Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het grootste verschil wat ik nu ondervind tussen servotronic en vss is dat bij het eerste er een groot verschil was tussen zwaarte van het stuur in comfort en in sport/sport +. Dit merk ik nu niet meer. Voor de rest, het zit er op. Zou ik het missen? Neen.

Geplaatst:
5 hours ago, toere said:

Ik denk dat je dat champagne kleur rap gaat beu zijn.

Ik ben Estoril al beu gezien en rij er zelf niet mee rond.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
BMW Individual dashboard overtrokken met leder: dashboard (en bovenkant deurpanelen in het geval van de F30) volledig in zwart nappaleder.
BMW Individual dashboard met leder Merino bekleed: identiek aan dat hierboven, enkel is de onderkant van het dashboard bekleed in de kleur van het leder, is dan ook enkel te combineren met een volledig Individual binnenbekleding.
Dus geen van beide past echt bij Dakota leder, ik raad die combinatie altijd af.

Klopt dat? De bovenkant van de deuren zijn toch enkel maar in leder in de duurdere variant van die optie (code XT1) ad 1.550 euro (.de), enkel te krijgen icm Individual bekleding (code ZA)?
Code 4M5 ad 1.250 euro (.de), enkel te krijgen icm Dakota, is toch enkel maar dashboard?
Geplaatst:
7 hours ago, gTa said:

Klopt dat? De bovenkant van de deuren zijn toch enkel maar in leder in de duurdere variant van die optie (code XT1) ad 1.550 euro (.de), enkel te krijgen icm Individual bekleding (code ZA)?
Code 4M5 ad 1.250 euro (.de), enkel te krijgen icm Dakota, is toch enkel maar dashboard?

Je hebt absoluut gelijk.

Nog maar eens een reden om het niet te nemen. :D

Geplaatst:

What's up met dienen tableau? 'k Heb nog nooit gezien dat er links van 't stuur een blind afdekplaatje zat, als er geen van de opties gekozen is die daar een knoppeke moeten hebben. Meestal is er dan geen ruimte voor een knoppekesveld.

$_57.jpg

Vind ik wat fishy. Onterecht?

Geplaatst:

Mij wel, in die zin dat ik het nog nooit gezien heb. En er passeren nogal wat van die karren via mijnen mobile.de. Ik let altijd specifiek op die zone, omdat je zo al snel kan zien hoeveel van die 'gek dure' opties er op zitten. Ik heb nu HUD en ik zou dat bij m'n volgende opnieuw best leuk vinden. Nog nooit zo-eentje gezien met zo'n leeg veld.

Geplaatst:

Dit had mijn 530d niet.

attachment.php?attachmentid=631431&stc=1

Geplaatst:
7 hours ago, gTa said:

What's up met dienen tableau? 'k Heb nog nooit gezien dat er links van 't stuur een blind afdekplaatje zat, als er geen van de opties gekozen is die daar een knoppeke moeten hebben. Meestal is er dan geen ruimte voor een knoppekesveld.

$_57.jpg

Vind ik wat fishy. Onterecht?

M550d?

(geen voorste mistlichten)

Geplaatst:

Ja. Maar wat met dat blind paneel?

Geplaatst: (aangepast)

Edit... Afbeeldingen invoeren lukte niet blijkbaar <_<

aangepast door 3000
Geplaatst: (aangepast)

30073334463_e2d0e2a4bd_h.jpg

aangepast door 3000
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Nieje, dat is het toch niet.

Ooit een zeer deftige, eigenlijk OEM looking, E30 M3 touring ombouw gezien in 't zwart. Verdomd lekker. Alleen de verbreding van de achterdeuren was zichtbaar "gekunsteld" maar al de rest was vet.

Geplaatst:

Vind dit als driedeurs touring toch wel een verdienstelijke poging

Geplaatst:
Op 01 November 2016 om 18:03 zei gTa:

Mij wel, in die zin dat ik het nog nooit gezien heb. En er passeren nogal wat van die karren via mijnen mobile.de. Ik let altijd specifiek op die zone, omdat je zo al snel kan zien hoeveel van die 'gek dure' opties er op zitten. Ik heb nu HUD en ik zou dat bij m'n volgende opnieuw best leuk vinden. Nog nooit zo-eentje gezien met zo'n leeg veld.

Wat mij opvalt bij de jahreswagen (op mobile.de) van bv F11 520d van 2016 dat deze precies allemaal hetzelfde zijn uitgerust ( en rijkelijk; M-pack, EDC,PDC, HUD, rijassistentie, open dak, navi prof.,HIFI en heel den boel), ze meestal van 02/16 zijn en 25k km hebben. In totaal staan er van 2016 zo'n 650 stuks te koop, waarvan 250 zwart zijn. Als je die van 40k euro bekijkt zien die er allemaal hetzelfde uit. Zijn dat allemaal wagens van BMW medewerkers of zijn dat testwagens? Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat en is dat te vertrouwen?

Geplaatst:
35 minuten geleden zei krikke:

Wat mij opvalt bij de jahreswagen (op mobile.de) van bv F11 520d van 2016 dat deze precies allemaal hetzelfde zijn uitgerust ( en rijkelijk; M-pack, EDC,PDC, HUD, rijassistentie, open dak, navi prof.,HIFI en heel den boel), ze meestal van 02/16 zijn en 25k km hebben. In totaal staan er van 2016 zo'n 650 stuks te koop, waarvan 250 zwart zijn. Als je die van 40k euro bekijkt zien die er allemaal hetzelfde uit. Zijn dat allemaal wagens van BMW medewerkers of zijn dat testwagens? Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat en is dat te vertrouwen?

In Duitsland kopen ze die auto gewoon zoals het hoort (op de motor na dan). 

Geplaatst:
Op 29-10-2016 om 21:56 zei Phil:

Buiten de duurzaamheid identiek, right. Het is zeker een goed alternatief gezien het prijsverschil, zeker als je een leasingauto hebt en beperkt zit qua budget, maar toch iets wil dat er goed uitziet en makkelijk afwasbaar is, en wordt ook zeer vaak gekozen, maar zeggen dat het identiek is aan Dakota is twee bruggen te ver. Voelt ook nog iets warmer aan in de zomer dan leder. Kans op scheurtjes verergert volgens mij ook als je sportzetels neemt.

Dashboard in leder, ok, maar weet wel dat het dashboard dan in nappaleder is, en de zetels in Dakota leder. Compleet verschillend van kwaliteit en daardoor eigenlijk een beetje zonde van de optie imo, tenzij de zetels ook in nappa zijn.

Als ik mijn mening mag geven, ga voor het standaard stof/alcantara, of voor zwart Dakota leder met blauw stiksel, en laat het lederen dashboard voor wat het is.

Rij nu al een week rond met sensatec (je weet welke auto ;) ) en 'k vind het echt vreselijk qua tempeigenschappen. Lijkt echt warmer te worden naarmate je er langer op zit. Zoals alle zetelbekledingen inderdaad, maar hier veel meer uitgesproken. Raar.

Geplaatst:
37 minuten geleden zei krikke:

Kunnen rentals zijn, van een grote verhuurfirma. Niet zelden kopen grote verhuurbedrijven een pak dezelfde auto's aan. Ik heb ooit zo'n Jag XF uit D gehaald, ook een ex-rental. 't Waren allemaal champagnekleurige XF S met de 275pk diesel, Portfolio uitrustingsniveau, barley leder, allemaal dezelfde opties, 19". Er stonden er zo een 30-tal te koop over gans Duitsland, allemaal 1 jaar oud en tussen de 10k en 15k km. Ik vermoed dat rental firms op een bepaald moment al die karren verkopen o.i.d. en handelaars kunnen die kopen en bieden die weer aan.

Ik heb geen weet van intern-BMW JaWa's die in grote batch allemaal dezelfde spec zijn, maar dat betekent niet dat 't niet kan. Kan zeer zeker wel.

Nu je 't zegt, ik herinner me dat ik even boven m'n budget heb gezocht in m'n opgeslagen zoekacties op mobile (maximumprijs opgetrokken) en ik denk dat ik toen meerdere identieke LCI 530d tourings ben tegengekomen ook, viel echt op. Ik denk dat ze allemaal zwart waren, geen M Pack, wel hoogglans Shadow-.Line, en als ik me niet vergis bruin leder met exclusiefnaad. Allez, iets in die aard. Viel me op dat er zoveel waren die echt krak hetzelfde eruit zagen, allemaal ongeveer dezelfde leeftijd en vergelijkbare km-stand ook.

Geplaatst:

Ok, bedankt. Ze staan wel allemaal bij een (verschillende) dealer, soms staat het er bij mobile zelfs bij of het een verhuurwagen is of zelfs een herstelde schadewagen.

Vooral ook de km-stand is opvallend en niet slecht gereden, zo' n 3000 km per maand. Het is wel een mooie korting natuurlijk, 40k euro voor een auto van tegen de 70k.

Geplaatst:

Ja, ex-rentals kunnen echt dead cheap zijn en niet noodzakelijk een slechte koop (afgetrapte, kapotte wrakken).

Linkje naar zo-eentje?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid