Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Terug:

2m7g0ae.jpg

Opvolger van de F11?

Geplaatst:

FUck de 5 gt rijdt extreem goed hier in de bergen. 

X-drive op goede winterbanden (20" pirelli sottozero) trekt hem ook overal door, ni normaal. 

Beter dan een F10/F11?

Geplaatst:

Beter dan een F10/F11?

F07 is meer gericht op comfort en dat voel je wel qua rijden. Een F10/ F11 rijdt toch dat tikkeltje sportiever. 

Geplaatst:

Beter dan een F10/F11?

Opvolger van de F11?

Jep, die is al even weg. 530d GT X-drive M-pack nu.

Beter dan een F10/F11?

Ja en nee. 

De F11 vond ik vrij vermoeiend om lange afstanden mee te rijden. Dit had te maken met de enorme hoeveelheid opties dat er op die wagen zaten. 

Hij had het speciale stuur dat minder omwentelingen nodig had aan lage snelheden en achterwielen die al dan niet meestuurde. Dit zorgde voor een naar mijn gevoel slechte rechtuitstabiliteit. 

Je moest heel de tijd corrigeren. 

Deze wagen heeft een pak minder opties maar rijdt daardoor beter. Het stuur is normaal, lekker zwaar maar niet te in de comfortstand, zoals de gewoonte bij BMW. Hij rijdt mooi rechtdoor en is erg comfortabel, zelfs met 20" run-flats. 

Mijn vriendin heeft 2 dagen in het ziekenhuis gelegen en daardoor heb ik 4 keer 40 km naar beneden moeten rijden. En de GT deed dit fantastisch. Ik kon er echt zeer goed mee doorrijden, evengoed als met de F11. 

Minder leuk was de x-drive toen het begon te sneeuwen, het is veel moeilijker om de auto scheef te zetten waar je wil, de neus begint te glijden, je bouwt snelheid op en dan pas komt de achterkant. Bij de F11 ging dit uiteraard veel beter. Maar wat een fenomenale hoeveelheid grip. Ik kon met gemak de locals volgens in de sneeuw, ik ben een oprit opgereden waarvan ik dacht dat het nooit ging lukken, maar was echt geen enkel probleem. 

Ik verkies de 5 gt boven onze f11 omwille van de opties die hij mist, daardoor is ie gewoon een leukere auto. Opties die ik dan wel echt gemist heb in de 5gt die de f11 wel had, camera's rondom (je ziet echt niets met die grote kont en moest in een heel erg kleine parking parkeren), comfortstoelen. 

Jammer ook dat de gt geen sportophanging heeft door de x-drive, dat had hem nog net iets strakker gemaakt. 

De GT heeft wel een iets groter boot gevoel, maar daar heeft de f11 ook last van en die ging naar mijn gevoel ook niet strak genoeg in sport stand. Dus dan apprecieerde ik het gemoedelijke karakter van de GT meer. 

Geplaatst:

Ik kan er echt niet bij maar ik weet niet welk BMW-model dit is  :o  :(

BMW_zps00557074.jpg

Geplaatst:

Maar serieus? Want dat is dus wat ik dacht maar begon echt heel fel te twijfelen opeens :mellow:

Geplaatst:

De zwarte strip ontbreekt, verder zijn ze hetzelfde, de kleur zegt ook al veel.

bmw_m1_1980_ebay_images_001.jpg

Geplaatst:

Aha wacht ik heb mijn verwarring gevonden. Ik was aan het blindstaren op de productieversie van de M1 terwijl het de uiterst rechtste op de foto is!

bmw_m1homage_hi_01.jpg

Geplaatst:

Nieren zijn precies ook niet hetzelfde. Misschien een 8 serie?

Begon ik ook te denken maar ik heb 'm ondertussen! Het is de 1972 BMW Turbo Concept  :)

bmw-turbo-concept-photo-1_640x480.jpg

Waarvan de BMW M1 duidelijk is afgeleid imo.

Geplaatst:

Heiligschennis of niet, maar alle 3 even lelijk.

There, I said it.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Heiligschennis of niet, maar alle 3 even lelijk.

There, I said it.

Ik vind de M1 nog heel doenbaar tbh. Natuurlijk heb je recht op vrije meningsuiting, maar op een BMW-topic zoiets zeggen... Dat kan eigenlijk niet door de beugel hé!

Kidding ^_^

• 3 weken later...
Gast caoimhin
Geplaatst:

Terug:

2m7g0ae.jpg

Je jaagt de sneeuw gewoon weg met zo'n looks natuurlijk. Wss kon je zelf op slicks boven geraken.

• 2 weken later...
Geplaatst:

En dus is het ook officieel gedaan met een RWD 1 of 2 serie bij BMW binnen een paar jaar.

Geplaatst:

Ik vraag mij af of je dan nog een leuk sturende kleine bmw hebt, wat toch ooit de specialiteit van bmw was, als je als kleinste rwd een 3 hebt en die heeft hetzelfde platform als wagens die veel te groot zijn om echt kwiek te sturen.

Geplaatst:

En dus is het ook officieel gedaan met een RWD 1 of 2 serie bij BMW binnen een paar jaar.

En zes-in-lijns.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Is weer typisch BMW-rijders. :rolleyes:  Gebruikt nooit z'n pinker als 'ie afslaat!

Geplaatst:

Oei. :-/

De kleur lijkt me origineel BMW Individual, maar de ///M-logo's in z'n snoet en op z'n gat, noch de Alpina-velgen horen daar op. :oops: En de achterspoiler mag dan wel OEM zijn, 't is ook geen treffer imo. :oops:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid