Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

13671164_544975492370398_1665771013_n.jp

aangepast door Stabilo Boss
Geplaatst:
Op ‎14‎-‎8‎-‎2016 om 01:02 zei Tom Bentley:

Zo bestel je een 6 Gran Coupe. 

14985025023_704bd675a9_o.jpg

15419180927_133effd1ee_o.jpg

zoals 9 op de 10 dus

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op ‎15‎-‎8‎-‎2016 om 14:28 zei Tom Bentley:

Allé jongens, menen we dat nu? 2, 4 & 6 zijn toch de sportieve modellen uit het gamma, die wat mij betreft zeker een M-pakket mogen hebben en vooral icm sharknose van de 6.

En bedoeling van een M-pakket is dat het net iets subtieler is dan het M-model zelf. Willen jullie nu zeggen dat de M6 Gran Coupe niet de dikste sedan op de markt is?

De bedoeling van het M pakket is vooral om de klant de mogelijkheid te bieden om zijn auto er sportiever te laten uitzien.

Dat ie subtieler is dan de echte M is vooral omdat ie minder laag en minder breed is. Maar dat is niet de bedoeling.

Geplaatst:

M Pack doet minder verbruiken. Een notoir heerschap op autoforum.be en/of bimmerboard.be had zelf vastgesteld dat dat makkelijk een liter scheelde, wegens betere stroomlijn joengeuh!

Geplaatst:
15 minutes ago, Maxime S said:

De bedoeling van het M pakket is vooral om de klant de mogelijkheid te bieden om zijn auto er sportiever te laten uitzien.

Dat ie subtieler is dan de echte M is vooral omdat ie minder laag en minder breed is. Maar dat is niet de bedoeling.

Bumpers op zich zijn ook wel een stuk agressiever op de M-modellen zelf. 

Geplaatst:

Toevallig een verkoper Maxime S?

Ben nl. curieus naar wat voor soort mensen een 6 Gran Coupe kopen, zeker aangezien 7 instapper bijna 4k goedkoper is (verschil was nog groter bij vorig model dacht ik).

Geplaatst:
50 minuten geleden zei Tom Bentley:

Toevallig een verkoper Maxime S?

Ben nl. curieus naar wat voor soort mensen een 6 Gran Coupe kopen, zeker aangezien 7 instapper bijna 4k goedkoper is (verschil was nog groter bij vorig model dacht ik).

Ik was BMW verkoper ;-)

Goh... het publiek van een 6GC is vrij divers.

Gaande van mensen die al met een dikke 5 reden en zich te jong voelen voor een 7, tot bijna-gepensioneerden met een late midlife crisis, tot mensen die hun huidige 7 wilden vervangen toen de G01 er nog niet was...

Geplaatst:

Is die Individual citrin/champagner 640d coupé al verkocht, Maxime?

Geplaatst:

Ik heb daar eigenlijk geen zicht meer op... :D

Maar vermoedelijk niet;

Interesse?

Geplaatst:

1991 BMW Z1

RRG16%20MS%2044a-1200.jpg

1987 BMW E28 525e

RRG16%20MS%2046-1200.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 uur geleden zei Maxime S:

Ik heb daar eigenlijk geen zicht meer op... :D

Maar vermoedelijk niet;

Interesse?

Ikzélf heb daar geen nut of budget voor, neen. Maar iemand anders die 'm ook al heeft gezien, is wel op zoek. Mits een heel serieuze korting, ... wie weet. :D

Geplaatst:
20 uur geleden zei gTa:

Ikzélf heb daar geen nut of budget voor, neen. Maar iemand anders die 'm ook al heeft gezien, is wel op zoek. Mits een heel serieuze korting, ... wie weet. :D

Die is er sowieso op zo'n ketel!

Geplaatst:

bmw-i8-c166127082016233755_5.jpghad ervoor zeker een getunede e46 en kon geen afscheid van zijn velgen nemen

Geplaatst:

Valt nog mee, ik zag al lelijker (op foto) en de oem velgen van de i8 zijn ook zum Kotzen (vind ik persoonlijk). :-)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ziet er fout uit, helemaal niet van zijn tijd.

Geplaatst:

Als ik dat zo zie (gewone velgen + geen onnozelheden zoals die blauwe lijntjes altijd), dan mis ik toch wel het feit dat BMW geen echte sportwagen meer in 't gamma heeft, evt. van dat profiel. Doet me zo wat aan een moderne M1 denken en eigenlijk had BMW dat moeten brengen. :inlove: Als je ziet hoeveel 911 en AMG GT er verkocht worden, dju zeg...

Maar neen, BMW koos de strategie die de aandeelhouders bepaalden ten voordele van (verhoopt) rendement op lange termijn, en werd het merk van de ecologische geitenwollensokken (die wel zonder het te zeggen een ferme erfenis in hun achterzak hebben zitten, want anders kan je die superdure i-modellen toch niet kopen) en de iets-beter-dan-gemiddeld begoede jonge mama of bejaarde koppels ('2 Tourer modellen). Bah.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vind die velgen op de i8 knapper dan de standaard velgen. :D 't Kan nog iets mooier, maar 't gaat toch al in de betere richting. Maar de i8 is helemaal niet zo mooi als de meesten zouden denken.

Geplaatst:

Gedrocht met badge.

Giving birth to a 991.
#whathesbeenseencannotbeunseen

Geplaatst:

BMW gaat zich enkel nog maar toeleggen op FWD kleinere auto's en heeft daar momenteel geen verder commentaar over.

2016-08-29%2014_52_19-BMW%20Belgi%C3%AB.

Geplaatst:
Op 28-8-2016 om 11:52 zei gTa:

Als ik dat zo zie (gewone velgen + geen onnozelheden zoals die blauwe lijntjes altijd), dan mis ik toch wel het feit dat BMW geen echte sportwagen meer in 't gamma heeft, evt. van dat profiel. Doet me zo wat aan een moderne M1 denken en eigenlijk had BMW dat moeten brengen. :inlove: Als je ziet hoeveel 911 en AMG GT er verkocht worden, dju zeg...

Maar neen, BMW koos de strategie die de aandeelhouders bepaalden ten voordele van (verhoopt) rendement op lange termijn, en werd het merk van de ecologische geitenwollensokken (die wel zonder het te zeggen een ferme erfenis in hun achterzak hebben zitten, want anders kan je die superdure i-modellen toch niet kopen) en de iets-beter-dan-gemiddeld begoede jonge mama of bejaarde koppels ('2 Tourer modellen). Bah.

Nu heb je het over de pure sportwagens die als dusdanig in de basis al ontworpen waren. Zo heeft bmw er, als ik het goed heb, nog maar ooit 1tje gemaakt voor de i8 die je hier vergruist.

Als je al de rest van het gamma vergelijkt met de concurrentie is bmw toch nog steeds de sportiefste. Dat ze mee moeten met het co2 gebeuren is zuiver moeten en niet willen.

Geplaatst:

Verguizen, niet vergruizen.

En ik verguis die auto niet, ik zeg dat ik wel een echte sportwagen in 't gamma van BMW mis. De i8-oefening is m.i. geen fiasco te noemen (al zal dat in z'n geheel nu wel een zeer ferme investering geweest zijn die allerminst op KT rendeert, maar vooral dient om het imago van elektrische autobouwer op LT op te bouwen).

Wat ik wel aankaart is m'n frustratie dat het er sterk op lijkt dat BMW als passionele autobouwer is opgehouden te bestaan en nu vooral in termen van aandeelhouders denkt. Niet dat ik dat principe an sich verfoei, maar het is wel jammer voor zij die aan de andere kant van het verhaal zit (the recieving end) en daardoor steeds minder "hun" ding zien. Gewoon, effe ventileren deed ik. En uiteraard spelen de vigerende regels daarin een duidelijke rol, o.m. inderdaad die CO²-wetgeving. Maar dat weerhoudt alvast Mercedes-Benz niet om nog van de meeste van hun modellen heel potent gemotoriseerde modellen te bouwen in allerlei vormen en kleuren. Ik heb het gevoel dat BMW op dat punt inboet, bewust. (En dat strookt niet met de vaststelling dat BMW momenteel het (vermoed ik) grootst aantal M-modellen ooit in 't aanbod heeft zitten, bemerk ik dan weer.)

Of BMW het sportiefste merk is binnen de (ruime) concurrentie, durf ik toch enigszins te betwijfelen. Zo'n predikaat is nogal éénkennig, vind ik. Te ongenuanceerd. En zeker niet meer op eenvoudige wijze te koppelen aan een simpel mathematisch cijfer zoals (b.v.) procentueel aandeel in het totale gamma van achterwielaangedreven modellen. Maar da's een heel andere discussie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid