Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 2/12/2024 om 19:13, Luv4DLM zei:

Ik zie nu pas u reply, dit was in een ondergrondse privé parking. De eigenaar reed er voor met een GLE350de coupé.

we kennen de auto goed 😉

Geplaatst:
8 minuten geleden, William Blake zei:

we kennen de auto goed 😉

Tot voor kort woonde hij in Berlare, maar nu is het al even geleden dat ik hem gezien heb.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Damn ziet dat vliegen en klinken, die sporen op 8:48 :inlove;

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

AA1t6A6u.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

W124 320 CE 3.6/E36 (1992)

AMG begon voor het eerst met het aanbieden van een verbeterde 3,6-liter motor om de aanzienlijke kloof met de dure V8-modellen te overbruggen. AMG paste ook de 3,2-liter motor aan om 234 pk te produceren, maar de 3,6-liter bracht het tot maar liefst 292 pk - niet ver verwijderd van de prestaties van de 911 Turbo slechts een paar jaar eerder - en je kon je W124 3.6 bestellen in stationwagon-, sedan-, coupé- of cabrioletvorm. Dit vermogen daalde tot 265 pk met de komst van katalysatoren.

Later werd de 3,6-liter conversie verder geüpgraded en kreeg hij nog wat meer vermogen onder de nieuwe naam E36. Nu had je 272 pk en 385 Nm koppel om mee te spelen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik dacht dat de oude atmo V8's best betrouwbaar waren, blijkt toch niet het geval te zijn. Stevig lijstje dat de mannen opnoemen hier.

Geplaatst:
3 uren geleden, Dimitri zei:

Ik dacht dat de oude atmo V8's best betrouwbaar waren, blijkt toch niet het geval te zijn. Stevig lijstje dat de mannen opnoemen hier.

Forummer Swede heeft er ervaring mee. Heeft het motorblok van z'n ex S 63 in het oostblok laten reviseren, afaik.

Geplaatst: (aangepast)
3 uren geleden, Dimitri zei:

Amerikaanse blokken, de ls7 buiten beschouwing gelaten, ja. En de Jappen doen het ook niet zo slecht. Europese V8-en zijn vooral miserie blokken. Toch quasi alles van de laatste 20 jaar. Betrouwbaarste Europese V8 is de 4.2 van Audi. Die blijkt het wel goed te doen. 

aangepast door Tjeu
Geplaatst:
34 minuten geleden, Tjeu zei:

Amerikaanse blokken, de ls7 buiten beschouwing gelaten, ja. En de Jappen doen het ook niet zo slecht. Europese V8-en zijn vooral miserie blokken. Toch quasi alles van de laatste 20 jaar. Betrouwbaarste Europese V8 is de 4.2 van Audi. Die blijkt het wel goed te doen. 

Te nuanceren, toch: de "goede" Audi 4.2 zoals je schrijft is de non-FSI (079) die toch ook al 20 jaar oud is en al 12+ jaar niet meer wordt gebruikt. Geniet de FSI-versie ervan (zoals o.a. nog atmosferisch gebruikt tot een kleine 10 jaar geleden, in de RS4 b.v.) ook nog die goede reputatie, ik dacht niet echt? Maar vooral opvolger 4.0 TFSI (= de huidige V8, zoals ook in gebruik bij Porsche) is zéker in hetzelfde bedje ziek als al de rest.

Ik had 't er onlangs nog met @bt. over: zelfs al zou de tax op een 4.4 V8 een pak dichter liggen bij deze van een 3-liter, dan nog zou ik geen M850i halen voor ongeveer dezelfde prijs als een 840i, alleen al omwille van de twijfelachtige betrouwbaarheid.

That said: er rijden hier naast mijn deur 2 keer 2 auto's rond met recente V8 (2 x BMW M50i en 2 x Audi V8 TFSI) en die genieten allemaal een atypisch en best intens gebruik (veel korte en stevige ritten, zwaar beladen auto's, vaak ongeplande vertrekken waarbij eigenlijk met koude motor metéén goed gas gegeven wordt) en die zijn alle 4 motorisch zeer betrouwbaar gebleken, tot nu toe.

Geplaatst:

Drie huizen van ons hebben ze een X7 M50i, één van de eerste in België.
Die wagen heeft een zwaar leven, na parttime gezinswagen is die ook parttime werfwagen en gaat die jaarlijks aan een stevig tempo richting Turkse Riviera.

Ze zijn er enorm content van en hij heeft tot nu toe op regulier onderhoud en banden na hun nog niks extra gekost. 

Geplaatst:

AA1t6Efb.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

R129 SL60 (1993)

De SL60 was AMG's antwoord op de SL600 - hij was zeker krachtig (381 pk) en snel (5,4 seconden tot 100 km/u) en gebruikte onderdelen uit de onderdelenbak van de SL600 om het pakket verder te verfijnen, zoals tractiecontrole.

Hij zag er ook minder agressief uit dan AMG's eerdere versie van de R129, met een gladdere bodykit. Er wordt gezegd dat de auto veel sneller is dan gepubliceerd, omdat Mercedes-Benz niet wilde dat hij zou opvallen tegen de veel duurdere V12 SL600...

Geplaatst:

AA1t6A6M.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

C215 CL63 (2001)

Nee, dit is geen vergissing. Dit is echt een CL63 AMG, geen CL65. Hij heeft ook een atmosferische V12, geen V8. We weten ook dat hij veel verder is dan de 'fusie' van 1999. Toch verdient hij zijn plaats in dit artikel omdat hij de laatste van een bepaald ras is. Hij wordt slechts één maand aangeboden, alleen aan VIP-klanten, en heeft een heel ouderwets AMG-gevoel vergeleken met het V12-monster met dubbele turbo dat ervoor in de plaats kwam, de CL65.

Er werden er slechts 26 van gebouwd, waardoor ze tot de zeldzaamste van alle AMG's behoren, maar van onze lijst is het waarschijnlijk de meest betaalbare. De 6,3-liter V12 ontwikkelt 438 pk en 620 Nm koppel en haalt de 100 km/u in 5,5 seconden.

• Vind ik leuk 1
  • 3 weken later...
Geplaatst:
Op 28/1/2025 om 18:22, Soul zei:

C215 CL63 (2001)

Nee, dit is geen vergissing. Dit is echt een CL63 AMG, geen CL65. Hij heeft ook een atmosferische V12, geen V8. We weten ook dat hij veel verder is dan de 'fusie' van 1999. Toch verdient hij zijn plaats in dit artikel omdat hij de laatste van een bepaald ras is. Hij wordt slechts één maand aangeboden, alleen aan VIP-klanten, en heeft een heel ouderwets AMG-gevoel vergeleken met het V12-monster met dubbele turbo dat ervoor in de plaats kwam, de CL65.

Er werden er slechts 26 van gebouwd, waardoor ze tot de zeldzaamste van alle AMG's behoren, maar van onze lijst is het waarschijnlijk de meest betaalbare. De 6,3-liter V12 ontwikkelt 438 pk en 620 Nm koppel en haalt de 100 km/u in 5,5 seconden.

Moh, TIL!

Geplaatst:
Op 17/1/2025 om 13:15, Tjeu zei:

Euh 

ik rij al 15 jaar met AMG V8 rond zonder noemenswaardige problemen

Als revven en koud doortrekken je hobby is dan krijg je alles kapot 

• Vind ik leuk 2
  • 3 maanden later...
Geplaatst:

Kleur staat hem goed, krachtig !

Geplaatst:

Nice, proficiat!

Geplaatst:
Op 28/1/2025 om 18:22, Soul zei:

C215 CL63 (2001)

Eén van de mooiste Benzen van de laatste 20-30 jaar :inlove: 

Geplaatst:

Was dat den dezen waarop ze voor 't eerst ook carbon-ceramische remschijven staken? (Of was dat een 55 F1-Edition oid?)  Standaard, om daarna de marketingboys zich te kunnen laten uitleven met uitspraken als "wij waren het eerste merk dat dat standaard leverde op een bepaald model". :D   De schijven barstten wel bij de minste beroering, als ik me correct herinner (Auto Motor und Sport heeft er zelfs nog een 1-pagina-artikeltje aan gewijd waarbij "Das Problem" breed werd uitgesmeerd).

Geplaatst:
42 minuten geleden, gTa zei:

Was dat den dezen waarop ze voor 't eerst ook carbon-ceramische remschijven staken? (Of was dat een 55 F1-Edition oid?)  Standaard, om daarna de marketingboys zich te kunnen laten uitleven met uitspraken als "wij waren het eerste merk dat dat standaard leverde op een bepaald model". :D   De schijven barstten wel bij de minste beroering, als ik me correct herinner (Auto Motor und Sport heeft er zelfs nog een 1-pagina-artikeltje aan gewijd waarbij "Das Problem" breed werd uitgesmeerd).

En ik geloof ook soft-stop, waarbij je de remdruk niet zelf moest verminderen om zachtjes tot stilstand komen.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
2 uren geleden, ICM zei:

En ik geloof ook soft-stop, waarbij je de remdruk niet zelf moest verminderen om zachtjes tot stilstand komen.

TIL, had ik absoluut geen idee van.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid