Ga naar inhoud

Flitsmeister nu ook in Belgie


Stancke

Aanbevolen berichten

Met 800.000 actieve gebruikers is Flitsmeister de allergrootste gratis real-time verkeersinforamtie applicatie van Nederland. Reden genoeg om de oversteek naar België te maken. Waardoor ook wij kunnen genieten van de applicatie op onze smartphone. Net zoals andere bekende systemen houdt de applicatie je op de hoogte van files, wegafsluitingen, verkeersmeldingen, mobiele flitspalen en trajectcontroles door informerende gebruikers.

Het bedrijf achter Flitsmeister houdt het trouwens niet bij België, want ook Duitsland, Luxemburg, Frankrijk en Engeland staan op de planning. De app is beschikbaar voor IOS, Windows Phone en Android.

flitsmeister.jpg

Morgen eens testen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net wel een leuke feature ontdekt. Je kan specifieke wegen instellen zodat je meteen kan zien of er op die wegen enige melding gedaan is, waar dan ook. 920d58f9ba68ba1989ba937f6d0a4e6b.jpg

En dat is handig, bij iCoyote moet je dan de kaartmodus selecteren en zo je traject nakijken. Of ben ik foutief en zijn er andere manieren?

Melding van mobiele flitser op FM

4491b270d04179b372285986fa49e20d.jpg

Niet gemeld op iCoyote

c4c959f4aeb672d966f25feb0b9d3e97.jpg

En ook niet op Waze

8678882be2b4bb25c3d8a0024f9a6db4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er wel nice uit op het eerste zicht. Héél leuke functionaliteit waarbij je je meest gebruikte wegen ingeeft en hij heeft meteen op of er files of flitsers op die wegen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indeed, meteen obv Google Maps alle "lokale" N-wegen toegevoegd :-)

 

Beetje stom dat de app er van uit gaat dat je in NL bent en je altijd bovenaan eerst op de knop "België" moet tappen.

En bij mij vindt 'ie ook 0 flitsers of files in België, wel de melding "Bezig met laden" en een eindeloos zandlopertje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje stom dat de app er van uit gaat dat je in NL bent en je altijd bovenaan eerst op de knop "België" moet tappen.

En bij mij vindt 'ie ook 0 flitsers of files in België, wel de melding "Bezig met laden" en een eindeloos zandlopertje...

Fixed. Even app herstarten en alles was flex.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct - maar in B zet ik het voorlopig af, veel te weinig meldingen.

 

 

Geef het nog een beetje tijd en dat komt wel :)

 

Wil ik dat wel?

 

Coyote is qua community zeer groot maar sterk bezoedeld, en het ratingsysteem (sterren) is de goorste troep lulkoek die bestaat. Gevolg? Sterk onbetrouwbaar.

Waze is qua community bijzonder groot geworden op korte tijd, maar het komt me voor dat ook hier de betrouwbaarheid van de community sterk is gedaald wat flitsmeldingen betreft.

 

Coyote wil ik gerust ditchen, al vind ik de manier van begeleiding bij trajectcontrole super. (En gezien trajectcontrole steeds populairder wordt...)

Waze wil ik graag blijven gebruik om wille van de zeer goede routebegeleiding. Absurd hoe trefzeker Waze je rond probleemzones leidt...

Dan nog eens een app ernaast voor flitsers? Wordt het niet wat érg gek, dan?

Op de moto heb ik op toerritten ook nog Sygic draaien (omdat ik daar eigen gemaakte routes point-to-point gesproken kan laten uitspreken)

 

Het mag gaan stoppen, dan. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus nood aan één goede applicatie die al het goede van de drie flawless combineert met een betrouwbare en sterke reporting community erachter :D 

 

Spijtig dat apps ontwikkelen zo'n bergen geld kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coyote heb ik nooit gehad. Flitsnav wel en die werkt ook met gemiddelde voor trajectcontroles. Die op de E17 is nog te doen zonder. Maar die tussen Wetteren en Erpe-Mere...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Tiep, het probleem is (met Waze en volgens mij ook met Coyote) dat veel mensen het gaan gebruiken omdat ze bang zijn geflitst te worden, maar tegelijk hebben ze totaal geen oog voor flitsers en hebben ze ook geen benul hoe dat werkt.

Vraag aan 100 mensen om de flitswagen uit hun regio op te noemen. Geen idee hoeveel het antwoord gaan weten, ik gok op 20%. 

 

Ooit heb ik nog iets gehad (vraag me niet wat) dat "flitsgevoelige" zone's meldde. Nuja, ik kan dat zelf wel aangeven voor de zone waar ik woon, maar ik zweer het u, die mannen staan overal, echt op alle invalswegen of andere wegen waar het volk passeert.

Met als gevolg dat ik tegenwoordig veel de kleine baantjes neem, maar dan heb je 't direct aan de stok met fietsers als het eens een mooie dag is.

 

De goeie tijden zijn voorbij hier in mijn streek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fietsers moeten niet melken. Als het een weg is moeten ze er maar mee leren leven dat er ook vierwielers passeren. Maar oh wee als er dan een vierwieler wat geluid bij heeft ...

 

"ZOT" "Diene reed zeker 100"

 

:roll:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waze is qua community bijzonder groot geworden op korte tijd, maar het komt me voor dat ook hier de betrouwbaarheid van de community sterk is gedaald wat flitsmeldingen betreft.

Vind ik juist niet! Heeft me gisteren zelfs in Roemenië meerdere keren geholpen.

Het grote voordeel aan Waze is dat het quasi overal gebruikt wordt en tot nu toe zijn de flitsmeldingen wat mij betreft 99% - vast en mobiel zowel in België, Nederland, Duitsland als andere Europese landen. Enkel in CH worden de meldingen meteen weer gewist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik juist niet! Heeft me gisteren zelfs in Roemenië meerdere keren geholpen.

Het grote voordeel aan Waze is dat het quasi overal gebruikt wordt en tot nu toe zijn de flitsmeldingen wat mij betreft 99% - vast en mobiel zowel in België, Nederland, Duitsland als andere Europese landen. Enkel in CH worden de meldingen meteen weer gewist.

Okay! Thx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt Flitsmeister ook op de achtergrond?

 

Waze als primaire app en FlitsMeister op de achtergrond en bij aankomende filtser, naar de voorgrond treden en dan terug verdwijnen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt Flitsmeister ook op de achtergrond?

Waze als primaire app en FlitsMeister op de achtergrond en bij aankomende filtser, naar de voorgrond treden en dan terug verdwijnen.

Jep!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de rit naar het werk vanmorgen met Flitsmeister gereden. En mij persoonlijk zegt het niet veel, de app is ondertussen weer verwijderd. Wat me vooral stoort is dat er geen echte "begeleiding" naar het controlepunt toe is. Je kiest hoeveel seconden op voorhand je een melding wil, die krijg je vervolgens éénmalig en dat is het dan. In dat opzicht vind ik iCoyote veel beter. Je hoeft daar in principe je snelheidsmeter niet eens te bekijken, want je hoort aan de tonen of je al dan niet te snel rijdt. Ook het visuele aspect is beter vind ik, met dat groen / rood / flitsend scherm. Voor mij dus gewoon iCoyote. Nu goed, zoals hier al gezegd is: alle app's hebben hun voor en nadelen, en een combinatie ervan zou een super applicatie zijn. Ze alledrie gebruiken is wat teveel van het goede uiteraard. En zoals Lefty zegt: momenteel zou ik er zeker niet op voortgaan wegens een veel te kleine gebruikersgroep. En dan komt de vraag: gaat die eigenlijk wel voldoende groeien? Want veel mensen gaan redeneren: ik heb al iCoyote en/of Waze...tis goed zo... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er wel nice uit op het eerste zicht. Héél leuke functionaliteit waarbij je je meest gebruikte wegen ingeeft en hij heeft meteen op of er files of flitsers op die wegen zijn.

Dat is idd super. De nodige info van je route in 1 oogopslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd super. De nodige info van je route in 1 oogopslag.

 

Compleet nutteloos. Ik moet voordien niet weten waar de files staan, ik moet weten hoe ik er rond kan rijden en waar de files staan op het moment dat ik er bijna ben :D

Bovendien dacht ik deze morgen bij mijn overzicht: "geen flitsers, losgehen!", maar dat kan natuurlijk veranderen tijdens de rit :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Compleet nutteloos. Ik moet voordien niet weten waar de files staan, ik moet weten hoe ik er rond kan rijden en waar de files staan op het moment dat ik er bijna ben :D

Bovendien dacht ik deze morgen bij mijn overzicht: "geen flitsers, losgehen!", maar dat kan natuurlijk veranderen tijdens de rit :o

Tuurlijk kan dat tijdens de rit veranderen, en dat wordt dat toch ook gemeld?

 

Mij gaat het erover dat je op zijn minst eens kan kijken voor je vertrekt of er op dat moment al iets gemeld is.

Bij iCoyote gaat dat niet, of toch niet snel... Je kan natuurlijk kaartmodus selecteren en zo je route afgaan maar das ook vrij debiel.

Weten dat er bijvoorbeeld in Bree een flitser staat voor je vertrekt kan handiger zijn dan wanneer die pas gemeld wordt als je er 1km vanaf bent. Nu goed, voor de werkelijke melding maakt dat idd allemaal niets uit. Maar ik vond het wel een leuke feature.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid