Maxime S 2.168 Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Iemand die mij kan zeggen wat dit precies inhoudt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.537 Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Staat normaal gezien op de website van de Belgische oldtimerfederatie. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.168 Geplaatst: 12 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 thanks! Ik zit met twijfel: morgen afspraak om wagen te laten keuren maar blijkt nu dat er één demper (rechts vooraan) serieus kapot is. Gaan of niet morgen...!? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.514 Geplaatst: 12 augustus 2015 Delen Geplaatst: 12 augustus 2015 Veel wordt er niet gecontroleerd. Lichten, checken of je een gevarendriehoek mee hebt, chassisnummer, onderkant van de wagen, remmen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.491 Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 http://www.goca.be/upload/documents_akct/Instructie_oldtimers_V3-43.12-2014-03-NL.pdf Als ik dat zo lees is een E30 V8 geen enkel probleem? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 Moet je bij oldtimerkeuring ook verzekering kunnen voorleggen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jerain 2.474 Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 Binnenkort E36 met S62 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.690 Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 Moet je bij oldtimerkeuring ook verzekering kunnen voorleggen? ja. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 ja.Op chassisnummer van de oldtimer, of van de platen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.690 Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 Geen idee 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.118 Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 Als ik dat zo lees is een E30 V8 geen enkel probleem? Uiteraard niet. Hebben we 't toch al over gehad? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexis 5.392 Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 Veel wordt er niet gecontroleerd. Lichten, checken of je een gevarendriehoek mee hebt, chassisnummer, onderkant van de wagen, remmen. How how... Sinds de aanpassing van wat je allemaal mag doen met een wagen op O-platen is de oldtimerkeuring ook verstrengd. Komt er op neer dat het bijna hetzelfde is als een gewone jaarlijkse keuring. Vroeger waren ze heel laks, remmen moesten iet of wat werken, stuurinrichting moest ervoor zorgen dat je wielen wat konden draaien, en als je lampjes schenen was 't al lang goed. Nu kan je maar beter zorgen dat je lichten afgesteld staan, dat je dempers dus NIET lek zijn etc.. Roest zijn ze ook even streng op. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 Op chassisnummer van de oldtimer, of van de platen? Net gebeld met de keuring, je moet geen verzekerig voorleggen, maar moet natuurlijk wel gemeld zijn bij de verzekering. Indien nieuw inschrijvingsbewijs, ook de 2 delen meenemen (ben daar al es voor kunnen terugdraaien ) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.491 Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 Uiteraard niet. Hebben we 't toch al over gehad? Ik koester nog altijd hoop 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.690 Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 Ombouwen na old keuring gaat wel. Maar de geruchten dat er een periodieke oldtimerregeling komt worden steeds luider en.luider Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 Op zich heb ik daar weinig bezwaar tegen. Alleen de manier waarop soms... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.168 Geplaatst: 13 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 How how... Sinds de aanpassing van wat je allemaal mag doen met een wagen op O-platen is de oldtimerkeuring ook verstrengd. Komt er op neer dat het bijna hetzelfde is als een gewone jaarlijkse keuring. Vroeger waren ze heel laks, remmen moesten iet of wat werken, stuurinrichting moest ervoor zorgen dat je wielen wat konden draaien, en als je lampjes schenen was 't al lang goed. Nu kan je maar beter zorgen dat je lichten afgesteld staan, dat je dempers dus NIET lek zijn etc.. Roest zijn ze ook even streng op Zal geen risico nemen en eerst de dempers laten vervangen. Blijkbaar doen ze dan nog niet overal keuring voor geimporteerde oldtimers. Stond daar voor niks vanmorgen om 7u45 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.514 Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 How how... Sinds de aanpassing van wat je allemaal mag doen met een wagen op O-platen is de oldtimerkeuring ook verstrengd. Komt er op neer dat het bijna hetzelfde is als een gewone jaarlijkse keuring. Vroeger waren ze heel laks, remmen moesten iet of wat werken, stuurinrichting moest ervoor zorgen dat je wielen wat konden draaien, en als je lampjes schenen was 't al lang goed. Nu kan je maar beter zorgen dat je lichten afgesteld staan, dat je dempers dus NIET lek zijn etc.. Roest zijn ze ook even streng op. Awel, ik zeg toch dat ze dit controleren. Ik was afgekeurd voor de lichten... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.514 Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 Zal geen risico nemen en eerst de dempers laten vervangen. Blijkbaar doen ze dan nog niet overal keuring voor geimporteerde oldtimers. Stond daar voor niks vanmorgen om 7u45 Het aantal stations dat oldtilerkeuringen doen, werd uitgebreid. Kan je checken op sbat.be Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.847 Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 Ombouwen na old keuring gaat wel. Maar de geruchten dat er een periodieke oldtimerregeling komt worden steeds luider en.luider Ten laatste 2018 denk ik, onder druk van Europa als ik me niet vergis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.690 Geplaatst: 14 augustus 2015 Delen Geplaatst: 14 augustus 2015 Ten laatste 2018 denk ik, onder druk van Europa als ik me niet vergis. Jup. Valt samen met verhoogde leeftijd voor oldtimers. 30 jaar. Wel geen weet van.een.eventuele overgangsregeling. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.914 Geplaatst: 14 augustus 2015 Delen Geplaatst: 14 augustus 2015 Op chassisnummer van de oldtimer, of van de platen?Ik ben op de platen van de Zaffer de Jos gaan keuren... Zonder dat Jos hier al een verzekering had... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 14 augustus 2015 Delen Geplaatst: 14 augustus 2015 Verder lezen rosse Ik heb toevallig zz platen nu, ga daar mee gaan. Ben ik tenminste verzekerd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Andy 153 Geplaatst: 17 augustus 2015 Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 Nog een vraagje ivm. oltimerkeuring, mijn E30 is er binnenkort aan toe -> 10/2015. Heb deze wagen van voor naar achter en van onder tot boven volledig nieuw opgebouwd, incl. motor heropbouw enz... Nu mijn vraag, als ik mijn wagen verlaag moet ik dan ook een montage attest kunnen voorleggen van een erkend garagist bij de oltimerkeuring? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 17 augustus 2015 Delen Geplaatst: 17 augustus 2015 Oldtimers moeten streng beoordeeld worden. Echter ligt het een beetje aan de willekeur van de keurmeester of hij het zo streng doet of niet. Pagode was verlichting en nummers controleren, en gevarendriehoek. Rest deden ze niet omdat alles er nieuw aan was. Brug is naar boven en direct terug naar beneden gegaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.