Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Heb er toch verschillende keren op zitten duwen en de koffer bleef open staan. Maar het moet mogelijk zijn dus? Want een optie van 400€ vond hij wat zot als het enkel was om hem open te doen en niet te kunnen sluiten. 
Als je de optie niet aanduid kan je waarschijnlijk wel enkel de koffer ontgrendelen met je afstandbediening maar niet laten open gaan vermoed ik? 

Ik snap je niet helemaal... Als je de optie 316 elektrische koffer hebt/neemt kan je ze met de sleutel én op de koffer zelf dicht doen... Via de sleutel moet je wel knopke ingedrukt houden!

Als je de optie niet neemt zal de veer er voor zorgen dat de koffer in de meeste gevallen open springt wanneer je de knop (lang genoeg) induwt. Met comforttoegang (322) werkt dat zelfs met de voetbeweging
Geplaatst:

Dus je kan de sleutel gebruiken om de koffer vanzelf dicht te laten gaan, maar je moet blijven duwen dus. Kort duwen deed niets daarmee

Geplaatst:
1 uur geleden zei Phil:

Ik weet nog altijd niet over welk model het gaat.

Carbonschwarz dus zal 4 Reeks zijn ofzo?

En 't is 163 pk, niet 160 pk voor de gereduceerde versies.

Tegen mij? Nieuwe 5. leasing heeft ook mogelijkheid 163pk te nemen ipv de standaard 190 of zo

Geplaatst:
5 hours ago, tuscani said:

Dus open doen vanbinnen ging, maar volgens de verkoper kon je hem niet  laten sluiten via het knopje in de koffer. 

Bullshit. Ik geloof echt niet dat die verkoper dat zou zeggen. ;)

Sluiten kan door kort op het knopje aan de binnenkant van de kofferklep te duwen, of door op het knopje op de sleutel in te blijven drukken tot de koffer weer dicht is.

5 minutes ago, tuscani said:

Tegen mij? Nieuwe 5. leasing heeft ook mogelijkheid 163pk te nemen ipv de standaard 190 of zo

Iedereen heeft die mogelijkheid.

In Wallonië, Brussel, of als de auto op naam van een leasingmaatschappij eender waar in het land wordt ingeschreven, wordt de BIV nog op de oude manier berekend en scheelt die een dikke 1200 euro voor 163 pk tov 190 pk.

Geplaatst:
Dus je kan de sleutel gebruiken om de koffer vanzelf dicht te laten gaan, maar je moet blijven duwen dus. Kort duwen deed niets daarmee

Yep, inderdaad! En blyven inhouden tot ze volledig dicht is, loslaten = stoppen. Is een soortement van veiligheid vermoed ik
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Klopt. Of 't wettelijk verplicht is of niet, weet ik niet (er zijn constructeurs die er zich niet aan houden). Als 't zoals bij 't open gaan zou zijn, zou je op de knop kunnen duwen, je omdraaien en wegwandelen ... en dan kan er nog een kind tussen kruipen. Er zit wel een sensor in de klep die bij weerstand weer open gaat, maar dat moet toch behoorlijk hard aankomen op een kinderhoofdje. :D  Dus gewoon blijven duwen op 't knoppeke. Is al bij alle SCA-kofferkleppen (Soft Close Automatic) zo geweest, voor zover ik me kan herinneren.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Heb er toch verschillende keren op zitten duwen en de koffer bleef open staan. Maar het moet mogelijk zijn dus? Want een optie van 400€ vond hij wat zot als het enkel was om hem open te doen en niet te kunnen sluiten. 
Als je de optie niet aanduid kan je waarschijnlijk wel enkel de koffer ontgrendelen met je afstandbediening maar niet laten open gaan vermoed ik? 

Nee, je hebt dat knopke dan ook maar enkel om open te doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

• 2 weken later...
Geplaatst:
"Specialeke"
20170509_085735.jpg.870902d93d6a1ea797b42fc54e42ba01.jpg
20170509_085132.jpg.b35a52e0a1681744cb3f3c5f7f5f27f7.jpg

'Speciaal' is het juiste woord, indeed. Ik vind het niks, alleszins.
Geplaatst:

Als je graag lelijk ziet is dat prachtig

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Zou er ook niet mee willen rondrijden als hij gewrapt is zoals nu, man was rond de 50 a 60 denk ik. :)

Geplaatst:

Een zéér mooie 730D. Ze worden echt knap oud. fb9291ca54d76830c96f2ed8eabaf69c.jpg

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Oude nummerplaat, zoals het hoort.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
Op 2017-4-26 om 17:59 zei ir_fuel:

142eebo.jpg

Deze heb ik woensdag zien rijden op de E403, vond het best een aangename verschijning.

Geplaatst:
Op 18-10-2014 om 21:24 zei Jan:

Voor de BMW Lovers:

DIY @ Home: N47 ketting

dx02mb.jpg

72dbip.jpg

Homemade krukasblokkeertool (inclusief BMW sticker indien gewenst) is eventueel los verkrijgbaar :supercool:

Op 19-10-2014 om 19:00 zei Francis:

Iemand die wat info kan geven over de N20B20 4 cylinder van bmw?

En dan specifiek het model met 245pk en 2 turbo's die te vinden is in de bmw Z4, X1, X3, 3, 3GT en 5 reeks?

Technische zwakheden? Mankementen? Terugroepacties?

Hoe gedraagt deze motor zich in combinatie met de 8 traps automaat in de bmw X1?

Toevallig hier op uitgekomen. Na wat onderzoek blijkt dat de "nieuwe" motoren N20B20 (x20i en x28i) dus NOG meer problemen met de ketting hebben dan de N47, BMW heeft dus niks geleerd. De geleiders zouden gewoon afbrokkelen en het is een zaak van tijd voordat de motor volledig in de soep draait. :wacko:

Geplaatst:

Onze X3 28i ratelt ook enorm. Service intervals om de 2 jaar en 30000 km dacht ik kunnen ook echt niet gezond zijn.

Geplaatst:
5 hours ago, Jerain said:

Toevallig hier op uitgekomen. Na wat onderzoek blijkt dat de "nieuwe" motoren N20B20 (x20i en x28i) dus NOG meer problemen met de ketting hebben dan de N47, BMW heeft dus niks geleerd. De geleiders zouden gewoon afbrokkelen en het is een zaak van tijd voordat de motor volledig in de soep draait. :wacko:

N20 is het naft equivalent van de N47 he.

De nieuwe motoren zijn de B37/38/47/48/57/58.

Geplaatst:
Op ‎12‎/‎05‎/‎2017 om 22:15 zei William Blake:

Onze X3 28i ratelt ook enorm. Service intervals om de 2 jaar en 30000 km dacht ik kunnen ook echt niet gezond zijn.

M'n ouders rijden ondertussen al twee jaar rond met een X1 28i. Zeer tevreden van, maar het blok ratelt inderdaad. Welk service interval raden jullie aan bij onderhoudsintervallen 2j/30.000km zowel bij diesel als naft? Halveren?

Geplaatst:

Bij Mercedes-Benz is het elke 25000 of 1 keer per jaar binnen.

Geplaatst:
Een zéér mooie 730D. Ze worden echt knap oud. fb9291ca54d76830c96f2ed8eabaf69c.jpg

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Mooiste moderne 7. :inlove:
Geplaatst:
Modern? [emoji38]z:

Jup ;)

Of vind jij al die elektronica en grote kunststof bumpers ouderwets mss? Een E23 ervaar jij dan wellicht als prehistorisch?
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Auto van maat van me, zal hij niet meer weerzien vrees ik

Geplaatst:

Knappe kist!

Ik hou m'n ogen open hier in de buurt ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid