Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 28/7/2018 om 07:48, William Blake zei:

Mijn punt niet ?

Het doet geen afbreuk aan de auto imho. Heb er al veel km's mee geknald, en ook weinig tot geen journalisten 'klagen' over het gewicht.

Om nu te stellen dat de C63 enkel rechtdoor kan rijden en véél te zwaar is... Ieder zijn mening maar het sluit niet echt aan bij de realiteit. ?

Gewoon rijden en genieten

Ik versta dat je MB moet verdedigen maar ik kan perfect vergelijken. C63S is een zeer mooie wagen maar M4 rijdt veel leuker, scheelt toch 300kg ofzo??

Geplaatst:
5 uren geleden, dragonfly zei:

Ik versta dat je MB moet verdedigen maar ik kan perfect vergelijken. C63S is een zeer mooie wagen maar M4 rijdt veel leuker, scheelt toch 300kg ofzo??

Ik denk dat je WB's objectiviteit hier serieus onderschat? Hij steekt het niet onder stoelen of banken dat hij voor Benz werkt en geeft blijk van zijn bewondering voor de prachtige producten di er te vinden zijn bij "zijn" merk ... maar ik denk dat WB hier op dit forum zowat de meest objectieve verkoper is van allemaal. Van het dragen van oogkleppen of het enkel maar goedpraten van "zijn" product kan je hem écht niet verwijten, vind ik. En jij kan misschien perfect vergelijken, maar hij ook.

Ik ook wel wat (alleen heb ik met geen van beide écht veel km gebold) en zeggen dat de C63S een veel te zware kar is en de M4 "veel leuker" rijdt, is just plain dead wrong, vind ik. De AMG heeft een veel emotionelere motor en dat alleen al maakt dik de helft van het plezier. Ik vind de C63S ook veel speelser, en binnen die categorie (speelsheid) ook een beter product: de M4 is daar (en ik wijt dat eigenlijk aan z'n motor-afstelling) niet coherent. Wat WB zegt klopt m.i. volledig: zeggen dat de C63S enkel maar goed is rechtdoor klopt gewoon voor geen méter met de realiteit: die auto stuur leuk en snedig in (niet met de gretigheid van de M4 maar het verschil is niet zo groot) en heeft een prachtige rotatie, een hele moot mechanische grip en een erg gewillige achteras. Stuur is ook voldoende communicatief en de auto verdraagt ook richtingswisselingen goed. Als je de C63S een kar noemt die geen bochten kan nemen, dan was er iets grondig fout met de auto die je onder je gat kreeg, vermoed ik.

't Zijn allebei bijzonder leuke auto's, sowieso elk met hun eigen trekjes, en ook elk met troeven en minpunten. Iedereen zal wel z'n voorkeur hebben voor de ene of de andere.

Qua gewicht: de C63S weegt geen 100kg méér dan een M3, dus zoveel verschil is er niet. De M3 sedan met DCT weegt 1535kg, de C63S sedan weegt 1630kg. En ik vind ook écht niet dat je dat verschil "goed" voelt (je voelt de andere afstelling en enkele andere karaktertrekken die verschillen, véél beter dan het verschil in gewicht), en al zeker geen 300kg feeling verschil.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
3 uren geleden, gTa zei:

Ik ook wel wat (alleen heb ik met geen van beide écht veel km gebold) en zeggen dat de C63S een veel te zware kar is en de M4 "veel leuker" rijdt, is just plain dead wrong, vind ik.

Sorry gTa maar hier ga je zwaar de mist in. Je hebt met geen van beiden veel gebold maar de Mercedes is de beste? Komaan man, van jou zijn we meer gewoon...

Wat WB betreft, iedereen die zegt dat gewicht niets uitmaakt snapt het niet hoor :fp: 

Ma soit, we gaan off-topic gaan. Wordt hier al even erg als het Tesla topic.

Geplaatst:

Geluid telt ook ?, dat van de C63S is imho veeeel mooier. 

Geplaatst:
9 minuten geleden, Krikkie zei:

Geluid telt ook ?, dat van de C63S is imho veeeel mooier. 

Dat is waar, stationaire ronk is al ?

Geplaatst:
24 minuten geleden, dragonfly zei:

Wat WB betreft, iedereen die zegt dat gewicht niets uitmaakt snapt het niet hoor :fp: 

Klopt, ik ken er geen kloten van ?

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Och ja
De beste stuurlui staan zoals altijd aan wal en een oordeel vellen met een kort testritje is nu ook geen uitgangspunt om een auto te beoordelen
Iedere auto heeft zijn goede en slechte kanten
Met een smile rijden is wat primeert niet die zever van gewicht of de rapste op circuit
We mogen blij zijn dat er nog zo een auto’s gemaakt worden want binnen hier en tien jaar kunnen we nostalgisch terug blikken op de periode 2000-2015 waar er nog echte auto’s werden gemaakt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
42 minuten geleden, Brunault zei:

De beste stuurlui staan zoals altijd aan wal en een oordeel vellen met een kort testritje is nu ook geen uitgangspunt om een auto te beoordelen

Ik geef enkel mijn objectieve mening Bruno. Ik weet dat jij anti-BMW bent en dat is je vergeven :D 

En ik sta niet aan wal, genoeg mee gereden en de M4 ook genoeg afgebroken ? 

Dus dan moeten WB & gTa niet afkomen met een air van je kent er niets van manneke en wij weten het allemaal beter.

Wij van WC-eend vinden wc-eend ah neen AMG veel beter ?

Geplaatst:

Vind ik wat overdreven hoor. 

Ik counterde enkel jouw stelling mbt het rijgedrag vd C-AMG, die bovendien nogal haaks staat op de objectieve reviews die ik net had gepost... Ik vond het gewoon wat sterk uitgedrukt.

Ik mag daar toch iets op zeggen?

Meer bedoelde ik daar niet mee. ;)

Geplaatst:

Ik anti bmw ?
Neeeeeeeee [emoji23][emoji12]?
Ik sta open voor alles qua auto’s [emoji6]

Geplaatst:
2 uren geleden, dragonfly zei:

Sorry gTa maar hier ga je zwaar de mist in. Je hebt met geen van beiden veel gebold maar de Mercedes is de beste? Komaan man, van jou zijn we meer gewoon...

Ma soit, we gaan off-topic gaan. Wordt hier al even erg als het Tesla topic.

Lees jij wat er staat of lees je wat je op de binnenkant van je netvlies geprojecteerd krijgt?

Jij zegt: de BMW rijdt veel leuker en de Benz is/rijdt (te) zwaar, wel 300 kg verschil
Ik zeg NERGENS dat de BMW de beste is. Check mijn post maar eens opnieuw.
Ik zeg WEL dat het m.i. sterk overdreven is om de C63S te zwaar te noemen, of een auto die vooral goed is om rechtdoor te rijden, en meld bovendien dat er nog geen 100 kg verschil zit tussen de twee (en dus niet 300)

En ik ga de mist in?!? WTF?!? :lolz: 

Heb je ook de rest van mijn post gelezen, waar ik toelicht wat bij mij precies de indrukken waren om tot die conclusie (nl. dat jouw stelling niet correct is) te komen? Dingen waar jij met al je rijtalent toch mee zou moeten kunnen relateren, lijkt me. Als je het gelezen hebt, tenminste.

Ik rond trouwens af met de conclusie die we allemaal zouden maken: allebei verdomd leuke auto's, met verschillen in karakter. De één ophemelen en de ander afkraken (je zou jouw mening zo kunnen interpreteren) is gewoon niet correct. Toch niet als je beide echt deftig gereden hebt. Wat ik dus wel gedaan heb (maar niet zo veel kms als jij met jouw M4 en niet zoveel kms als b.v. Brunault met AMG's) en ik kan me in de verste verte niet relateren aan jouw stelling. En ik ben niet de enige, zo blijkt uit de linkjes die WB hier postte en de vergelijkende artikelen die ik ook vaak gelezen heb.

...

Lees nu gewoon even rustig, kalm en zonder de rode waas voor je ogen, mijn post opnieuw. Thanks.

Geplaatst:
2 uren geleden, Brunault zei:

Och ja,
De beste stuurlui staan zoals altijd aan wal en een oordeel vellen met een kort testritje is nu ook geen uitgangspunt om een auto te beoordelen.

Brunault, ik weet niet of je 't op mij hebt, maar (sta me toe even verbindend te communiceren, hier) als je 't met die zin op mij hebt, dan hoop ik dat je snapt dat je daarmee bijzonder denigrerend doet?

Anyway, over dat aan wal: 450 km, waarvan 3 rondjes Zolder (2:30 achter voorrijder; 2:09 en 2:07; op straatbanden, en het was mijn auto niet) en 1 bijzonder stevig ritje Westhoek (gemiddeld verbruik 26 liter), volstaat dat om niet meer tot de categorie "de beste stuurlui staan aan wal" gerekend te worden, alstublieft?

Of wordt mijn vaststelling (waarmee ik NOOIT willen zeggen heb dat ik de wijsheid in pacht heb, integendeel: ik heb zelf mooi gerelativeerd) pas waardevol in een discussie, hier, als je eerst eigenaar geweest bent van een auto en er meerdere 10k km op gezet hebt?

:(

Geplaatst:
1 uur terug, dragonfly zei:

Dus dan moeten WB & gTa niet afkomen met een air van je kent er niets van manneke en wij weten het allemaal beter.

:roll: 

Ik denk dat daar jouw probleem zit, vriend. Namelijk in het feit dat je een weerwoord (dat bovendien geargumenteerd was, zowel in WB's als in mijn geval) meteen véél te persoonlijk opneemt en de discussie niet meer inhoudelijk kan voeren, maar zuiver persoonlijk gaat opnemen. Heb je hier nog zo'n dingen zien doen, in andere topics (waarbij ik geen partij was).

Maar ik kan me vergissen. Zowel in jou, in de M4 en in de C63S. Ik ben immers maar een internetheld zonder race-ervaring die zelf nog nooit een M4 of een AMG gehad heeft, dus wat zou mijn mening tellen, nietwaar? En WB is maar een stomme autoverkoper die dus sowieso de waarheid niet vertelt.

Mil-jaar. :cry: 

Geplaatst:

Ik heb het vooral over de mensen die ooit een keer met iets hebben gereden ,wat hun dan niet echt bevalt en zo de lijn doortrekken naar alles van een bepaald merk
Ik sta nuchter genoeg in het leven om te weten dat alles pro’s en contra’s heeft
Soms erger ik me in bepaalde uitlatingen van porschisten bmw tesla enz lovers die niet willen inzien dat iets anders ook leuk kan zijn en zeker niet het beste
Vele zullen zich dan ook wel ergeren in mijn uitlatingen maar dat is meestal geplaag en reactie op bepaald extremisme

Ik vind het bvb voorbarig om de C klasse nu al af te schrijven want bijna niemand heeft hier al met het nieuwe TC gereden want dat werkt echt goed
Waarom vertelt 1 of andere Pipo dat een E amg veel speelser is dan een RS 6 ondanks 200kg in het nadeel

Geplaatst:

Dan had je 't niet op mij. Okay. Sorry voor m'n post/reply op je vorige post, dan. Die was dan niet nodig.

Ik volg je. Iet of wat ervaring is vereist, en ook iet of wat km (verschillend gebruik) om iets zinnigs over een auto te kunnen zeggen.
Wat niet betekent (vind ik) dat daarom iedereen z'n mening, gebaseerd op een testrit van maar enkele tientallen km, lulkoek is.

Ik heb 450 km met een C63S gereden en ongeveer 50 km met een M4. Zeker dat laatste is dus niet veel (en het was ook helemaal niet zo hooliganesk als met de AMG), maar dat betekent niet dat ik geen (iet of wat) zinvolle mening kan vormen over die auto's. Of, omgedraaid (en dan keren we terug bij het onderwerp), betekent dat niet dat ik niet voldoende basis/feiten heb om de stelling dat de AMG te zwaar is en enkel maar goed om rechtdoor te rijden en de M4 veel leuker rijdt, van wat tegengewicht te voorzien. En dat er tussen die twee karren verre van 300 kg verschil zit, kan iedereen terugvinden die van het internet gebruik kan maken.

Geplaatst:
84f95dfb7074883049b3d6725e32fc88.jpg&key=6dceb5d2600f10eac3980f64b496d7cb4be3b9e055b88a907a4b57a54fb1fcf1

Zal hem nog eens posten want het gaat hier precies niet goed.
Geplaatst:

Veralgemenen doe ik zeker niet, denk dat die kar van Brunault wel nog van een ander niveau is ? Enkel met C63S gereden. Enja dat is een V8 bi-turbo, klinkt goed, 't is een beest maar voelt gewoon zeer log & zwaar aan. Nodigt zeker niet uit voor het kortere bochtenwerk, dat bedoelde ik met enkel goed om rechtdoor mee te rijden maar was uiteraard niet zo cru bedoeld :) 

Dus ik zou het zeker niet kopen en terug de M4 kopen als ik moet kiezen. Als je echter een "familiewagen" zoekt met wat klasse is Mercedes de betere keuze. Straalt nog iets meer uit dan de //M maar daarvoor koop ik geen auto.

Geplaatst:
20 minutes ago, gTa said:

En dat er tussen die twee karren verre van 300 kg verschil zit, kan iedereen terugvinden die van het internet gebruik kan maken.

Het ging oorspronkelijk over de coupe (zie review), die weldegelijk +/- 300 kg zwaarder is dan de M4.

Geplaatst:

En lijkt mij toch niet meer dan normaal dat je als verkoper een bias hebt, toch?

Als je als onderzoeker betaald/gesponsord wordt door bv een farmaceutisch bedrijf, noemen ze dat een conflict of interest en moet je dat vermelden. Met de bedoeling dat de lezer dan uiteindelijk wel wat sceptischer mag zijn dan als het een volledig onafhankelijk onderzoek zou zijn. Wat daarom niet automatisch wilt zeggen dat het onderzoek waardeloos is natuurlijk...

Ik denk maw dat je het enthousiasme van WB mbt het merk Mercedes niet volledig kunt loskoppelen van het feit dat hij door dat merk betaald wordt om ook elke dag die auto's te verkopen. 

Geplaatst:
2 minuten geleden, JerryLambo zei:

En lijkt mij toch niet meer dan normaal dat je als verkoper een bias hebt, toch?

Als je als onderzoeker betaald/gesponsord wordt door bv een farmaceutisch bedrijf, noemen ze dat een conflict of interest en moet je dat vermelden. Met de bedoeling dat de lezer dan uiteindelijk wel wat sceptischer mag zijn dan als het een volledig onafhankelijk onderzoek zou zijn. Wat daarom niet automatisch wilt zeggen dat het onderzoek waardeloos is natuurlijk...

Ik denk maw dat je het enthousiasme van WB mbt het merk Mercedes niet volledig kunt loskoppelen van het feit dat hij door dat merk betaald wordt om ook elke dag die auto's te verkopen. 

Geld is geld he! 

Geplaatst:

Door er elke dag mee bezig te zijn ga je automatisch een grotere appreciatie voor het merk/product ontwikkelen, echter blijf ik vooral een autoliefhebber hoor.

Er zijn genoeg BMW's of andere merken/modellen die ik zou verkiezen boven een Benz. Uiteraard. Duh.

En jup, de Coupé is zwaarder (70 kg) en weegt dus 1700 kg. Best veel voor een C, helaas, komt door diverse aanpassingen aan het onderstel tov de Berline (rijdt ook 'anders'), maar het doet echt niks af aan het rijplezier vind ik.

Waar haal jij 300 kg? Als je logisch nadenkt kan dat toch niet?

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
29 minutes ago, Krikkie said:

Geld is geld he! 

1000 euro is 1000 euro.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid