Ga naar inhoud

Ideale bandenmaat?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Welke winterbanden maat leg ik het beste op een 18" x 9" vooraan en op een 18" x 10" achteraan ? Ik bedoel dus de ideale breedte van band die het beste op de velg geschoeid staat en ook rekening houdend met winterse toestanden, dus niet al te breed. Ik ben ook een voorstander van Michelin (Alpin) of Continental.

Geplaatst:

Welke winterbanden maat leg ik het beste op een 18" x 9" vooraan en op een 18" x 10" achteraan ? Ik bedoel dus de ideale breedte van band die het beste op de velg geschoeid staat en ook rekening houdend met winterse toestanden, dus niet al te breed. Ik ben ook een voorstander van Michelin (Alpin) of Continental.

Pakt anders de banden die de constructeur voorschrijft...

Geplaatst:

Beste

Voor welke wagen is dit?

Dit is voor mijn toekomstige M2 Coupé. De wagen wordt geleverd met 9x19 met 245en 10x19met 265. Maar ik ben nu al op zoek naar een wintervelg 18" waarop ik i.p.v. 35 dikte op de 19" velg, 40 zou leggen op een 18" velg. Volgens mij de beste hoogte voor winterse toestanden.

Waarom ik eerst  sprak van 9 x18 " voor en 10x18 achter is omdat ik dacht dat dezelfde breedte misschien logischer zou zijn, maar ik vrees dat bijvoorbeeld een 245 band daarop teveel zal spannen. Als ik lager ga dan 10"veldbreedte, kan een andere offset dan misschien de velg weer evenveel doen naar buiten komen.

Geplaatst:

Beste

Voor welke wagen is dit?

Mgv

Een 135i.

Neen sorry, dat was de vorige.

Mvg

Geplaatst:

Dit is voor mijn toekomstige M2 Coupé. De wagen wordt geleverd met 9x19 met 245en 10x19met 265. Maar ik ben nu al op zoek naar een wintervelg 18" waarop ik i.p.v. 35 dikte op de 19" velg, 40 zou leggen op een 18" velg. Volgens mij de beste hoogte voor winterse toestanden.

Waarom ik eerst  sprak van 9 x18 " voor en 10x18 achter is omdat ik dacht dat dezelfde breedte misschien logischer zou zijn, maar ik vrees dat bijvoorbeeld een 245 band daarop teveel zal spannen. Als ik lager ga dan 10", kan een andere offset dan misschien de velg weer evenveel doen naar buiten komen.

Ik begrijp de situatie nu al wat beter, waarvoor mijn dank.

Ik zou graag advies geven maar ik ben niet bekend in het M departement, mijn excuses.

Echter kan forumlid @@gTa u wellicht terdege informeren over banden / velgen en consoorten.

Geplaatst:

Ik dacht bvb ook deze : http://www.fuchsfelge.de/index.php?id=1125

Deze vind ik heel mooi en heeft ook dezelfde offset als de originele BMW M437 19" velgen. Maar blijkbaar enkel in 9" en 10" verkrijgbaar. Als ik daar dan 245/18 zal opleggen zal dat mijn gedacht wat teveel spannen. 

Geplaatst:

Het is plezant als het een beetje spant, ambetant als het te veel spant

Geplaatst:

Als het spant is dat goed.

Mvg.

Op je eigen foto te zien is het best dat het wat spant. ;)

Geplaatst:

Het is plezant als het een beetje spant, ambetant als het te veel spant

Cfr. @10

Geplaatst:

Pakt anders de banden die de constructeur voorschrijft...

Wat is hier verkeerd mee @@mayo ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in