Ga naar inhoud

Sleutel velgen


Salokin

Aanbevolen berichten

Ja, me afgelopen weekend nog eens van mijn handigste kant laten zien, in een poging mijn wintersloefen op te leggen vastgesteld dat ik niet al mijn moeren losgedraaid krijg.  Ik heb nu zo'n spel maar draai daarmee eigenlijk de bout naar buiten.  Een momentsleutel lijkt me aangewezen.

Handy-17-19-21-23mm-font-b-Car-b-font-Te

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat is je vraag? :D

 

Ik heb in de Stock Vermeersch (Brugge) een deftige momentsleutel gekocht en daarmee krijg ik ze los en zet ik ze dus ook vast op de juiste Nm

 

Met zo'n klein dingetje vanop de foto zal dat inderdaad niet lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een momentsleutel dient niet om bouten los te trekken. Dat is daar niet goed voor.

En dat "klein dingetje" is telescopisch. Als je ze daar niet mee losgetrokken krijgt (ik heb ook zo een ding) waren ze veel te hard aangespannen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat is je vraag? :D

 

Ik heb in de Stock Vermeersch (Brugge) een deftige momentsleutel gekocht en daarmee krijg ik ze los en zet ik ze dus ook vast op de juiste Nm

 

Met zo'n klein dingetje vanop de foto zal dat inderdaad niet lukken.

Ik kan geen advies aannemen van mensen die hun korte short aantrekken om hun velgen ter verleggen.

 

't Spel dat ik heb is telescopisch, wat op zich wel handig is, maar probleem is dat het naar buiten helt waardoor je onvoldoende kracht kan zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een momentsleutel dient niet om bouten los te trekken. Dat is daar niet goed voor.

En dat "klein dingetje" is telescopisch. Als je ze daar niet mee losgetrokken krijgt (ik heb ook zo een ding) waren ze veel te hard aangespannen.

Maar een momentsleutel is wel goed om ze aan te spannen, dat ik ze nu te hard heb aangespannen is duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n telescopisch geval heb ik ook en gebruik ik al sinds 2006. Werkt prima toch?

 

Met enig gevoel vastzetten is wel aan te raden, momentsleutel zou nog beter zijn voor vast te zetten. Moet ik ooit eens aanschaffen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Makita. Koffer, 2 batterijen en lader. Kost nieuw rond de 500€. De mijne heb ik voor een fractie gekocht (was ook nieuw maar van den boot gevallen, topmateriaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ze te vast staan krijg je ze nog niet los.

 

Haha denk niet dat je bouten nog intact zijn als je er 900Nm op zet :P

 

Mijn brol dingetje op perslucht is te licht dus moet nog eens iets deftigs kopen. 500euro is er wel wat over voor die paar keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha denk niet dat je bouten nog intact zijn als je er 900Nm op zet :P

 

Mijn brol dingetje op perslucht is te licht dus moet nog eens iets deftigs kopen. 500euro is er wel wat over voor die paar keer.

 

Ja is wel veel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

983Nm :o

 

Zal duur speelgoed zijn zeker?

Met een korrel zout te nemen bij dat soort toestellen hoor. Ik zou het toch niet riskeren van mijn centerlocks op de Cup vast te schieten met zo een ding op batterijen.

Ik heb eentje liggen die zogezegd 500Nm doet maar ik heb het al voorgehad dat ik er gewone bouten zelfs niet mee los kreeg. Gebruik dat niet meer, doe het allemaal met de hand nu op de straatauto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die dingen zie ik vooral gebruikt worden om bouten los te schieten. En dan de momentsleutel met desnoods een versterker op om de boel mooi terug vast te draaien.

 

En dat toestel wordt niet enkel gebruikt om wielboutjes vast/los te schieten é. Ik heb aan boord een paar assen zitten die vast zitten met rond de 800Nm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat toestel wordt niet enkel gebruikt om wielboutjes vast/los te schieten é. Ik heb aan boord een paar assen zitten die vast zitten met rond de 800Nm.

Gij zijt al even erg als Wooter met zijne Canada :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n telescopisch geval heb ik ook en gebruik ik al sinds 2006. Werkt prima toch?

 

Met enig gevoel vastzetten is wel aan te raden, momentsleutel zou nog beter zijn voor vast te zetten. Moet ik ooit eens aanschaffen..

Ik heb er eentje van rond de 20 euro. Voor die paar keer dat je dat op een jaar gebruikt voldoet dat zeker en vast. 

Misschien niet tot op de nm nauwkeurig zoals de betere / duurdere, maar wel stukken beter dan zomaar op het gevoel aandraaien.

Ik heb dat al enkele jaren tot volle tevredenheid, enkel erop letten dat je de spanning van de veer afhaalt bij niet gebruik, anders bekom je onnauwkeurigheid.

 

http://www.conrad.be/ce/nl/product/800163?WT.mc_id=google&insert=8J&gclid=CjwKEAiAp_WyBRD37bGB_ZO9qAYSJAA72IkgCzELPjiRGadgf0JC_K2YVpa8GMdCtoacxZLZnaHWXRoCje_w_wcB&tid=pla-800163&WT.srch=1

 

In afprijzing en gratis verzending @@msxx , iets voor onder de kerstboom?  ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

koop jezelf een kruissleutel om te lossen en een momentsleutel om vast te zetten.

 

 

AM-stijl: http://catalogue.facom.com/en/categorie/power-tools/power-tools-cordless/produit/1-2-cordless-impact-wrench/cl3-c18s

 

Maar een kruissleutel met eventueel nog een buis om de hefboom te vergroten is zeker geen slecht idee.

 

Dit is het juiste antwoord!

 

Ik heb ook een kruissleutel en een RVS buis van bijna 2 meter die erover kan schuiven. Daarmee krijg je alles los, behalve antidfiefstalbouten, da's pure miserie, altijd. Tenzij je met twee en met verstand werkt, maar dit terzijde.

De kruissleutel laat je toe om de dop volledig over de moer te laten, welke kracht je ook uitoefent met de hefboom. Het stuk van de kruissleutel aan de overzijde van de buis, laat je toe om tegendruk te geven zodat die niet van de moer schiet of scheef gaat zitten.

Zo een eenvoudig basistoestel, maar ooo zo nuttig.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er eentje van rond de 20 euro. Voor die paar keer dat je dat op een jaar gebruikt voldoet dat zeker en vast. 

Misschien niet tot op de nm nauwkeurig zoals de betere / duurdere, maar wel stukken beter dan zomaar op het gevoel aandraaien.

Ik heb dat al enkele jaren tot volle tevredenheid, enkel erop letten dat je de spanning van de veer afhaalt bij niet gebruik, anders bekom je onnauwkeurigheid.

 

http://www.conrad.be/ce/nl/product/800163?WT.mc_id=google&insert=8J&gclid=CjwKEAiAp_WyBRD37bGB_ZO9qAYSJAA72IkgCzELPjiRGadgf0JC_K2YVpa8GMdCtoacxZLZnaHWXRoCje_w_wcB&tid=pla-800163&WT.srch=1

 

In afprijzing en gratis verzending @@msxx , iets voor onder de kerstboom?  ;)

Ik heb ook zoiets.

Jaaaaren geleden gekocht op kapaza, nieuw.

Ik heb daar al serieus aan zitten sleuren en doen (ook om te lossen). Werkt nog altijd perfect.

Zoals gezegd staan de bouten niet op de correcte moment vast maar er bestaat nog altijd iets als gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een momentsleutel dient niet om bouten los te trekken. Dat is daar niet goed voor.

En dat "klein dingetje" is telescopisch. Als je ze daar niet mee losgetrokken krijgt (ik heb ook zo een ding) waren ze veel te hard aangespannen.

Mijn momentsleutel gaat tot 400 Nm en met dat kleine dingetje uit de openingspost kan je inderdaad harder dan 400 Nm aantrekken. Zelf getest. :ninja:

 

Tot hoeveel ging jouw centerlock-hefboomding? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid