veel geld maar dan ben je tenminste die cheape glanzende zwarte plastic kwijt (dat vind ik echt een wrat op het anders mooie 'gezicht' van de E, binnenin.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Brunault zei:

Dat is hyacintred
Waarom geen S?

Proficiat, mooi dashboard :inlove:

Geplaatst:
3 uren geleden, Brunault zei:

Dat is hyacintred
Waarom geen S?

Akkoord, maar heb je ze allebei eens laten uitrekenen?

Prijsverschil is kleiner dan 12000 euro na korting.

De S heeft niet alleen technische verschillen.

Edit: zie hier nog een paar offertes in mijn mailbox zitten: prijsverschil na korting is 5785+BTW voor 2 identieke uitvoeringen.

Geplaatst:
6 minutes ago, William Blake said:

Akkoord, maar heb je ze allebei eens laten uitrekenen?

Prijsverschil is kleiner dan 12000 euro na korting.

De S heeft niet alleen technische verschillen.

Edit: zie hier nog een paar offertes in mijn mailbox zitten: prijsverschil na korting is 5785+BTW voor 2 identieke uitvoeringen.

De typische verkoopstruuk. Bij Alexanderr naar school geweest? :P

De grote "foute" bedragen quoten BTWi, en dan de "kleine" bedragen uitschrijven " + BTW" zodat het nog kleiner lijkt :P 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

De typische verkoopstruuk. Bij Alexanderr naar school geweest? :P

De grote "foute" bedragen quoten BTWi, en dan de "kleine" bedragen uitschrijven " + BTW" zodat het nog kleiner lijkt :P 

Haha, nee, is puur van gewoonte. 

Geplaatst:
Just now, William Blake said:

Haha, nee, is puur van gewoonte. 

QED

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Tenzij er hier dingen in ontbreken is het toch een beetje nonsens om al dat geld aan de S te geven:

http://www.loebermotors.com/blog/differences-between-the-2018-mercedes-amg-e63-and-e63-s/

Vermogen genoeg medunkt, bredere banden, who cares, drift mode, race mode, elektronisch sper ipv mechanisch, dynamische motorsteunen. Toch echt niks dat je nodig hebt om op de openbare weg mee te rijden.

Geplaatst:

Echt knappe config Bruno! Dikke proficiat, wat een kar! [emoji1303][emoji1303]

Geplaatst:

Familielid heeft een G 63 amg in bestelling , levering ergens rond maart.

Geplaatst:
12 uren geleden, ir_fuel zei:

Tenzij er hier dingen in ontbreken is het toch een beetje nonsens om al dat geld aan de S te geven:

http://www.loebermotors.com/blog/differences-between-the-2018-mercedes-amg-e63-and-e63-s/

Vermogen genoeg medunkt, bredere banden, who cares, drift mode, race mode, elektronisch sper ipv mechanisch, dynamische motorsteunen. Toch echt niks dat je nodig hebt om op de openbare weg mee te rijden.

I know en toch zou ik het altijd willen :D Bovendien verkopen wij de non-S versies quasi nooit.

Als je alles bij elkaar telt, na korting, vind ik +/- gemiddeld 7000 euro BTW INCLUSIEF :P nog net acceptabel voor wat je allemaal krijgt.

41 pk en 100 Nm is niet niks, grotere/sterkere remmen met rode klauwen vind ik ook de moeite op zo'n zwaar beest, ander uitlaattips, semi-alcantara stuur, dashboard en deuren in nappa leder bekleed ipv kunstleder, standaard alarmpack, begrenzer op 300, standaard 20 duim wielen,...etc

Als je dan ziet dat carbonpack interieur alleen al 3570 BTWi euro kost... Voor wat 'sierlijstjes'.. 

Ik zou eens moeten checken wat het prijsverschil nog is als je het nappa leder ook nog bij aanvinkt op de non-S.

Mijn punt is dat het mega prijsverschil, in de praktijk, een pak kleiner is.

Geplaatst:
6 minuten geleden, Geezer zei:

Leren jullie dat op trainingen dat trucje met prijs ex btw?

Een vaak gestelde vraag van ons clienteel (gemiddeld driekwart zijn BTW-plichtigen) is; "hoeveel is dat zonder BTW?"

Vandaar de gewoonte.

Geplaatst:
7 uren geleden, Geezer zei:

Het nieuwe model?

Nee , hij ziet het als een investering.

Geplaatst:
3 uren geleden, 0231 zei:

Oei :).

Retevet model, dat wel. Letterlijk en figuurlijk.

Geplaatst:
3 uren geleden, 0231 zei:

Beter onze laatste G500 kwadraat gekocht.

Geplaatst:
14 hours ago, William Blake said:

Als je alles bij elkaar telt, na korting, vind ik +/- gemiddeld 7000 euro BTW INCLUSIEF :P nog net acceptabel voor wat je allemaal krijgt.

Jullie geven 40% korting op zo een auto?

Geplaatst:

I know en toch zou ik het altijd willen :D Bovendien verkopen wij de non-S versies quasi nooit.

41 pk en 100 Nm is niet niks,

7% vermogen, op een basisvermogen van 570pk. Dat is nu niet bepaald wereldschokkend. We gaan hier nu niet van 150 naar 190pk he.

grotere/sterkere remmen met rode klauwen vind ik ook de moeite op zo'n zwaar beest,

Daar ga je op straat niks aan hebben. En over welke grotere remmen gaat dat dan, want de ceramics zijn op de S ook nog altijd een optie van 8K.

ander uitlaattips, semi-alcantara stuur, dashboard en deuren in nappa leder bekleed ipv kunstleder, standaard alarmpack, begrenzer op 300, standaard 20 duim wielen,...etc

Die begrenzer ... tja ... is wel eens leuk, maar ik heb bv met mijn BMW ook nog nooit de begrenzer gezien eigenlijk :) In de praktijk merk je dat dus ook niet. 

Velgen: 1210 euro voor de 20" op de non-S.

Alarm is 532 euro.

Ik zou eens moeten checken wat het prijsverschil nog is als je het nappa leder ook nog bij aanvinkt op de non-S.

1150 euro catalogusprijs voor het nappa leder.

ik zit hier aan 2892 euro BTW IN, zonder korting, voor bovennoemde opties.

Geplaatst:

Als je er over denkt is zo een E63 altijd erover voor op straat, niet enkel de S. Dat je zo ver gaat qua performance in een 911 of Ferrari is nog te begrijpen. Maar in een sedan die gericht is op dagdagelijks gebruik zijn we op een punt gekomen dat het toch wat zinloos wordt. Wie heeft zo een geavanceerd awd systeem nodig op straat en in welke mate komt dat systeem tot zijn recht in een sedan/station van 2 ton?

Je ziet het ook in de reviews, ze gaan allemaal op circuit met die auto's omdat men op straat niet kan laten zien wat ze kunnen maar ze zeggen er dan altijd meteen bij dat je wel merkt dat die auto eigenlijk niet gemaakt is voor een circuit wegens te log. Waar komt die auto dan wel volledig tot zijn recht?

Geplaatst:
12 minuten geleden, Geezer zei:

Als je er over denkt is zo een E63 altijd erover voor op straat, niet enkel de S. Dat je zo ver gaat qua performance in een 911 of Ferrari is nog te begrijpen. Maar in een sedan die gericht is op dagdagelijks gebruik zijn we op een punt gekomen dat het toch wat zinloos wordt. Wie heeft zo een geavanceerd awd systeem nodig op straat en in welke mate komt dat systeem tot zijn recht in een sedan/station van 2 ton?

Je ziet het ook in de reviews, ze gaan allemaal op circuit met die auto's omdat men op straat niet kan laten zien wat ze kunnen maar ze zeggen er dan altijd meteen bij dat je wel merkt dat die auto eigenlijk niet gemaakt is voor een circuit wegens te log. Waar komt die auto dan wel volledig tot zijn recht?

Zo'n uitspraken zijn typisch voor mensen die nog nooit in de huidige generatie performante straatauto's hebben gereden.
Ja, de bovenste 10% van wat zo'n auto kan krijg je er misschien enkel op circuit uitgeperst. Maar ook op de normale wegen is er nog ruimte genoeg om sportief te rijden, en dan merk je het verschil tussen dergelijke opties toch wel vind ik.

Geplaatst:
2 hours ago, brjefs said:

Zo'n uitspraken zijn typisch voor mensen die nog nooit in de huidige generatie performante straatauto's hebben gereden.
Ja, de bovenste 10% van wat zo'n auto kan krijg je er misschien enkel op circuit uitgeperst. Maar ook op de normale wegen is er nog ruimte genoeg om sportief te rijden, en dan merk je het verschil tussen dergelijke opties toch wel vind ik.

Je hebt sportief en sportief.

Ik heb hier nu al vanalles gehad en ik kan u gerust zeggen dat je met meer dan 300pk eigenlijk geen hol meer bent op de openbare weg, tenzij je de bergpassen gaat opzoeken.

Mijn GT3 was er los over, en dit heeft nog eens 140pk meer (of 180 in de S)? 

En jij gaat merken op straat dat je E63S een elektronisch sper heeft ipv een mechanisch, dynamische motorsteunen en 8% meer vermogen op een vermogen van al bijna 600pk? 

Dat zit voor een groot stuk tussen de 2 oren en de drang van "de dikste versie" te willen hebben. 

Ik heb hetzelfde gevoel bij een 991 Turbo S. Als totaalpakket is dat een ongelofelijk apparaat, maar het vermogen dat dat uitbraakt is complete overkill op straat. Dat is goed als je op regelmatige basis 200+ wilt doen (zit dat al sub 10 seconden aan 200 trouwens?).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid