Ga naar inhoud

Infiniti Q30


Dimitri

Aanbevolen berichten

Broertje van de Mercedes A:

 

 

 

In de aanloop naar de officiële onthulling op de IAA heeft Infiniti foto's van het dashboard van de Q30 vrijgegeven.
 

Na de voor-, zij- en achterkant vande Infiniti Q30 maken we vandaag kennis met het dashboard van de Q30, de inzending van Infiniti in het 'premium' C-segment, waar auto's als de Mercedes A-klasse (waarde Q30 zijn techniek mee deelt), BMW 1-serie en Audi A3 rondrijden.

'De Infiniti interieurontwerpers hebben de mooiste materialen en de beste technieken verzameld om een premium ambiance te creëren. Een tastbaar bewijs is de Dinamica suède bekleding uit Italië. Het wordt meer en meer toegepast in de toonagevende mode-industrie en omkleedt nu de hemel en de stijlen in de Q30', zo lezen we in de begeleidende tekst.

We herkennen op het dashboard veel onderdelen uit de Mercedes-schappen maar Infiniti heeft er gelukkig wel een heel eigen draai aan gegeven om het onderscheidend te maken van de werkplek van de A-klasse. 

De officiële onthulling van de Infiniti Q30 vindt op 15 september om 10:15 plaats op de IAA in Frankfurt.

 

 

dy4y53dbdo7o.jpg

 

q30_challenges_english_3072x1728_e143944

 

inq304_55e55065d0f16.jpg

 

inq303_55e550653b0a0.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Volledig officieel nu.

 

Ik vind hem echt knap! Vooral dat alcantara interieur ziet er echt goed uit  :inlove:

 

 

 

Aan de vooravond van de IAA heeft Infiniti de complete perskit van de Q30 vrijgegeven, met een hele serie foto's en alle specificaties.
 

Het uiterlijk van de op de MercedesA-klasse gebaseerde Q30 is al sinds juli niet meer in nevelen gehuld en hoe het dashboard eruit ziet, weten we sinds vorige week. Wat rest is een uitgebreide fotoset en aanvullende informatie van Infiniti zelf. Bij deze. De Q30 is van cruciaal belang voor het wel of niet doorbreken van Infiniti in Europa.

De Q30 meet 4,43 in de lengte. Breedte en hoogte bedragen respectievelijk 2,08 en 1,50 meter. De wielbasis bedraagt 2,70 meter en achterin kun je 368 liter kwijt.

Het motorengamma van de Q30 bestaat uit louter viercilinders en trapt af met een 1,6-liter benzinemotor van 122 pk en 200 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt 5,8 l/100 km bij een CO2-uitstoot van 134 g/km. Deze motor is ook verkrijgbaar met 156 pk en 250 Nm. De duurdere uitvoeringen van de Q30, de Premium en Sport, zijn te bestellen met een 2,0-liter van 211 pk en 350 Nm.

Dieselen doe je met een 1.5 van 109 pk en 260 Nm (verbruik 3,9 l/100 km, CO2 103 g/km) of een 2,2-liter van 170 pk en 350 Nm, die verkrijgbaar is met vierwielaandrijving. Volgens fabrieksopgave neemt deze 5,1 l/100 km tot zich, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 133 g/km. Alle uitvoeringen zijn leverbaar met een zeventraps automaat met dubbele koppeling of een handbak met zes versnellingen.

De Q30, die in het Engelse Sunderland wordt gebouwd, komt in drie uitvoeringen: het basismodel, Premium en Sport. Op de Primium krijg je onder andere 18-inch lichtmetaal, led-mistlampen en verchroomde uitlaatuiteinden.

De Sport ligt 15 mm dichter bij het asfalt en onderscheidt zich met 19-inch wielen, een iets anders gevormde voorbumper, een glanzend zwarte grille, sideskirts en een sportieve achterbumper met uitlaatuiteinden van donker chroom. Binnenin staan sportstoelen en zit er leer rond het afgeplatte stuurwiel.

Op het gebied van actieve veiligheid kun je rekenen op zaken als Moving Object Detection, dodehoekwaarschuwing, Around View Monitor, Forward Collision Warning met noodremhulp, grootlichtassistent en adaptieve cruise control. 

De Infiniti Q30 debuteert morgen op de IAA in Frankfurt en zal tegen het einde van het jaar in de Nederlandse showrooms staan. We hopen morgen al een voorschot op de complete prijslijst te krijgen. We kunnen in ieder geval melden dat hij minder dan 30.000 euro gaat kosten.

 

Infiniti-Q30-2015-03.jpg

 

Infiniti-Q30-2015-23.jpg

 

Infiniti-Q30-2015-05.jpg

 

Infiniti-Q30-2015-10.jpg

 

Infiniti-Q30-2015-20.jpg

 

Infiniti-Q30-2015-07.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die perstekst klinkt Lexus CT200h all over again. En kijk wat voor 'n flop dat was.

Ik vind 'm veel te grillig gestyled, niet mijn ding.

Anderzijds: wat variatie op de weg doet niemand kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik de enige die vind dat al die modellen zo eenheidsworst worden. Het is (zie Audi en BMW) soms al moeilijk om te zeggen welk type het is, straks zelfs welk merk..

Kan ook aan mij liggen en dan is het tijd om eens naar @@tuscani te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel A-klasse knoppekes en elementen.  Sportstoelen zijn ook van Mercedes oorsprong.

Koets vind ik wel eens iets anders.  Niet dat ik hem zou kopen, maar 't is eens iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wat een schoonheid  :inlove:

 

Nu nog wat lager leggen en hij is af voor mij.

 

5.jpg

 

5%201.jpg

 

5%202.jpg

 

5%203.jpg

 

Krijgt ook veel positieve reviews, auto zou volgens quasi alle tests comfortabeler en beter afgewerkt zijn dan de Mercedes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid