Ga naar inhoud

FlitsNav


Polle Petrol

Aanbevolen berichten

Sinds kort is er een nieuwe versie van deze app en ondanks het feit dat er (volgens mij) een pak minder gebruikers zijn dan bij Waze, zijn er in de gebieden waar ik rij, meer meldingen van lokale mobiele flitsers. Er is sprake van mobiele flitspalen, dat moeten dan de 3-oikkels zijn veronderstel ik?

 

Nu kan de app op de achtergrond blijven draaien en kan je ondertussen op Waze navigeren. Als er een melding is, komt dat "On Top" en verdwijnt nadien terug. 

 

Echter rij ik veel te veel lokaal en teveel dezelfde route om dit deftig te kunnen evalueren. 

Op het eerste zicht lijkt het een mooie aanvulling zoals sommigen hier doen met de widget van Coyote bovenop Waze. 

 

Voordelen:

- Het kan op de achterrond lopen.

- Korte biep als melding + pop-up ervan. (trajectcontrole nog niet kunnen testen)

- Gebruikers die meer "into" de materie zijn

- Kan automaticsch opstarten bij het maken van een bluetooth verbinding. (dus eens ingesteld kan de app vanzelf starten als je in de auto komt en kan je zelfs melding krijgen als de telefoon gewoon in je zak zit) Ik dacht dat het geluid ook via bleutooth kon, maar kan dat niet testen, want mijn kraam heeft dat niet. Als dat klopt, zou 't spel volledig automatisch kunnen werken, wat voor mij een grote + zou zijn.

 

Nadelen:

2 zaken zie ik als nadeel.

- Het melden vraagt teveel input (zoals bvb plaats en straatnaam). Dan moet toch via locatie kunnen zoals bij Waze? 

- Een tweede, kleiner nadeel. Omdat het een specifieke app is, had er in mijn ogen wel een aanduiding mogen zijn van hoe snel je op een bepaalde weg mag. Akkoord dat zoiets niet evident is om up to date te houden. Bij Waze zou dat ook mogen, maar 't stoort me minder omdat dit een navigatie app is.

- minder users kan je ook als nadeel beschouwen, maar daar kan iets aan gedaan worden.  :D

 

Zijn er mensen die meer kilometers malen in Belgie die dat ook gebruiken? (Of willen testen)

De app is gratis en veel meer in gebruik in NL heb ik de indruk.

 

Wat zijn jullie indrukken?

 

Volgens mij gaat Waze nooit zeer betrouwbaar worden op dat vlak. Om een voorbeeld te geven. Laatst zag ik meldingen van mensen die het begin van de trajectcontrole in Wetteren aangaven als "niet daar" omdat het op de achterkant van de brug staat en je dat niet ziet als je voor u kijkt. Uiteraard is dat het risico als je heel breed begint te spelen en gebruikers hebt die veel minder daarin geïnteresseerd zijn.

 

Flitsnav vist meer in dezelfde vijver van Coyote op dat vlak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren eens geinstalleerd en als dit werkt zoals dit het beschrijft ben ik fan!

Automatisch uitschakelen van het gps signaal werkt alvast feilloos.

Om dan weer automatisch aan te schieten, nadat je bv 50 m hebt gereden werkt momenteel nog niet.

Men spreekt van enkele minuten vooraleer ie terug aanschiet, maar dus nog onvoldoende getest om te zien of dit ook effectief zo is.

Ik heb een coyote zitten, maar ben graag op de hoogte van alle mogelijke mobiele flitsers. Vandaar op flitsnav de vaste flitspalen uitgeschakeld.

Betreffende de connectie met bluetooth en geluidsmeldingen in de wagen; dit werkt perfect ;)

Heb ook wel de indruk dat de meldingen meer in regio gent en antwerpen zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen eens getest op de snelweg, nog niet veel kunnen gebruiken obviously maar wat ik al enorm storend vond, was dat je een melding kreeg van flitser maar je al goed moet kijken op je telefoon in welke richting deze staat. Volgens de app zou er ook onder iedere brug van de E403 een flitser gestaan hebben  :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kunnen vaste camera's geweest zijn in de buurt van de wegen die je kruist. 

'k heb ook al zitten foefelen met de instellingen, maar 't is nog niet helemaal zoals ik het wil, de meldingen.

 

Deze morgen ook mijn eerste melding gedaan. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kunnen vaste camera's geweest zijn in de buurt van de wegen die je kruist. 

 

Nah, staat effectief "E403 flitser onder brug Ruddervoorde" bv., maar dan die melding aan iedere brug die je passeert :D

 

Positief is wel dat het niet veel batterij vraagt van je GSM, ben maar 3% verloren op +-55km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nah, staat effectief "E403 flitser onder brug Ruddervoorde" bv., maar dan die melding aan iedere brug die je passeert :D

 

Positief is wel dat het niet veel batterij vraagt van je GSM, ben maar 3% verloren op +-55km.

Heb ik ook gemerkt.

 

Ben wel wat benieuwd naar hoe er met meldingen wordt omgegaan. In de "Help" laten ze blijken dat ze redelijk goed screenen om de meldingen zo correct mogelijk te houden. 

 

Deze voormiddag heb ik een flitser gemeld. Zowel op FlitsNav als op Waze. 10 min later kom ik nog eens voorbij. Flitser was al weg (dat is hier de gewoonte in de zone, ze staan hooguit een uurtje op dezelfde plaats). Op Waze was de melding ook al weg en op FlitsNav vroeg men of de flitser er nog stond. Ik zei "nee", maar de melding is er nu nog steeds. Ze wachten dus minstens op nog een extra bevestiging blijkbaar.

Mijn "povere" omschrijving werd ook door hen zelf (of een andere gebruiker, wat ik betwijfel) aangepast (naar type auto en een herkenbaar punt) . vb grijze Audi A4 nabij Supermarkt Cado. Lokatie werd ook verzet naar daar terwijl de flitser 50m verderop stond.

 

Morgen eens de trajectcontrole van Gentbrugge nemen om te zien hoe dat werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat opstarten van "een app" via bluetooth (of wifi of eender wat) heb ik al veel langer door gebruik te maken van apps zoals Tasker of MyProfiles

 

 

Flitsnav heb ik ook al een hele tijd op men Android staan en is alleen maar verbeterd, dit samen met coyote (en vroeger nog Wikango, maar dat lijkt een stille dood gestorven) samen met de RSS feed van de facebookgroep van "Politiecontrole" in de app Aggregator kom je toch al een heel eind bij de waterdichtheid. In Nederland is het dan weer flitsmeister, die sinds kort ook voor Belgie zou moeten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve de eerste dag, sindsdien geen enkele melding meer gekregen van een flitser :D Ofwel flitsen ze gewoon niet...

Hoe groter de gemeenschap die het gebruikt hoe groter het succes. Daarom dat Wikango en Flitsnav e.d. altijd in de schaduw van Coyote zullen staan. Net zoals Vimeo of Dailymotion altijd in de schaduw van YouTube zal blijven...
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dat denken ze toch bij Coyote.

Ik zou daar toch niet zo zeker van zijn over pakweg de komende 5 jaar.

 

klopt wel, want hun dienst na verkoop is een ramp. En dat verbeterd niet.

 

maat van me ook weer, mailtje gestuurd en na 7 dagen pas antwoord..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid