Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat is inderdaad gewoon marketing en kijken naar de concurrentie denk ik :)

De enige logica die ik kan vinden, is dat die motoren/wagens bij productie wel degelijk ong evenveel kosten maar in de categorie van de 5 zit je met veel meer mannen die meer aandacht besteden aan "diesel" en "taks" etc maar ondertussen het prijskaartje uit het oog verliezen. Aan die mannen kan je makkelijk enkele duizenden euros extra verdienen om hen een 535d te verlappen.

In de categorie van de 7 reeks, zit je met een totaal ander publiek dat veel minder op dergelijke kenmerken let. De enigen die echt MOETEN dieselen in die categorie zijn bedrijfsleiders die het goed voorbeeld moeten geven.

Geplaatst:

550d heeft wel standaard M-pakket he. :D

Dat klopt. Maar de 750d heeft ook standaard een M-pakket. Dus de prijzenlogica zou nog steeds dezelfde moeten zijn ;)

Geplaatst:

Hij heet nochtans M750d.

Geplaatst:

Inderdaad.

Dat verklaart wel niet die andere verschillen, hé ;)  En een Mpakket kost geen 10k.

Geplaatst:

Ligt dat aan het verschil in uitrusting?

Ja.

De 750d xDrive heeft ten opzichte van de 740d xDrive maar weinig significante opties bijkomend als standaarduitrusting. Wat kleine dingen (comforttoegang, uitgebreid binnenverlichtingspakket, elektrisch zonnegordijn aan de achterruit, elektrische lendensteunen, enz.) van alles samen ongeveer 2.000 euro, en het navigatiesysteem Professional van ongeveer 3.000 euro. Het prijsverschil van 14.500 EUR is dus 2/3e motor, en 1/3e uitrusting. Of: de motor betaal je ongeveer 10.000 euro.

De M550d xDrive heeft ten opzichte van de 535d xDrive een pak uitrusting méér standaard. Om te beginnen heb je 't M Sport Pack standaard, inclusief 19" (die bij de 535d nog 'es optioneel zijn bovenop het M Pack), airco met gescheiden regeling voor- en achteraan, voorzetels elektrisch verstelbaar met geheugen incl. elektrisch verstelbare stuurkolom, en nog wat kleinigheden. Het prijsverschil van 20.000 EUR is dus ongeveer 1/2e motor en 1/2e uitrusting. Of: de motor betaal je ongeveer 10.000 euro.

Geplaatst:

Duitse prijzen, sorry, vergat ik erbij te zeggen. DE > BE :D

jawa :inlove:

Geplaatst:

OK, dus waarom is een 535d een 6000 euro meer dan een 535i maar een 740i een 500 euro meer dan een 740d ?

Geplaatst:

OK, dus waarom is een 535d een 6000 euro meer dan een 535i maar een 740i een 500 euro meer dan een 740d ?

Stop met je druk te maken over minderwaardige merken en kom gewoon een S500 met Magic Body Control halen.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Volgens wat ik er tot nu toe over gelezen heb maakt die magic body control z'n beloftes niet volledig waar?

Geplaatst:

Wat ik me alvast afvroeg, toen ik die Benz-video zag van mbc, was in hoeverre dat IRL echt goed kan werken. Want 't systeem detecteert met een dubbele camera. Bij superduidelijke, hoge, eventueel zelfs middels verf of anders gekleurde klinkers aangeduide verkeersdrempels e.d. kan dat bijna niet anders dan goed werken, maar wat met bijna onzichtbare zaken? Dat moet zo'n ding toch over 't hoofd zien?

Geplaatst:

Ik denk dat zo'n systeem wel kan werken.
Bij Top Gear had James May de nieuwe Range Rover getest tegen de "Terramax" en die had ook zo'n soort systeem om het terrein te lezen en om op die manier autonoom te rijden.

Geplaatst:

het verschil is kleiner dan je zou denken (basis is gewoon al belachelijk goed) maar het werkt zeker en vast!

ik zou het altijd nemen op mijn S..

Geplaatst:

het verschil is kleiner dan je zou denken (basis is gewoon al belachelijk goed) maar het werkt zeker en vast!

Ik denk dat zo'n systeem wel kan werken.

Bij Top Gear had James May de nieuwe Range Rover getest tegen de "Terramax" en die had ook zo'n soort systeem om het terrein te lezen en om op die manier autonoom te rijden.

Wat ik me alvast afvroeg, toen ik die Benz-video zag van mbc, was in hoeverre dat IRL echt goed kan werken. Want 't systeem detecteert met een dubbele camera. Bij superduidelijke, hoge, eventueel zelfs middels verf of anders gekleurde klinkers aangeduide verkeersdrempels e.d. kan dat bijna niet anders dan goed werken, maar wat met bijna onzichtbare zaken? Dat moet zo'n ding toch over 't hoofd zien?

Volgens wat ik er tot nu toe over gelezen heb maakt die magic body control z'n beloftes niet volledig waar?

Stop met je druk te maken over minderwaardige merken en kom gewoon een S500 met Magic Body Control halen.

*Kijkt naar topic-titel*  :no:

Geplaatst:

Ergens zo'n review video gezien van een Amerikaan en die was toch ook zwaar onder de indruk daar van.

Geplaatst:

Stel ik eens een vraag om BMW beter te leren kennen en komen ze me hier met feiten over de S-klasse rond de oren slaan... :blink:

Geplaatst:

BMW Greenlights FWD 1-Series Sedan In Sure Sign Of Apocalypse
original.jpg

BMW, the company that once bragged in ads like this one that they do not make front-wheel drive cars for a good reason, has decided the rabbit with giant front feet may not be so bad after all and has greenlit a front-wheel drive 1-Series. Repent, for the end is nigh!P

RELATED

RELATED

Automotive News reports that BMW is officially set to make an entry level front-drive 1-Series sedan that will slot in below the 3-Series, not at all unlike what Mercedes-Benz has done with the CLA 250. The sedan has the working title of NES, or Nintendo Entertainment System New Entry-level Sedan, and it will join a range of new front-drive vehicles. From their story: 1P

"The NES is integral to our growth plans," a BMW insider source revealed. "It will be an important pillar in the future 1-series lineup, particularly in the U.S. and China, where sales of small premium-brand four-door sedans are on the rise."

BMW wants a 1-series sedan to counter Audi's A3 sedan and the Mercedes CLA, both of which are based around similar front-wheel-drive underpinnings, German press reports have said in recent months. Like the competition, the new BMW model has been developed to support standard front-wheel drive and optional four-wheel drive.
P

RELATED

Yup. It's their CLA, all right. This new front-drive 1-Series will likely debut in 2017 and use the company's new UKL architecture, which underpins the new Mini Cooper set to debut in November at the Los Angeles Auto Show. Engines for this new 1-Series will include three- and four-cylinder motors with possible hybrid variants. (The upcoming 2-Series, the replacement for the 1-Series coupe we all love, will remain rear-wheel drive.) P

RELATED

Honestly, this move shouldn't come as a surprise to anyone. BMW has been saying they would make front-drive cars that will share the Mini platform since early 2010. Remember the Concept Active Tourer, rumored to be called the 1-Series GT? That was also a front-driver. This plan has been inevitable for some time. P

It's hard to fault BMW's business logic here. A front-drive entry-level car will appeal to buyers who want that Bimmer badge and image but could care less about performance. It, and its inevitable crossover variant, will probably sell like hot cakes. And to be fair, the Mercedes CLA has received largely positive reviews so far; it's possible BMW could make a front-drive car that enthusiasts will want. P

But I also worry that this is one more step in watering down the brand's performance heritage. The M cars over the last few years have been fast, yes, but they have also been heavy and not as hard-edged as their predecessors. One has to worry if going so heavily mainstream could mean BMW will lose itself in the crowd. 

Jalopnik.com

Geplaatst:

Het valt op dat je jezelf de laatste tijd nogal aan't verdiepen bent in BMW. Plannen?

Misschien ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid