Ga naar inhoud

Porsche 911 Carrera


Gast

  

21 leden hebben gestemd

  1. 1. Carrera



Aanbevolen berichten

Toch de ouwe denk ik, heb je meer plezier mee op lagere snelheden/openbare weg en is ook puurder.

Hoewel dat echt veel geld is voor een koekendoos :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken iemand die zo een 964 heeft gekocht een paar jaar geleden. Na welgeteld 2 weken stond dat ding terug te koop en heeft hij een 996 turbo gekocht :D

Ja en ik ken iemand die een 996 turbo kocht en na welgeteld 3 maanden stond dat ding terug te koop en heeft hij een Granturismo gekocht :D Zo kunt ge bezig blijven. Smaken verschillen nu eenmaal.

 

Voor mij de 964. Zou me daar - denk ik, nog nooit mee gereden - veel meer mee amuseren dan met een 991

 

Mag ik trouwens een 996 turbo kiezen? Want dan kies ik dat.  :silly:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 964 gehad, en heb daar niet zo'n goede herinneringen aan. Wat ik mij herinner zijn het onderstuur en de vele technische pannes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en ik ken iemand die een 996 turbo kocht en na welgeteld 3 maanden stond dat ding terug te koop en heeft hij een Granturismo gekocht :D Zo kunt ge bezig blijven. Smaken verschillen nu eenmaal.

 

Voor mij de 964. Zou me daar - denk ik, nog nooit mee gereden - veel meer mee amuseren dan met een 991

 

Mag ik trouwens een 996 turbo kiezen? Want dan kies ik dat.  :silly:

Wat is dat de laatste tijd met liefde voor 996's, ze werden nog niet zo lang geleden beschouwd als het lelijke eendje onder de 911 en volgens @@Alexanderr, bagger qua afwerking en om mee te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat de laatste tijd met liefde voor 996's, ze werden nog niet zo lang geleden beschouwd als het lelijke eendje onder de 911 en volgens @@Alexanderr, bagger qua afwerking en om mee te rijden.

Dat is lelijk (maar niet zo lelijk als een gewone 996) en trekt qua afwerking inderdaad op niks. 

Maar qua rijden is die kar bonkers. Alle latere Turbo's idem uiteraard, maar dan zitten we weer in een ander budget.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je heb wel een punt. Mijn 996 is ook redelijk spartaans qua afwerking vanbinnen. :D

Die van jou zijn wielen staan zelf niet recht, kist is gaar, ik bied 10.000 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat de 964 mijn all-time favoriet is, zou ik in deze poll kiezen voor een 991. +70k is gewoon té veel voor een oude wagen, toch als je ook de intentie hebt om er actief mee te gaan rijden. 

 

Ik blijf ondertussen verder dromen van een betaalbare 964...

Link naar reactie
Delen op andere sites

*rant mode on*

Vind die prijzen totaal overroepen om niet te zeggen bijna prettig gestoord, zelf nog geen 5 jaar terug stonden de gewone 964's te koop rond de 30k eur in mooie conditie. Ik zou het er echt niet voor over hebben om op zo'n relatief korte tijd dubbel zoveel te betalen. Kudos voor mensen die er zo eentje al langer hebben maar probeer die dan nu eens te verkopen, je moet nog altijd 'ne zot' vinden die dat wil betalen. Ik vind dat je een klassieke wagen moet kopen uit liefhebberij en om er mee te rijden niet als investeringsobject. Spijtig voor de echte liefhebbers zonder dikke portefeuille dat bijna alle pré-1998 911's praktisch onbetaalbaar zijn geworden wat vroeger niet het geval was.

*rant mode off*

 

Heb al een 964 C4 Cabriolet manueel gereden, vond dat niet bijster goed hoeken en iets lacking in power. Is nu ook wel niet de sportiefste versie natuurlijk en het blijven oudere wagens. Wel kan je genieten van die pure sound van de luchtgekoelde flat 6 in zo'n 964 heerlijk, al klinkt een 991 met sportuitlaat toch ook verdorie goed. Geen fan van de bumpers/kont met meer afgeronde look op de 964, velgenkeuzes en dat affreus stuur... vind ik persoonlijk na de 996 de lelijkste 911. 

 

991 nog niet gereden maar zou zeker mijn keuze zijn voor dat geld in deze poll. Waardevermindering is nog een ? en minder relevant voor mij maar ik gok dat atmosferische manuele 991's stijgers en geliefde elfers zullen worden gezien de PDKs en turbomotoren overmacht nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid