Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je ziet toch enkele evoluties - in positieve of negatieve zin, laat ik in het midden.

BMW zal - net als de andere merken - moeten vergroenen. Dus zullen de leukste modellen niet meer terug komen of in een minder leuke versie of een afkooksel ervan.

BMW moet verkopen, vandaar de grand coupe modellen en de gt modellen, de active tourer... Als dat bij andere merken verkoopt, dan springt BMW daar voor zichzelf ook op, dan wordt zo'n niet-BMW model ineens toch een belangrijk item. Belangrijk om aan alle groene normen te kunnen voldoen. Maar ook belangrijk om een budjet te verkrijgen om hun imago toch (deels) te kunnen behouden als sportief merk, immers een groene sportieve wagen kost best een pak meer dan een sportieve wagen die een evolutie is van een bestaande motor. 

post-17414-0-32971100-1401484820.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Bij BMW kan je wel een M2/M3/M4 manueel geschakeld krijgen, en als je goede connecties hebt zelfs een M5 en M6. Meer zelfs, op auto's als M1/235i staat een lsd gewoon in de optielijst, evenals een hele lijst M-performance onderdelen die te lang is om op te noemen. Smells sporty & passionate to me. 

Geplaatst:
Op ‎29‎-‎8‎-‎2016 om 20:02 zei Tom Bentley:

Bij BMW kan je wel een M2/M3/M4 manueel geschakeld krijgen, en als je goede connecties hebt zelfs een M5 en M6. Meer zelfs, op auto's als M1/235i staat een lsd gewoon in de optielijst, evenals een hele lijst M-performance onderdelen die te lang is om op te noemen. Smells sporty & passionate to me. 

Maar bij Audi en Mercedes kunt ge terecht voor een spectaculaire GT, terwijl ze bij BMW enkel de i8 te bieden hebben als 'tegenhanger'.

Nuja, bij BMW geven ze zelf toe dat ze daar toch een beetje een inschattingsfout hebben gemaakt.
De R8 is voor Audi een fenomenale image-booster geweest en heeft voor een groot deel meegebouwd aan het sportieve imago dat Audi nu heeft. Mercedes heeft altijd al een superieure GT of supercar gehad en maakte op dat moment wel grote indruk met de SLS. BMW heeft als enige van de drie premiummerken al die tijd 'niets gedaan' op dat vlak. Ze hadden geen zo'n "uitpakauto'. En een manuele M235i met LSD en manuele bak is dat ook niet, hoe goed ie ook mag zijn. De gevolgen daarvan hebben ze zelf onderschat, heeft men me in Bornem nog gezegd tijdens één of andere opleiding.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
2 uur geleden zei Maxime S:

Maar bij Audi en Mercedes kunt ge terecht voor een spectaculaire GT, terwijl ze bij BMW enkel de i8 te bieden hebben als 'tegenhanger'.

Nuja, bij BMW geven ze zelf toe dat ze daar toch een beetje een inschattingsfout hebben gemaakt.
De R8 is voor Audi een fenomenale image-booster geweest en heeft voor een groot deel meegebouwd aan het sportieve imago dat Audi nu heeft. Mercedes heeft altijd al een superieure GT of supercar gehad en maakte op dat moment wel grote indruk met de SLS. BMW heeft als enige van de drie premiummerken al die tijd 'niets gedaan' op dat vlak. Ze hadden geen zo'n "uitpakauto'. En een manuele M235i met LSD en manuele bak is dat ook niet, hoe hoed ie ook mag zijn. De gevolgen daarvan hebben ze zelf onderschat, heeft men me in Bornem nog gezegd tijdens één of andere opleiding.

Klinkt logisch, zo voel ik het ook wel aan. Heel die M-lineup is wel tof en zo, maar ik mis sterk een echt topmodel dat afstraalt op de rest. Een model dat het merk echt bij petrolheads op de kaart zet. Zelfs de M3/M4 lijkt dat niet meer zo goed te kunnen als vroeger en het binnen zijn segment eigenlijk knap lastig te hebben. 

En zoiets bijsturen doe je niet snel-snel op 3-4 jaar...

Geplaatst:

O en nog iets ... BMW is zo bijzonder hard bezig met het maken van M Pakketjes voor alle modellen (zelfs voor de '2 Grand Tourer :fp: ) dat die M-modellen op den duur wat speciaals missen. Op de '7, op de '6, op de X5 en X4 en X3 en X1, op zo goed als alle modellen wil iedereen altijd maar die M-pakketjes. Niet onlogisch dat je zo je M-model zelf wat verwatert (ook al is dat meer dan een gewone BMW met een potente motor, een M pakketje en wat strakker ophangingsspul).

Wat mij betreft mag dat een beetje kalmer aan. Of moet er meer onderscheid komen tussen de gewone (met sportpack) en de sportversies. Het verschil tussen een A6 Avant S-Line en een RS6 bijvoorbeeld, lijkt me toch onnoemelijk veel groter dan tussen een 520d M-Pack en een M5. (Bij Mercedes is het eerder ook zo dat het verschil klein is.) 

Geplaatst:
4 minuten geleden zei gTa:

O en nog iets ... BMW is zo bijzonder hard bezig met het maken van M Pakketjes voor alle modellen (zelfs voor de '2 Grand Tourer :fp: ) dat die M-modellen op den duur wat speciaals missen. Op de '7, op de '6, op de X5 en X4 en X3 en X1, op zo goed als alle modellen wil iedereen altijd maar die M-pakketjes. Niet onlogisch dat je zo je M-model zelf wat verwatert (ook al is dat meer dan een gewone BMW met een potente motor, een M pakketje en wat strakker ophangingsspul).

Wat mij betreft mag dat een beetje kalmer aan. Of moet er meer onderscheid komen tussen de gewone (met sportpack) en de sportversies. Het verschil tussen een A6 Avant S-Line en een RS6 bijvoorbeeld, lijkt me toch onnoemelijk veel groter dan tussen een 520d M-Pack en een M5. (Bij Mercedes is het eerder ook zo dat het verschil klein is.) 

Daar is een oplossing voor.

Vroeger was er de gewone versie en die met M-pakket.

Als de M-pakket versie nu bijna zo veel genomen wordt als de gewone versie en met wil toch opvallen, dan zijn er de performance onderdelen, carbon toestanden,... En die dingen zijn niet echt goedkoop, dus zullen ze daar nog eens extra winst op nemen, bovenop het M-pakket.

Geplaatst:

Waar moet BMW die spectaculaire GT positioneren ?

Een speciale versie van de M6 ?

Of een andere model naast de 6 reeks ? Eentje dat dan de echt sportieve & opvallende wagen is en die maakt dat de 6 eerder een cruiser wordt ? En die dan geen gelijkenis vertoont met de 6 gc ?

Geplaatst:

Hmnee, '8 doet me denken aan de coupé van een '7. Dat mag, een nieuwe '8 zou echt het merk een boost kunnen geven qua imago, maar dan vraag je je af of ze niet te veel in 't vaarwater van de Rolls komen ... zeker als zo'n model qua take rate echt niet denderend scoort maar wel enorme investeringen vraagt.

Een echte M, niet van een reeks afgeleid maar een eigen M ontwikkeling. De Z8 was ook zoiets, maar dan geen sportwagen. Wel, zo'n ding. From scratch, zoals ze ook de i8 from scratch begonnen zijn, maar dan niet met al die shizzle erbij en zo'n polariserend design. Gewoon, met alle man en macht, een knoert van een sportwagen maken die vooral bijzonder goed (zeer sportief) moet rijden en bijzonder mooi moet zijn. Da's toch zo moeilijk niet? 

(denk ik dan)

Geplaatst:
16 minuten geleden zei Soul:

Daar is een oplossing voor.

Vroeger was er de gewone versie en die met M-pakket.

Als de M-pakket versie nu bijna zo veel genomen wordt als de gewone versie en met wil toch opvallen, dan zijn er de performance onderdelen, carbon toestanden,... En die dingen zijn niet echt goedkoop, dus zullen ze daar nog eens extra winst op nemen, bovenop het M-pakket.

Wat alles nog meer richting M duwt. Proves my point.

Geplaatst:

Kans dat er echt zo'n knoert van een sportwagen, is volgens mij zeer klein.

Ontwikkeling is te duur, het bouwen er van ook, de winst is te klein wegens niet echt een grote oplage, milieunormen,...

Geplaatst:
6 uur geleden zei gTa:

Doe dan toch maar eens de optische vergelijking tussen een echte M en een M pakket :)

Bumpers zijn nooit hetzelfde, wielkasten zijn soms anders, veel accenten en details die duidelijk verschillen (grilletjes opzij, powerdome op motorkap, spiegels, interieur, ...)

Verschil is veel groter bij BMW dan bij Mercedes, Audi of zelfs Porsche.

Kan ook aan mijn brainwashkuur liggen natuurlijk :D

Geplaatst: (aangepast)
9 hours ago, Maxime S said:

De R8 is voor Audi een fenomenale image-booster geweest en heeft voor een groot deel meegebouwd aan het sportieve imago dat Audi nu heeft. Mercedes heeft altijd al een superieure GT of supercar gehad en maakte op dat moment wel grote indruk met de SLS. BMW heeft als enige van de drie premiummerken al die tijd 'niets gedaan' op dat vlak. Ze hadden geen zo'n "uitpakauto'. En een manuele M235i met LSD en manuele bak is dat ook niet, hoe hoed ie ook mag zijn. De gevolgen daarvan hebben ze zelf onderschat, heeft men me in Bornem nog gezegd tijdens één of andere opleiding.

Dan zeg ik: schoenmaker blijf bij je leest. Heb veel liever dat BMW een M2 op de markt brengt dan 1 van de zovelen die desperate een poging doet tot een 911-concurrent, een markt die naar mijn mening toch al overbezaaid is als je Engelse en Italiaanse alternatieven erbij gaat halen. R8 is ook alleen maar mogelijk omdat Lamborghini tot het VAG-conglommeraat behoort en waarbij ik toch altijd het "net niet" gevoel heb gehad (net niet zijnde Gallardo & Huracan), om nog maar te zwijgen over de zogezegde bijdrage tot de sportiviteit van de rest van het gamma. In mijn petrolhead-hoofd is het op vlak van sportiviteit toch altijd geweest "BMW-Porsche-Ferrari" en als eender welk merk uit 1 van die categorieën probeert de grens naar het volgende niveau te overschrijden, dan is dat zeker cute enzo, maar geef mij toch maar een Porsche of Ferrari voor dat geld. En wat Mercedes betreft, is voor mij de superieure/"spectaculaire GT" nog altijd de CL/S-coupe/SL en niet de AMG GT. Respect voor Mercedes dat ze een degelijke concurrent voor de 911 gemaakt hebben, maar past toch niet helemaal bij het merkimago naar mijn mening. 

Want uiteindelijk is hetgeen wat het grootste deel van de mensen koopt als ze iets sportief willen op dat niveau, een RS3-A45-M2 of RS4-C63-M3 of RS6-E63-M5 en kan je kan toch moeilijk zeggen dat BMW het onderspit moet delven in dat gezelschap, om maar niet het tegenovergestelde te zeggen. 

Om kort samen te vatten, een petrolhead die iets sportief wil kopen, koopt naar mijn mening: (MX5 -> )1M/M2 (Manual) -> M3/4 (Manual) -> 911 Carrera (S) Manual -> 911 GT3 -> Ferrari 488 -> Ferrari F12. En al de rest probeert (soms heel) dichtbij te komen, maar dat is het dan ook. 

En voor degene die blijven beweren dat Mercedes of Audi een sportiever imago heeft of idem auto's maken dan BMW, verwijs ik vriendelijk door naar respectievelijke "Lovers"-Fora. :P 

keep-calm-and-love-bmw-293.png

aangepast door exTB
Geplaatst:

Lap, wie had dat ooit gedacht: ik, gTa, word uit het bmw lovers topic verbannen :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
14 uur geleden zei Tom Bentley:

Dan zeg ik: schoenmaker blijf bij je leest. Heb veel liever dat BMW een M2 op de markt brengt dan 1 van de zovelen die desperate een poging doet tot een 911-concurrent, een markt die naar mijn mening toch al overbezaaid is als je Engelse en Italiaanse alternatieven erbij gaat halen. R8 is ook alleen maar mogelijk omdat Lamborghini tot het VAG-conglommeraat behoort en waarbij ik toch altijd het "net niet" gevoel heb gehad (net niet zijnde Gallardo & Huracan), om nog maar te zwijgen over de zogezegde bijdrage tot de sportiviteit van de rest van het gamma. In mijn petrolhead-hoofd is het op vlak van sportiviteit toch altijd geweest "BMW-Porsche-Ferrari" en als eender welk merk uit 1 van die categorieën probeert de grens naar het volgende niveau te overschrijden, dan is dat zeker cute enzo, maar geef mij toch maar een Porsche of Ferrari voor dat geld. En wat Mercedes betreft, is voor mij de superieure/"spectaculaire GT" nog altijd de CL/S-coupe/SL en niet de AMG GT. Respect voor Mercedes dat ze een degelijke concurrent voor de 911 gemaakt hebben, maar past toch niet helemaal bij het merkimago naar mijn mening. 

Want uiteindelijk is hetgeen wat het grootste deel van de mensen koopt als ze iets sportief willen op dat niveau, een RS3-A45-M2 of RS4-C63-M3 of RS6-E63-M5 en kan je kan toch moeilijk zeggen dat BMW het onderspit moet delven in dat gezelschap, om maar niet het tegenovergestelde te zeggen. 

Om kort samen te vatten, een petrolhead die iets sportief wil kopen, koopt naar mijn mening: (MX5 -> )1M/M2 (Manual) -> M3/4 (Manual) -> 911 Carrera (S) Manual -> 911 GT3 -> Ferrari 488 -> Ferrari F12. En al de rest probeert (soms heel) dichtbij te komen, maar dat is het dan ook. 

En voor degene die blijven beweren dat Mercedes of Audi een sportiever imago heeft of idem auto's maken dan BMW, verwijs ik vriendelijk door naar respectievelijke "Lovers"-Fora. :P 

keep-calm-and-love-bmw-293.png

Totaal niet akkoord.

Ten eerste uw 'petrolheadhoofd' is niet representatief voor wat de markt denkt en wilt.
Bij BMW geven ze zelf toe dat er een markt is voor een supersportwagen, ja zelfs naast de vele 911-alternatieven. Waarom ook niet? Zowat alle constructeurs die eentje op de markt hebben gebracht, hebben bewezen een waardig alternatief te kunnen bieden én er het nodige succes mee te boeken: AM V8, Audi R8, AMG GT,... Lamborghini en Ferrari reken ik tot een andere league, wegens groter prijsverschil. (vermoed ik)

Dat BMW een constructeur is met een sportief imago klopt. Maar ze zijn lang de enige niet meer, zoals ze dat pakweg 15-20 jaar geleden wel min of meer waren.
De huidige M3 en M4 zijn beestige auto's (meermaals mee gereden en echt een fun- en zwijnkar ten top), maar het verschil met zijn rechtstreekse concurrenten is kleiner dan ooit. Vroeger was de M3 altijd dé van het in zijn categorie. Dat vind ik nu niet meer zo, en als we de vele reviews en tests mogen geloven, ben ik niet alleen. De AMG's, RS's komen héél dicht in de buurt. Om dan nog maar te zwijgen van andere merken die een waardig alternatief pogen te zijn (Alfa QF bvb).

Geen idee trouwens waarom je zegt dat de AMG GT niet in het MB-gamma hoort. Al decennia lang bouwen ze (super)sportwagens, dus waarom zou hun recentste daar plots niet meer thuishoren? Die GT is een fantastische auto en past als geen ander bij AMG vind ik persoonlijk.

En wat je zegt over wat een petrolhead volgens jou koopt "((MX5 -> )1M/M2 (Manual) -> M3/4 (Manual) -> 911 Carrera (S) Manual -> 911 GT3 -> Ferrari 488 -> Ferrari F12)", moet ik wel heel hard lachen! :lolz: Mensen die dus iets anders kopen zijn volgens jou geen echte autoliefhebbers ofzo? Ik nodig je van harte uit op de PHLM-camping waar je de meest fantastische verhalen hoort van gepassioneerde eigenaars van de meest diverse bolides. Gaande van een Golf GTI tot een Murcielago SV... allemaal echte liefhebbers die volgens mij hun wagen goed doordacht hebben gekozen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
14 hours ago, Tom Bentley said:

Fuck.

Willen maar niet kunnen hier, dus :( 

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:
3 uur geleden zei Maxime S:

Dat BMW een constructeur is met een sportief imago klopt. Maar ze zijn lang de enige niet meer, zoals ze dat pakweg 15-20 jaar geleden wel min of meer waren.
De huidige M3 en M4 zijn beestige auto's (meermaals mee gereden en echt een fun- en zwijnkar ten top), maar het verschil met zijn rechtstreekse concurrenten is kleiner dan ooit. Vroeger was de M3 altijd dé van het in zijn categorie. Dat vind ik nu niet meer zo, en als we de vele reviews en tests mogen geloven, ben ik niet alleen. De AMG's, RS's komen héél dicht in de buurt. Om dan nog maar te zwijgen van andere merken die een waardig alternatief pogen te zijn (Alfa QF bvb).

Zijn anderen dan zoveel beter geworden ?

Of bouwt BMW het "beestige" van de M's af ? Om zo bijvoorbeeld meer kopers te kunnen aantrekken ? Omwille van milieunormen ?

Geplaatst:
4 hours ago, Maxime S said:

En wat je zegt over wat een petrolhead volgens jou koopt "((MX5 -> )1M/M2 (Manual) -> M3/4 (Manual) -> 911 Carrera (S) Manual -> 911 GT3 -> Ferrari 488 -> Ferrari F12)", moet ik wel heel hard lachen! :lolz: Mensen die dus iets anders kopen zijn volgens jou geen echte autoliefhebbers ofzo? Ik nodig je van harte uit op de PHLM-camping waar je de meest fantastische verhalen hoort van gepassioneerde eigenaars van de meest diverse bolides. Gaande van een Golf GTI tot een Murcielago SV... allemaal echte liefhebbers die volgens mij hun wagen goed doordacht hebben gekozen.

Ik had het meer over welke auto's de referenties op vlak van ("sportief") rijden zijn op elk prijsniveau. Ben benieuwd welke je zou veranderen... Want zoals iedereen weet zijn er ook een heleboel andere motieven om een dikke auto te kopen buiten puur het rijden alleen. (Esthetisch, gezien te worden, merktrouw, jeugdliefde, comfort, degelijkheid, 0-100 tijden...). En natuurlijk heb je ook de nichemerken waar het percentage petrolhead nog hoger is, Caterham & Morgan enzu, maar praat eigenlijk gewoon over de grote massa. Uiteindelijk zal het een afweging worden van wat iedereen zelf het belangrijkste vindt. Maar kom dan niet af met te zeggen dat je Aventador beter rijdt dan een F12, maar geef gewoon toe dat je die keuze om andere redenen gemaakt hebt. Wat hem daarom niet noodzakelijk minder een petrolhead maakt. 

Geplaatst:

Dus een M3 is meer een referentie van sportief rijden dan pakweg een (goedkopere) Cayman GTS.

MX5 is meer een referentie van sportief rijden dan een Megane RS.

mkay ... :) 

Geplaatst:
4 minutes ago, ir_fuel said:

Dus een M3 is meer een referentie van sportief rijden dan pakweg een (goedkopere) Cayman GTS.

MX5 is meer een referentie van sportief rijden dan een Megane RS.

mkay ... :) 

Ik zei toch: Bmw - Porsche - Ferrari ;) Die 4 auto's zijn ook niet echt vergelijkbaar in mijn ogen. 

Geplaatst:
Op 30-8-2016 om 18:47 zei BlackFox:

Doe dan toch maar eens de optische vergelijking tussen een echte M en een M pakket :)

Bumpers zijn nooit hetzelfde, wielkasten zijn soms anders, veel accenten en details die duidelijk verschillen (grilletjes opzij, powerdome op motorkap, spiegels, interieur, ...)

Verschil is veel groter bij BMW dan bij Mercedes, Audi of zelfs Porsche.

Kan ook aan mijn brainwashkuur liggen natuurlijk :D

Dat laatste.

Verschil tussen een C coupé en C63 is hetzelfde als dat tussen een 4 en M4.

Geplaatst:
Op 30-8-2016 om 17:55 zei Soul:

Kans dat er echt zo'n knoert van een sportwagen, is volgens mij zeer klein.

Ontwikkeling is te duur, het bouwen er van ook, de winst is te klein wegens niet echt een grote oplage, milieunormen,...

Waarom komt Benz dan wel weg met het AMG GT Gamma, zijn ze bezig met een SLR opvolger en plannen ze een SLS opvolger?

Geplaatst:
3 minutes ago, Carlito said:

Waarom komt Benz dan wel weg met het AMG GT Gamma, zijn ze bezig met een SLR opvolger en plannen ze een SLS opvolger?

Tenzij Mercedes en Mclaren terug gaan samenwerken, zie ik niet direct een opvolger voor de SLR.

En waar heb je ergens gelezen dat AMG bezig is met een opvolger van de SLS? Dacht altijd dat de AMG GT een soort van opvolger was voor de SLS...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid