Ga naar inhoud

Uitlijnen bij velgen met andere offset


Le Capri Mauve

Aanbevolen berichten

Heren,

 

Ik heb een vraagje over uitlijnen. Heeft het effect op de uitlijning als ge velgen met een andere offset steekt? Ik kan me voorstellen dat de camber verandert, maar misschien zijn nog andere effecten op de uitlijning (ik neem aan dat scrubhoek losstaat van uitlijnen).

Ik wil de wagen laten uitlijnen maar die staat nog op zomerwielen, en die hebben 5mm meer offset dan voorgeschreven(staan dus meer naar binnen).Ik vraag me af of het uitmaakt of ik op winters of zomers laat uitlijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de offset verandert zal er niets aan de camber veranderen, maar net wel aan scrub radius of schuurstraal.
Die 5mm zullen geen merkbaar verschil hebben (denk ik?) dus ik zou gewoon laten uitlijnen volgens opgegeven waarden van de fabrikant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 5mm wordt regelmatig vermeld als de maximum afwijking zonder dat het gedrag significant verandert, dus veel zal het er niet toe doen. Camber is niet instelbaar bij mij, maar dat wielen naar buiten of binnen verplaatsen camber niet zou beinvloeden, dat zou straf zijn. Straf in de zin dat ik dan nog minder van ophanging snap dan ik al dacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog eens, wat is er verkeerd met de standaard maten/offset?

Hebt ge mij dat al eerder gevraagd? Ik wist niet dat er iets mis was met standaard maten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt ge mij dat al eerder gevraagd? Ik wist niet dat er iets mis was met standaard maten.

 

Je vroeg in een ander topic naar wintervelgen met een andere offset voor/achter. Waarom zou je geen mogelijkheid uit de lijst van de constructeur kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner me niet dat ik naar een andere offset gevraagd heb, Ik heb al een andere offset. Winter offset is exact goed. Zomer heeft 5mm te veel. Die andere offset heb ik omdat tweedehands niet alles zomaar aangeboden wordt en omdat deze aangeboden velgen binnen de acceptabele marge vielen. En ik heb tweedehands velgen omdat de leverancier nieuw geen 16 inches wilde leveren op die wagen terwijl dat volgens gelijkvormigheidsattest mag en in andere landen wordt aangeboden. 18 kon dan weer wel geleverd worden, wat niet conform is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vroeg in een ander topic naar wintervelgen met een andere offset voor/achter. Waarom zou je geen mogelijkheid uit de lijst van de constructeur kiezen?

Verwar jij niet met mayo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat type wagen is het?

 

Bij vele merken wordt de uitlijning rechtstreeks op de fusee gedaan ipv op de buitenkant van de velg, dan maakt de velgmaat niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontaardt elk onderwerp hier ook al na een tijd in een discussie over BMW's?

Ik kan ICM's ergernis over afwijkende (brede)velgen wel snappen, ik kan zelf nogal negatief doen over de mode van de grote(diameter) velgen.
Ik heb geen BMW, wel een GT86. Macpherson vooraan, Double wishbone achteraan zegt de documentatie. Dus ik vroeg me af, zou de offset wat uitmaken. Dan kan ik kiezen of ik op winter of zomerwielen laat checken, In dit specifiek geval doet het er waarschijnlijk heel weinig toe. En in't algemeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van http://europittyres.co.uk/wheel-alignmentalvast deze fijne quote :
Note that changing rims and tires will NOT normally affect the primary angles of wheel alignment, but it will affect secondary angles.
En secundaire hoeken kunt ge niet afstellen. Ik moet het mij volgens deze site alvast niet aantrekken, en degenen die bredere wielen willen ook niet.

 

Dan kan ik dus gerust snel nog even de wagen laten uitlijnen en vlak erachter winterwielen plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog eens, wat is er verkeerd met de standaard maten/offset?

 

 

Je vroeg in een ander topic naar wintervelgen met een andere offset voor/achter. Waarom zou je geen mogelijkheid uit de lijst van de constructeur kiezen?

 

 

Ah, is dat zo? Of met die kerel die onopvallend een M2 heeft besteld?

 

ICM toch, was idd tegen Mayo :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Dus Mayonaise was vroeger iemand anders, of is nu twee personen, en na middernacht verandert zijn Caterham in een M2 waarmee hij door de greppels baggert. 

 

:popcorn:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Dus Mayonaise was vroeger iemand anders, of is nu twee personen, en na middernacht verandert zijn Caterham in een M2 waarmee hij door de greppels baggert. 

 

:popcorn:

 

Oei, nu vergelijk je mayo met mayonaise. Dit kunnen we helaas niet toestaan  :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach So. En dat de avatar van ICM een ingezoomd detail van de avatar van mayo is, is dat toeval? Ik dacht het niet!

 

ICM was eerst, is al een oude man hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid