Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hmm, da's bij mij boven budget. Als ik mezelf zo'n budget geef dan kom ik met een recente CLS Shooting Brake af met échte motor, of met een Alpina D5.

Vandaag kwam deze online en ik moet zeggen dat ik wel héél erg tempted ben: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-535d-individual-m-sportpaket-erw-leder-navipro-köln/234950796.html

In een F11 '5 zijn dit ongeveer mijn eisen:

• zescilinder
  • diesel: d'office met automaat, enkel de 535i zou ik héél misschien ook manueel overwegen (als al de rest spot on zit)
  • automaat: eigenlijk enkel de sportautomaat, de gewone zou ik enkel overwegen als al de rest spot on zit
  • kleur: maakt me niet echt veel uit, liefst geen beige-, goud- en bruintinten; absoluut geen wit of wit metallic; liefst geen gewoon zwart (uni of metallic)
  • interieurkleur: liefst een lichte bekledingskleur, interieur mag zwart (b.v. oyster in zwart interieur) of beige; maar alles anders dan standaard stom zwart is al OK
  • zetels: liefst comfortzetels, ook sportzetels zijn OK
  • verplicht: xenon of LED, dakrails, 258pk (530d) of 313pk (535d) en niet de oudere versies
  • quasi-vereist: trekhaak, navi pro, smartphone-connectie, ...
  • graag: LCI, verluchte zetels, nappaleder ipv. Dakota, electrochrome buitenspiegels, HUD, adaptieve snelheidsregelaar, achteruitrijcamera, ...
  • mag, maar ik zoek er niet naar: soundsysteem, pano-dak, M Pack, deze of gene velg, ...
  • liefst niet (tenzij al de rest echt spot on zit): xDrive, navi Business, stof of stof/alcantara bekleding, ...
  • doet meteen afvallen: saaie kleurencombo's (zwart/zwart, zilver/zwart, ...), full oyster interieur met 'oyster dunkel' bovenkant dashboard en deuren, standaardzetels, manueel op diesel, 530d245 en 535d299, ...
Geplaatst:

Ja, 't is één van de beter geprijsde. Km-stand is voor mij aanvaardbaar. RWD 535d vind je nauwelijks nog. Kleurencombo is niet m'n meest gewenste (heb het al wat vaak gehad, ondertussen) maar kan er perfect mee leven. 20" kruisspaakjes als zomervelg eronder en klaar.

Geplaatst:

Ja, ik had 'm nog een keer in m'n Parkplatz staan, grijs uitgevlakt (= verkocht). Blijkbaar is de annonce offline gehaald en nadien opnieuw ingegeven. Had ze allebei in m'n Parkplatz, was aan 't scrollen en 'k dacht dat-ie plots al verkocht was.

Sorry maar zo'n brokke van een bak (als die geel gewrapte) koop ik niet. Ten eerste: sophisto/zwart, dat is me (veel) te saai. Bovendien koop ik graag karren met aantoonbare historiek, liefst bij een BMW-dealer en met garantie. Zo'n krellen als DDT OK Cars en AE Cars e.d. verkopen zijn ofwel brol (verkocht als "bijna nieuw") ofwel veel te duur, meestal zelfs beide. Thanks but no thanks, dus. :D
't Is trouwens nog de 'oude' 535d met 299pk. Daar pas ik voor. Bij de 530d enkel de 258pk en bij de 535d enkel de 313pk versie. Liefst van al een LCI, maar die zijn nu nog een tik boven budget. Daarom dat ik nog wat wacht, tot de LCI's mooi binnen budget vallen.

Geplaatst: (aangepast)

En nu de F11 op zijn laatste poten begint te lopen komen er nog koopjes genoeg, daar moet je niet aan twijfelen.

aangepast door krikke
Geplaatst:

Ik respecteer het feit dat jullie zoveel eisen stellen, maar als ik ooit op zoek zou gaan naar een M135i (semihaalbare droomkar no 1) ben ik eigenlijk wel heel gemakkelijk. Enkel manueel, en liefst een 5 deurs om praktische redenen, maar voor de rest... Zwart, grijs, blauw, rood... Enkel wit staat me nie aan op de '1.

Geplaatst:

Bij zo'n auto zou ik ook minder eisen stellen. Net zoals ik dat doe bij een 535i touring. Gewoon omdat die veel minder dik gezaaid zijn. Van 530d en 535d rijden er zo denderend veel rond dat je gerust wat meer eisen mag hebben.

Geplaatst:
9 minutes ago, 3000 said:

Ik respecteer het feit dat jullie zoveel eisen stellen, maar als ik ooit op zoek zou gaan naar een M135i (semihaalbare droomkar no 1) ben ik eigenlijk wel heel gemakkelijk. Enkel manueel, en liefst een 5 deurs om praktische redenen, maar voor de rest... Zwart, grijs, blauw, rood... Enkel wit staat me nie aan op de '1.

Een M135i is dan ook altijd een mooie configuratie omwille van de rijkelijke standaard uitrusting, kan je niet vergelijken met andere BMW's.

Geplaatst:

Ook al. Die zijn altijd vet. Sportzetels, airco, xenon/LED, knappe 18", M-Pack, ... altijd standaard.

En om eerlijk te zijn: zo'n oranje metallic of een witte M135i/M140i, ik zou er toch ook voor passen, hoor. :oops:

Geplaatst:

Ja natuurlijk, bij grote beschikbaarheid ga je uiteindelijk toch schiften door wat specifieker te worden. Logisch, had zover niet gedacht.

Geplaatst:
3 uur geleden zei 3000:

Hoezo veel eisen? En ik heb al een 5 deurs M135i, wel geen manuele...

Geplaatst:

De M760Li xdrive. Standaard met M Pack, specifieke velgen, gekleurde remzadels, koetswerkdetails in een bronsgrijs kleurtje (spiegelkappen, kofferlijst, nieren, lijstjes rond luchthappers, enz.). Volgens de Configurator is die kar als het ware geconcipieerd om met een matte lak geleverd te worden:

2016-11-07%2019_15_57-Configureren.jpg

2016-11-07%2019_16_25-Configureren.jpg

Gratis en voor niks kan je 'm ook krijgen in de Excellence uitvoering. Ik denk dat ik één van de weinigen ben die op die kar metéén dat Pack zou aanvinken:

2016-11-07%2019_19_41-Configureren.jpg

2016-11-07%2019_20_05-Configureren.jpg

Oké, een beetje veel chroom (die "bril" in de achterbumper die rond de uitlaat-déco gaat b.v. had van mij absoluut niet gehoeven) maar wel yum. :inlove:

Geplaatst:

Wie koopt zoiets nog? In Amerika is de S-klasse veel populairder (zeker zo'n Maybach versie) bij talloze atleten, rappers en andere celebrities. Dit komt daar niet bij in de buurt.

Geplaatst:

Damn, dat blauw is lekker. Laat ons hopen dat meer mensen terug dit pakken ipv dat inspiratieloos grijs. Bruin is echt een kleur die erop maar ook vaak eronder is. Zwarte grill is zowiezo no-go.

Geplaatst:
4 minutes ago, Timo said:

Wie koopt zoiets nog? In Amerika is de S-klasse veel populairder (zeker zo'n Maybach versie) bij talloze atleten, rappers en andere celebrities. Dit komt daar niet bij in de buurt.

Ik denk dat ge juist de reden geeft. 

Geplaatst:
12 minuten geleden zei Timo:

In Europa zullen dat er inderdaad niet veel zijn. De prijs is ook niet mals. Met opties zoef je zo voorbij onze forumgrens, zijnde 200k. Da's een hoop geld. Daar heb je ook een S 63 AMG voor (die is ook behoorlijk opvallend) maar die heeft "maar" 8 cilinders. De S 65 AMG is nog eens een kleine 100k duurder.

Mocht ik met m'n gezin een snelle limousine willen, dan zou ik liever met een '7 V12 rijden (de vorige kon je nog in korte versie krijgen :inlove: maar ik denk niet dat ze er daar veel van moeten maken hebben) dan met b.v. een M5, die allerminst mooi klinkt (zoals b.v. een E39 M5 dat wel nog deed) en die ook niet plots zo absurd snedig rijdt je met z'n vieren de precisie van b.v. een Lotus kan ervaren. Dan liever meteen het (tegenover een '5) nog eens duidelijk gestegen akoestische, wegliggings- en ruimtecomfort van een '7. Voor mij idealiter in korte versie (quod non) en zo debadged mogelijk.

Geplaatst:
4 minutes ago, gTa said:

In Europa zullen dat er inderdaad niet veel zijn. De prijs is ook niet mals. Met opties zoef je zo voorbij onze forumgrens, zijnde 200k. Da's een hoop geld. Daar heb je ook een S 63 AMG voor (die is ook behoorlijk opvallend) maar die heeft "maar" 8 cilinders. De S 65 AMG is nog eens een kleine 100k duurder.

Mocht ik met m'n gezin een snelle limousine willen, dan zou ik liever met een '7 V12 rijden (de vorige kon je nog in korte versie krijgen :inlove: maar ik denk niet dat ze er daar veel van moeten maken hebben) dan met b.v. een M5, die allerminst mooi klinkt (zoals b.v. een E39 M5 dat wel nog deed) en die ook niet plots zo absurd snedig rijdt je met z'n vieren de precisie van b.v. een Lotus kan ervaren. Dan liever meteen het (tegenover een '5) nog eens duidelijk gestegen akoestische, wegliggings- en ruimtecomfort van een '7. Voor mij idealiter in korte versie (quod non) en zo debadged mogelijk.

Men zou de vraag ineens kunnen uitbreiden, wie wenst een '7 wanneer deze generatie S-Klasse bestaat? Voor mij zou 'ie altijd te kort komen, in eender welke motorisatie, de huidige S is echt weer Mercedes op zijn best vind ik, waar de '7 dat zeker niet is voor BMW.

That said, zou jij, op jouw (weliswaar gezegende) leeftijd, een 760Li kiezen boven een RS6 Performance (money no object)? Ik begrijp de charme van een V12 limo perfect, maar toch niet op onze leeftijd...

Geplaatst:

Nee, ik zou idd b.v. een RS6 verkiezen, alleen al omwille van de koetswerkvorm, maar ook omdat 'ie zo denderend sexy is (that hipz :toere: bro :shock: a-mai), omdat 'ie zeer emotioneel is qua sound, ... om véél redenen. Geen idee of ik een RS6 Performance zou nemen, ik zou dat énkel doen wanneer ik de gesmede 20" mag speccen en het standaard koetswerkpakket met chroom rond de ramen en zonder dat opzichtig QUATTRO-ding in z'n snuit. Alleen 't interieur staat me minder aan, da's echt verouderd en heb ik nooit écht knap gevonden, 't is me wat incoherent en te golvend en "verspielt". En we mogen dan wel eens lachen met BMWMB z'n besluitloosheid en pastoorsspraakkunst, maar 'ie heeft wél gelijk dat het een beetje beroerd is om 150k te dokken voor zo'n spel en dan een plastic dashboard te krijgen, zeker als je ziet hoe verdomde knap een Alpina B5 interieur in Lavalina II is :inlove: qua afwerking.

En 't zal wel zijn dat iemand die toch in die luxelimo categorie shopt, eigenlijk niet om een S-klasse heen kan. Zou ook mijn keuze zijn (in concurrentie met een '7). Alleen op dat vreselijke interieur (dashboard, stuur, zetelpatronen, ...) knap ik af, wat een hoerenkot zeg. :oops: 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
9 minuten geleden zei gTa:

pastoorsspraakkunst

Bij mij is het de spraakkunst, bij u de looks. :D :ninja:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid