Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toch spijtig eigenlijk dat er geen atmosferische zes-in-lijn meer is, zelfs met mijn e30 turkenbak merk ik hoe soepel zoiets rijdt.
Die 28i mag dan misschien wel een goeie allrounder zijn, maar afgaande op de filmpjes mist die motor iets BMW-achtig, ik kan het moeilijk omschrijven.

Geplaatst:

De laatste auto die ik verkocht bij BMW was een manuele 530i :D

Top man ! :D

Is een beke zoals ons ma haren Benz. E280 ... manueel :P  Wel met Avantgarde pack en met Airmatic, etc.

Toch spijtig eigenlijk dat er geen atmosferische zes-in-lijn meer is, zelfs met mijn e30 turkenbak merk ik hoe soepel zoiets rijdt.

Die 28i mag dan misschien wel een goeie allrounder zijn, maar afgaande op de filmpjes mist die motor iets BMW-achtig, ik kan het moeilijk omschrijven.

BMW is en blijft een merk dat ons doet denken aan mooie berlines met huilende zescilinders en aan compacte wagens met viercilinders die neidig en zuinig waren tegelijk.

Er gaat niemand zitten wegdromen of in een roes geraken van een 528i vierpitter :(

Geplaatst:

Goh, wij hebben hier een X3 M-Sport staan met die 28i erin en dat rijdt echt wel 'tof' eigenlijk, blokje heeft beetje een GTI-karakter

Geplaatst:

Waarom maak je eigelijk geen topic van uw e30?

Geplaatst:

Waarom maak je eigelijk geen topic van uw e30?

Waarom wel, als ge er meer over wilt weten vraag maar :). Heb daar niet zoveel over te vertellen, heb geen centen om er vette upgrades op te doen, wat voor mij eigenlijk ook niet hoeft al kan hij altijd "zuiverder" staan.  Ik rij er wel zééér graag mee, heerlijk puur, en nog altijd heel solide voor een kar van 23 jaar oud. 

Soms twijfel ik van hem weg te doen aangezien ik  op kot zit en er alleen in weekends mee rij, inschrijving is ook niet gratis. Mijn vader  betaald dat wel maar soms voel ik mij daar toch schuldig over, want mijn studentenleven kost hem al genoeg. Langs de andere kant staat hem hier niet in de weg, hij is bijna oldtimer en de kar zal er dan toch niet minder waard op worden ?  Ik dacht ook van hem 2 jaar uit te schrijven, maar is 2 jaar stilstaan wel gezond ? 

Geplaatst:

Goh, wij hebben hier een X3 M-Sport staan met die 28i erin en dat rijdt echt wel 'tof' eigenlijk, blokje heeft beetje een GTI-karakter

Da's ook een nogal uitzonderlijke combinatie. De meesten die een SUV kopen, zijn nogal "practisch" ingesteld en denken dus direct aan een diesel.

Zelfs ik (die niet echt als dieselfan bekend sta) zou diesel overwegen indien ik me een SUV kon permitteren.

Hoe zijn jullie aan die logica gekomen?

Geplaatst:

Feit is wel: Wanneer zie / hoor je eens een 35i?

Iedere dag. :D

Geplaatst:

Ook een Chrysler LeBaron Convertible heeft een variabele geometrie (en dat zelfs zónder turbo!), zeker als je over dwarse sporen rijdt.

:lolz:

zalig

Geplaatst:

De laatste auto die ik verkocht bij BMW was een manuele 530i :D

Den dezen zeker  :D

733807_10200873826636342_100684398_n.jpg

315089_10200873826756345_1780636025_n.jp

Geplaatst:

Wij hebben een M5 te koop in die kleur, en hij was onlangs eens langs gekomen om te komen zien wat hij nog moest veranderen aan de zijne om er zo veel mogelijk op te lijken ! :D

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Wij hebben een M5 te koop in die kleur, en hij was onlangs eens langs gekomen om te komen zien wat hij nog moest veranderen aan de zijne om er zo veel mogelijk op te lijken ! :D

Geplaatst:

Da's ook een nogal uitzonderlijke combinatie. De meesten die een SUV kopen, zijn nogal "practisch" ingesteld en denken dus direct aan een diesel.

Zelfs ik (die niet echt als dieselfan bekend sta) zou diesel overwegen indien ik me een SUV kon permitteren.

Hoe zijn jullie aan die logica gekomen?

Eigenaar van de auto wou een benzine, normaal ging het een 35i zijn maar dat pastte nét niet in het budget.

Al denk ik persoonlijk ook dat de 30d de beste motor is voor die kas. Meer koppel, 6-pitter en wat zuiniger..

hoeveel verbruikt die x3 gemiddeld? zal wel een slok lusten?

Gemiddeld 9 à 10 liter idd.

Geplaatst:

Bestaat de optie om bumpers mee te lakken in koetswerkkleur op een X3? In de configurator vind ik deze precies niet, of 't is in combinatie met een m-pack.

Geplaatst:

Er zijn echt debielen op deze wereld.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Bestaat de optie om bumpers mee te lakken in koetswerkkleur op een X3? In de configurator vind ik deze precies niet, of 't is in combinatie met een m-pack.

Bestaat niet. Tenzij dus met M-pack.

Geplaatst:

Bestaat niet. Tenzij dus met M-pack.

Best triest. Ma wil meegelakte bumpers en pa vertikt het om bij te betalen voor extra spoilers en bumpers.

Toch merci.

Geplaatst:

Triest? Nee, de wagen is zo nu eenmaal. :)

Wil je dat meegespoten zien, kan je dealer daar wel een prijs voor maken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vraagje: Klopt het nu dat er op de 7 een viercilinder diesel uitkomt? Of heb ik dat mislezen?

Geplaatst:

Daar is nog niks officieels van. Maar 't zou me niet verbazen. 25d dan.

Geplaatst:

Hoe rijdt een Z4 van de vorige generatie? Waar valt er op te letten bij een aankoop hiervan?

en de 2.2 en 2.0, geraken die nog wat vooruit?

Geplaatst:

Hoe rijdt een Z4 van de vorige generatie? Waar valt er op te letten bij een aankoop hiervan?

en de 2.2 en 2.0, geraken die nog wat vooruit?

@William Blake

Geplaatst:

Vraag voor den Tommie (en eventuele andere BMW verkopers hier).

Ik las ergens tot mijn grote verbazing op AF dat een 550d een 22000 Euro meer kost dan een 535d. Stevig. Dus keep ik efkes naar de BMW prijslijst en daar staan me wel wat rare dingen in.

Bij een 5 kost een 50d 22000 meer dan een 35d. Bij een 7 is dat verschil slechts 12000 euro...

Bij een 5 kost een 535d een 6000 Euro meer dan een 535i en een 550d xDrive kost 7000 euro meer dan een 550i xDrive. 

In de 7 reeks is het omgekeerd en kost een 740i 500 euro meer dan een 740d en een 750i xDrive kost 3000 meer dan een 750d xDrive...

Ligt dat aan het verschil in uitrusting? (ik wist niet dat daar zoveel verschil opzat tussen die verschillende motorisaties en binnen éénzelfde model), of is dit gewoon BMW's pricing logic?

Geplaatst:

Dat is inderdaad gewoon marketing en kijken naar de concurrentie denk ik :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid