Ga naar inhoud

Oldtimer keuring


Maxime S

Aanbevolen berichten

thanks!

 

Ik zit met twijfel: morgen afspraak om wagen te laten keuren maar blijkt nu dat er één demper (rechts vooraan) serieus kapot is. 

Gaan of niet morgen...!? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel wordt er niet gecontroleerd. Lichten, checken of je een gevarendriehoek mee hebt, chassisnummer, onderkant van de wagen, remmen.

 

How how... Sinds de aanpassing van wat je allemaal mag doen met een wagen op O-platen is de oldtimerkeuring ook verstrengd. Komt er op neer dat het bijna hetzelfde is als een gewone jaarlijkse keuring. Vroeger waren ze heel laks, remmen moesten iet of wat werken, stuurinrichting moest ervoor zorgen dat je wielen wat konden draaien, en als je lampjes schenen was 't al lang goed. 

 

Nu kan je maar beter zorgen dat je lichten afgesteld staan, dat je dempers dus NIET lek zijn etc.. Roest zijn ze ook even streng op. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op chassisnummer van de oldtimer, of van de platen?

Net gebeld met de keuring, je moet geen verzekerig voorleggen, maar moet natuurlijk wel gemeld zijn bij de verzekering.

Indien nieuw inschrijvingsbewijs, ook de 2 delen meenemen (ben daar al es voor kunnen terugdraaien :D )

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

How how... Sinds de aanpassing van wat je allemaal mag doen met een wagen op O-platen is de oldtimerkeuring ook verstrengd. Komt er op neer dat het bijna hetzelfde is als een gewone jaarlijkse keuring. Vroeger waren ze heel laks, remmen moesten iet of wat werken, stuurinrichting moest ervoor zorgen dat je wielen wat konden draaien, en als je lampjes schenen was 't al lang goed. 

 

Nu kan je maar beter zorgen dat je lichten afgesteld staan, dat je dempers dus NIET lek zijn etc.. Roest zijn ze ook even streng op

 

Zal geen risico nemen en eerst de dempers laten vervangen.

 

Blijkbaar doen ze dan nog niet overal keuring voor geimporteerde oldtimers. Stond daar voor niks vanmorgen om 7u45  :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

How how... Sinds de aanpassing van wat je allemaal mag doen met een wagen op O-platen is de oldtimerkeuring ook verstrengd. Komt er op neer dat het bijna hetzelfde is als een gewone jaarlijkse keuring. Vroeger waren ze heel laks, remmen moesten iet of wat werken, stuurinrichting moest ervoor zorgen dat je wielen wat konden draaien, en als je lampjes schenen was 't al lang goed. 

 

Nu kan je maar beter zorgen dat je lichten afgesteld staan, dat je dempers dus NIET lek zijn etc.. Roest zijn ze ook even streng op.

Awel, ik zeg toch dat ze dit controleren. Ik was afgekeurd voor de lichten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal geen risico nemen en eerst de dempers laten vervangen.

 

Blijkbaar doen ze dan nog niet overal keuring voor geimporteerde oldtimers. Stond daar voor niks vanmorgen om 7u45  :angry:

Het aantal stations dat oldtilerkeuringen doen, werd uitgebreid. Kan je checken op sbat.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ombouwen na old keuring gaat wel. Maar de geruchten dat er een periodieke oldtimerregeling komt worden steeds luider en.luider

 

Ten laatste 2018 denk ik, onder druk van Europa als ik me niet vergis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten laatste 2018 denk ik, onder druk van Europa als ik me niet vergis.

Jup. Valt samen met verhoogde leeftijd voor oldtimers. 30 jaar. Wel geen weet van.een.eventuele overgangsregeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op chassisnummer van de oldtimer, of van de platen?

Ik ben op de platen van de Zaffer de Jos gaan keuren... Zonder dat Jos hier al een verzekering had...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje ivm. oltimerkeuring, mijn E30 is er binnenkort aan toe -> 10/2015.

Heb deze wagen van voor naar achter en van onder tot boven volledig nieuw opgebouwd, incl. motor heropbouw enz...

 

Nu mijn vraag, als ik mijn wagen verlaag moet ik dan ook een montage attest kunnen voorleggen van een erkend garagist bij de oltimerkeuring? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oldtimers moeten streng beoordeeld worden. Echter ligt het een beetje aan de willekeur van de keurmeester of hij het zo streng doet of niet. Pagode was verlichting en nummers controleren, en gevarendriehoek. Rest deden ze niet omdat alles er nieuw aan was. Brug is naar boven en direct terug naar beneden gegaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid