Dimitri 734 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Omdat de nieuwe Mégane toch al voortijdig op straat was beland, heeft Renault besloten om al het officiële materiaal nu zelf maar vrij te geven. Afgelopen weekend werd het lanceringsfeestje van de nieuwe Renault Mégane bruut verstoord doordat afbeeldingen van de auto al op het internet terechtkwamen via een Italiaanse website. Bij Renault is vervolgens besloten om de geplande onthullingsdatum van 11 september maar een paar dagen naar voren te halen. Dus bij deze al het officieel beschikbare materiaal van de nieuwe C-segmenter! De foto's spreken voor zich; Renault laat de nieuwe Mégane in de pas lopen met de recentelijk gepresenteerde Talisman, waarbij de Nederlandse hoofdontwerper Laurens van den Acker een nieuwe designrichting insloeg, te herkennen aan het 'haakje' onder de koplampen en de horizontale streep aan de achterlichtunits. De nieuwe Mégane 25 mm lager dan z'n voorganger, heeft een 28 mm langere wielbasis en de spoorbreedte is vergroot met 47 mm aan de voorkant en 39 mm aan de achterzijde. Verdere specificaties ontbreken op dit moment nog. De blauwe Mégane op de foto's is de mede door Renault Sport ontwikkelde GT-versie. Wat Renault van plan is met het motorenaanbod, is op dit moment nog niet duidelijk. Op de IAA in Frankfurt hopen we daar meer over te horen. De nieuwe Mégane komt in het eerste kwartaal van 2016 op de markt. Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Geplaatst: 8 september 2015 Weer een knappe auto van Renault, zeker de GT uitvoering ziet er gelikt uit, hopelijk valt die ook manueel te krijgen. Van deze vijfdeurs Mégane komt er ook een nieuwe RS, aangezien er geen driedeurs/ coupé meer komt van deze generatie. Quote
mrbbs 2.794 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Wachten op onze RS-modellen Iemand een idee hoeveel lichter deze is tov het vorig model? Quote
Cash 140 Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Enkel 5 deur / geen 3 deurs meer ? Quote
Gast Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Waarom zou je ook een hatch met 3 deuren willen. Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Is dat nu gewoon een hatchback versie van de Talisman? Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Waarom zou je ook een hatch met 3 deuren willen. Sportievere looks/feel. Hoort gewoon zo tenzij je hem als familiewagen wilt gebruiken. Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 18 september 2015 Auteur Geplaatst: 18 september 2015 De GT word alleen maar verkrijgbaar met automaat RS is dan ook waarschijnlijk automaat. Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 26 november 2015 Geplaatst: 26 november 2015 Heeft die nu ni veel trekskes van de nieuwe Astra of ben ik biased? Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 26 november 2015 Auteur Geplaatst: 26 november 2015 Heeft die nu ni veel trekskes van de nieuwe Astra of ben ik biased? Lijkt me vrij duidelijk het 2de te zijn Ik zie amper gelijkenissen. Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 26 november 2015 Geplaatst: 26 november 2015 Knappe kist. Renault is goed bezig. Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 26 november 2015 Geplaatst: 26 november 2015 Lijkt me vrij duidelijk het 2de te zijn Ik zie amper gelijkenissen. mjaaa, kweenie... Soit, Astra is knapper... Quote
JanC 7.876 Geplaatst: 26 november 2015 Geplaatst: 26 november 2015 Voor één keer ben ik daarmee akkoord, dit ding is overstyled. Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 5 februari 2017 Geplaatst: 5 februari 2017 Binnenkort hier een Megane Grandtour GT op de oprit. Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 5 februari 2017 Geplaatst: 5 februari 2017 (aangepast) C4 En ja het is wel iets heel anders. Na al die problemen met de C4 werd het tijd voor iets nieuws. Het is ook de eerste keer dat ik een volledig nieuwe wagen koop. Ik heb wel nog geluk, d'r was juist een stock wagen binnen zoals ik hem wil, dus ga niet zo lang moeten wachten. Normaal gezien zal ik hem volgende week hebben. 5 februari 2017 aangepast door knight-rider Quote
knight-rider 105 Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 (aangepast) Als alles goed zit kan ik hem zaterdag gaan halen. 6 februari 2017 aangepast door knight-rider 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.