Ga naar inhoud

Wachten op autosalon?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu mijn Touran zijn lease erop zit moet ik uitkijken naar een vervanger. Mijn vraag is niet wat er in de plaats moet komen maar wel of het de moeite loont om te wachten op het autosalon. Als je weet dat de opvolger negen op tien een Touran II wordt (leasegewijs interessant, 3 zitplaatsen achterin, ...), wacht ik dan best op extra voordelen of loont het de moeite niet?

In principe is er geen haast bij, mijn werkgever heeft de wagen overgenomen. Ik rijd er nog mee rond.

Dus: wachten op het autosalon of niet?

Geplaatst:

Ik zou wachten, voor die paar weken... Al wat je extra hebt heb je he.

Geplaatst:

Al bij de dealer gevraagd of de salonvoorwaarden niet al gekend zijn ? Mijn ma kon bv. al salonvoorwaarden op een Hyundai :ninja:  (met levering deze maand) krijgen.

Geplaatst:

Krijgen leasers ook salonkorting? Die hebben toch altijd een goede prijs, of niet?

Geplaatst:

Collega van mij heeft 1500€ extra korting gehad (Fleet launchbonus Touran) bovenop de gebruikelijke korting. Lijkt me meer voordeel uit te halen dan te wachten op saloncondities, die vaak enkel voor particulieren zijn. Is wel via D'Ieteren lease.

Geplaatst:

De fleet launch bonus is me bekend, en die is inderdaad iets van een 1500€. De bonus komt trouwens niet van de leasemaatschappij maar van de importeur (of van VW zelf, dat wil ik kwijt zijn).

Ik meen me te herinneren dat sommige merken (ik dacht bijvoorbeeld Audi)  ooit wel fleet specifieke saloncodities hadden, maar het is al weer zo lang geleden dat ik mijn hand er niet meer voor in het vuur durf steken. Dat is dan ook één van de redenen voor mijn vraag. De tijd is niet het probleem, ik kan gerust een maand wachten.

Geplaatst:

Momenteel is er naast de Fleet Launch bonus een bijkomende bonus van 400eur +btw om de periode van 2 weken verkoopsstop in november nog goed te maken voor het eind van het jaar.

Bij VW zijn er naar fleet toe normaal geen salonacties maar wel fleetcondities het hele jaar door. Fleetcondities 2016 zijn nog niet gekend, maar het zou me sterk verwonderen dat ze méér dan 1900 +btw fleetbonus gaan geven. Dat is bij het vorig model nooit geweest en de nieuwe is nauwelijks duurder geworden dus is zeer goed geprijsd. Ik denk dat je nu meer voordeel gaat doen. ;-)

Geplaatst:

Thanks! Da's nuttige informatie.

Al bij de dealer gevraagd of de salonvoorwaarden niet al gekend zijn?

Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!

Bon ondertussen heb ik even gebeld met de dealer en er is in principe geen salonactie gepland omdat ze met fleetpacks en fleetcondities werken, zoals terecht opgemerkt hier. Er is nog een extra sprint bonus van 400€, maar dan moet de wagen wel voor 31/12 besteld zijn. Ik heb 'n offerte gevraagd en ga deze eens goed bekijken.

Geplaatst:

welk autosalon is het dit jaar?

denk dat dat ook een rol zal spelen.

(bedrijfswagens of gewoon salon)

Geplaatst:

Is er geen sjoemelbonus te krijgen?

Geplaatst:

welk autosalon is het dit jaar?

denk dat dat ook een rol zal spelen.

(bedrijfswagens of gewoon salon)

Verschil tussen die twee is nauwelijks nog merkbaar hoor. In kortingen weet ik het niet.

Geplaatst:

Zoals hier terecht aangehaald wordt ... Fleetcondities zijn zelden cumuleerbaar met salonvoorwaarden (maar het gebeurt, zeker bij eindereeksen; zoals in 2011 de E9x die ontzettend scherp geprijsd werd bij BMW).

Dit jaar is het geen bedrijfs- en vrijetijdsvoertuigensalon, maar een "groot salon". Ik zou durven zeggen dat dat ook wel een rol kan spelen.

Geplaatst:

Thanks, ik denk dat ik niet ga afwachten. Ik heb het aan verschillende personen gevraagd die het zouden kunnen weten en die zeggen eigenlijk net hetzelfde: de combinatie salonacties/fleetkortingen is niet gebruikelijk voor Volkswagen. De fleetpacks en kortingen volgen een ander regime.

De offerte is doorgestuurd naar de fleetverantwoordelijke.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in