Ga naar inhoud

Starter Classic


Carlito

  

18 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke zou jij kiezen?

    • Alfa Romeo Spider
      10
    • Daimler SP250
      1
    • MG A 1500
      2
    • Triumph TR3A
      5


Aanbevolen berichten

Met de vlotte verkoop van de Kever (tegen een toch wel hoge prijs), de populariteit van oldtimers, en de veranderingen die op til staan qua verkeersbelasting en BIV begin ik te denken dat de markt voor betaalbare, goede klassiekers toch wel aan het toenemen is.

 

Betaalbare is natuurlijk een relatief begrip, aangezien we hier nog altijd spreken over wagens tussen de 35.000 en 50.000 euro. Dus wagens voor de kapitaalkrachtige persoon die in het weekend met een klassieker wilt rondrijden, zonder de schrik om er ieder weekend eerst 3 uur aan te moeten sleutelen voordat hij er een uur mee kan rijden.

 

Er zijn 4 ideale kandidaten voor mij, dus wagens waar de aankoopwaarde + restauratiekost nog een kleine marge toelaat om voor een realistisch bedrag verkocht te worden. (Je kan een Opel Kadett Cabrio te koop zetten voor 60.000 euro, maar de kans dat iemand hem koopt is klein).

 

- Alfa Romeo Spider (typ 105) serie 1 of 2

 

yc-alfaromeo-1750-2.jpg

 

Bouwjaar: 1966-1982

Cilinderinhoud: 1290cc-1962cc (4-in-lijn)

Vermogen: 89-133

Gewicht: 990-1040kg

 

 

- Daimler SP250

 

Daimler_1960_SP250_Dart_Rick_Feibusch-20

 

Bouwjaar: 1959-1964

Cilinderinhoud: 2547cc (V8)

Vermogen: 140pk

Gewicht: 940kg

 

- MG A 1500

 

MGA1a.jpg

 

Bouwjaar: 1955-1959

Cilinderinhoud: 1489cc (4-in-lijn)

Vermogen: 68pk

Gewicht: 902kg

 

- Triumph TR3A

 

47764.jpg

 

Bouwjaar: 1957-1962

Cilinderinhoud: 1991cc (4-in-lijn)

Vermogen: 100pk

Gewicht: 950kg

 

Vraag is: welke zegt jullie het meeste, en waarom?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alfa, any time. De andere zien eruit alsof ze gestijld zijn door een kerel in een overal ergens in een tuinhuis, de Alfa werd duidelijk door een man in Armani-pak neergepend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai, die Daimler is lelijk :D

 

Klopt, looks is niet alles van die kist.

 

Maar het is de lichtste van allemaal met de dikste motor, daarom dat ik dacht dat ik die er wel tussen kon zetten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als starter is de vraag ook welke wagen nog redelijk gemakkelijk van onderdelen te voorzien is.

 

Allemaal zeer simpel, behalve de Daimler is iets moeilijker voor sommige stukken.

 

Bij de Alfa is het grootste probleem donorwagens vinden :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

TR3 in een heerlijke klassieke kleurencombo waarbij de velgen de kleur van de koets hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Opel Kadett niet overwogen?

Jij zou toch moeten weten dat als je een auto die je voor 800 euro koopt, dan 20.000 euro insteekt en vervolgens verkoopt voor 5.000euro, het spelletje niet lang duurt

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij zou toch moeten weten dat als je een auto die je voor 800 euro koopt, dan 20.000 euro insteekt en vervolgens verkoopt voor 5.000euro, het spelletje niet lang duurt

 

Second. Efkes @C_X bellen.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

TR3 in een heerlijke klassieke kleurencombo waarbij de velgen de kleur van de koets hebben...

 

This.

 

Die MG is ook wel een snoepje. Maar gaan zulke karren eigenlijk wel goed vooruit? Valt daar mee te raggen? Of zijn dat oldtimers voor oude mensen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

This.

Die MG is ook wel een snoepje. Maar gaan zulke karren eigenlijk wel goed vooruit? Valt daar mee te raggen? Of zijn dat oldtimers voor oude mensen?

Dat zijn cruisekarren he.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid