Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

@gTa (omdat jij toch nogal je weg kent in BMW's): zijn de velgen op de E34 530i hierboven period correct

aangepast door 3000
Geplaatst:
5 hours ago, gTa said:

Dat was ik ook vergeten. Zijn er eigenlijk (technische) verschillen met de in accessoire aangeboden BMW Performance remmen (waar je rode, oranje en ... gele? remklauwen kan kiezen)?

Voor de M235i niet iig. Dat zijn gewoon dezelfde klauwen maar in een andere kleur.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden zei 3000:

@gTa (omdat jij toch nogal je weg kent in BMW's): zijn de velgen op de E34 530i hierboven period correct

Ik maakte me die bedenking ook. E39 denk ik. Maar niet zeker.

Geplaatst:
1 uur geleden zei 3000:

Ja, toch wel. Die velgen zijn uitgekomen op een moment dat de E34 nog leverbaar was en ik heb (herinnering van) accessoire-folders waar ze op de E34 worden gepresenteerd. Ik herinner me niet dat ze op de optielijst stonden, bijna zeker (maar ik kan me vergissen).

Geplaatst:
15 minuten geleden zei Lotuzzz:

Ik maakte me die bedenking ook. E39 denk ik. Maar niet zeker.

Voor de E39 waren ze zelfs tijdelijk op de optielijst aanwezig. Maar ik heb de stijl van de velgen altijd een tik te oud gevonden voor de E39. Ze passen m.i. beter bij de E34 en de E32 (waar ze ook echt schitterend op staan). In de tijd van de E39 was BBS immers al een eindje bezig met de kruisspaken "brede stijl" en BMW had die toen ook ongeveer al in de rangen (in 17" o.m. voor de E36, een setje dat enkel in accessoire te krijgen was, die die Mayo nog gehad heeft op zijn Z3 coupé), en de hot rims in aftermarket op dat moment waren de RX en de RX-II en (net uit) de LM. De oude Styling 5 kruisspaak meerdelig zijn nog de oude, fijne kruisspaakjes die bij BBS alvast teruggaan naar 1, misschien zelfs bijna 2 decennia daarvoor. Eigenlijk zijn het de grotere, meerdelige exemplaren van de zeer gekende Styling 5 15" kruisspaakvelg van de E30 (en 16" op de E30 M3) en consoorten.

Geplaatst:
Zojuist zei gTa:

Voor de E39 waren ze zelfs tijdelijk op de optielijst aanwezig. Maar ik heb de stijl van de velgen altijd een tik te oud gevonden voor de E39. Ze passen m.i. beter bij de E34 en de E32 (waar ze ook echt schitterend op staan). In de tijd van de E39 was BBS immers al een eindje bezig met de kruisspaken "brede stijl" en BMW had die toen ook ongeveer al in de rangen (in 17" o.m. voor de E36, een setje dat enkel in accessoire te krijgen was, die die Mayo nog gehad heeft op zijn Z3 coupé), en de hot rims in aftermarket op dat moment waren de RX en de RX-II en (net uit) de LM. De oude Styling 1 kruisspaak meerdelig zijn nog de oude, fijne kruisspaakjes die bij BBS alvast teruggaan naar 1, misschien zelfs bijna 2 decennia daarvoor.

True!

Geplaatst:

Iemand enig idee wat onderstaande concept was?
De foto's dateren van augustus 2009, maar voor zover ik weet is het nog steeds een mysterie wat voor model het is.

Lijkt wat op een Gran Coupé op hoge poten, en heeft eigenlijk al wat designkenmerken die me doen denken aan de X2 Concept, ondanks dat deze al van 7 jaar geleden is.

BMW-Sports-Car-Concept-1.jpg

BMW-Sports-Car-Concept-6.jpg

BMW-Sports-Car-Concept-4.jpg

BMW-Sports-Car-Concept-2.jpg

Geplaatst:
17 uur geleden zei Phil:

Dat blijft altijd een optie op de F30 hoor.

Ik zie het inderdaad ook net in de configurator. Dan is 't goed! Waren die in het begin van de F30 niet standaard op het M pack?

Ik zou trouwens kunnen zweren dat m'n pa 800 euro betaald heeft voor de LED koplampen. Nu zijn die 1090 euro? Er gebeuren rare dingen. 

Geplaatst:

Zijn de remmen van een 335d niet gewoon de M sport remmen in een andere kleur? Vooraan zitten er toch serieuze remklauwen op.

Geplaatst:
4 hours ago, Jeroen_M5 said:

Ik zie het inderdaad ook net in de configurator. Dan is 't goed! Waren die in het begin van de F30 niet standaard op het M pack?

Ik zou trouwens kunnen zweren dat m'n pa 800 euro betaald heeft voor de LED koplampen. Nu zijn die 1090 euro? Er gebeuren rare dingen. 

M Sport remmen zijn idd nooit standaard geweest met het M Pack op de F30.

En LED koplampen kostten van in het begin 900,83 euro excl. BTW als losse optie, zelfde als nu. Net opgezocht.

Geplaatst:
31 minutes ago, Davy_ said:

Zijn de remmen van een 335d niet gewoon de M sport remmen in een andere kleur? Vooraan zitten er toch serieuze remklauwen op.

Schijven zijn achteraan groter dan standaard, en algemeen ook beter geventileerd bij de M Sportremmen, als ik me niet vergis.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

M760Li xDrive zit in de UK configurator

2016-10-24%2012_24_33-Build%20your%20own

2016-10-24%2012_24_07-Build%20your%20own

2016-10-24%2012_25_02-Build%20your%20own

Tof is dat je een gratis optie hebt "V12 Excellence Package", waardoor je 't M Pack en de opzichtige wielen kan inruilen voor de looks van een gewone '7, met b.v. de 20" Individual velgen. Configurator geeft wel een foutmelding als je 't wil aanvinken.

Die prijs van 143k GBP (full option) lijkt me best fair, gezien een base S 600 L al 142k moet kosten (als je 'm dik uitrust gaat die boven de 170k GBP) en een S 65 AMG gaat los over de 200k GBP met opties. De M760Li zit tussen die twee in qua vermogen en prestaties (dichter bij de S 65 AMG zelfs). Ik zou liever een S 65 AMG rijden dan een M760Li (alhoewel het interieur van de '7 geen 10 maar 100 keer aangenamer is om op te kijken, vind ik) en ik ben er vrij zeker van dat de Benz nog altijd de ietwat betere auto is ... maar 't prijsverschil is wel bijzonder heftig. :shock: 

Geplaatst:

Never. Niet alleen is dat compleet buiten budget, maar mocht ik nog zo'n budget te besteden hebben, dan kocht ik 2 of 3 andere auto's daarvoor (en waarschijnlijk geen enkele nieuwe).

Geplaatst:

Bedankt voor deskundige wielenuitleg en mij bmw-treff te leren kennen @gTa ! :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De E34 komt trouwens blijkbaar van ene Louis Van Bavel

Geplaatst:

heeft vaak mooie BMW pareltjes staan

Geplaatst:
5 uur geleden zei gTa:

M760Li xDrive zit in de UK configurator

2016-10-24%2012_24_33-Build%20your%20own

2016-10-24%2012_24_07-Build%20your%20own

2016-10-24%2012_25_02-Build%20your%20own

Tof is dat je een gratis optie hebt "V12 Excellence Package", waardoor je 't M Pack en de opzichtige wielen kan inruilen voor de looks van een gewone '7, met b.v. de 20" Individual velgen. Configurator geeft wel een foutmelding als je 't wil aanvinken.

Die prijs van 143k GBP (full option) lijkt me best fair, gezien een base S 600 L al 142k moet kosten (als je 'm dik uitrust gaat die boven de 170k GBP) en een S 65 AMG gaat los over de 200k GBP met opties. De M760Li zit tussen die twee in qua vermogen en prestaties (dichter bij de S 65 AMG zelfs). Ik zou liever een S 65 AMG rijden dan een M760Li (alhoewel het interieur van de '7 geen 10 maar 100 keer aangenamer is om op te kijken, vind ik) en ik ben er vrij zeker van dat de Benz nog altijd de ietwat betere auto is ... maar 't prijsverschil is wel bijzonder heftig. :shock: 

Zit nu ook al in de Belgische cc. Nog niet in de Duitse.

Duitse prijslijsten zijn vandaag wel vernieuwd, staat 'ie nu ook in. In de cc vond ik al hier en daar een "bruingrijs" tintje te zien op de visualizer, blijkt dat de M760Li in de normale versie (met M Pack dus) diverse koetswerkonderdelen heeft in "cerium grijs": hockey-stick, delen van de velgen styling 646, het V12-logootje op de C-stijl, spiegelkappen, nietomrandingen, boomerangvormige elementen in de voorbumper, ... Geen idee of ik daar wel fan van ben. Zijn daar al foto's van?

Geplaatst:

Neen, maar wel in de Monroviaanse, de Peruviaanse en de Antarcticaanse.

Geplaatst:

Interieur is lelijk in dat bruin, 

Doe mij maar zo'n Maybach s-klasse.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid