Ga naar inhoud

Heet water hogedrukreiniger


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Leer ik iets nieuws van mijn dealer...

 

Ik haal mijn motorfiets op en het spel staat te blinken. Ik vraag hen hoe ze dat geflikt hebben, en ze beweren dat ze er een keertje met hun heet water hogedrukreiniger zijn over gegaan.

 

Ik weet dat mijn hogedrukreiniger dat niet kan.

 

Iemand ervaringen mee? Ik heb even gespiekt bij de detailre-lieveling de Kranzle maar dat spel is 3K voor een hogedrukreiniger met heet water. Ook weer veel centjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer kalk? Je ziet dat het water wat troebeler is wanneer je een maatbeker vult met heet water dan tegen met koud water. Dat kan dan wel nadelig zijn.

 

Ik wist niet dat er meer kalk zat in warm water, ik vond het al raar dat mijn waterkoker altijd vol kalk zit maar mijn glazen voor koud water nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht om een boiler in de garage te installeren, dan heb ik toch al wat meer controle. Het alternatief is de hof open gooien en een leiding voor warm water voorzien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn neef had er zo eentje voor zijn crossmotor. Daar zat een mazout brander op om het water op temperatuur te brengen.

Hem kennende gaat hij daar geen 3k aan gegeven hebben ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht om een boiler in de garage te installeren, dan heb ik toch al wat meer controle. Het alternatief is de hof open gooien en een leiding voor warm water voorzien...

 

Is het dan niet gemakkelijker om gewoon zo een hogedrukreiniger te kopen?

 

Enkel warm water lijkt me wel straf om je moto te laten blinken.

Als ik die van mijn schoonpa gebruik dan moet ik mijn achterbrug eerst wat ontvetten, natspuiten, knop omschakelen zodat er zeep uitkomt en dan terug afspuiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een Kranzle ding, doet goed zijn werk maar niet zo goed als met warm water. Ik heb thuis nog niet met warm kraantjeswater kunnen proberen omdat er enkel koud water in de garage is.

 

Ik denk dat sowieso het goedkoper gaat zijn om de nodige waterleiding + aanrecht aan te leggen dan een nieuwe HD-reiniger te kopen met heet water.

 

Hier nog wat info bij de buren: http://www.autoforum.be/showthread.php?60153-welke-warm-water-hogedrukreiniger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zullen er wel een straf detergent doorgedraaid hebben.

Kijk eens naar de Paki's: ze spuiten een sopje op je velgen, doen niet eens de moeite om te schrobben, afspoelen met de HD, en je velgen zijn proper.

Maar als je het product op je handen krijgt, heb je brandwonden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat er meer kalk zat in warm water, ik vond het al raar dat mijn waterkoker altijd vol kalk zit maar mijn glazen voor koud water nooit.

Meer kalk is eigenlijk fout verwoord door mij. Het heeft iets te maken met de reactie in het water. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk om water uit de kraan tot de juiste temperatuur te krijgen. Die krengen warmen het op tot 80 graden ofzo.

Die van ons 130 graden (Karcher)

Zit een bus bij die t water ontkalkt, kost 10€ per liter en vliegt erdoor als niets, net als de mazout 10l per uur.

Spel zelf koste 4000€

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Kalk in het water

Op zich is kalk in het water geen groot probleem voor een hogedrukreiniger in die zin dat het geen directe schade toebrengt aan de onderdelen, zoals bij zand of gruis wel het geval is. Wat bij warmwater hogedrukreinigers wel kan voorkomen, is dat de kalk zich door de opwarming van het water afzet op de branderspiraal. De afgezette kalkvernauwt de doorgang steeds meer zodat er tegendruk ontstaat. Tegendruk uit zich door het feit dat de drukmeter of manometer een steeds grotere druk aangeeft, terwijl er uit het pistool net minder druk komt. Preventief kan je dit oplossen door eenantikalkpompje te monteren dat het water verzacht. Dit pompje druppelt continu eenanti-kalkproduct (zoals Alfa Scal) in het water van het waterreservoir. In sommige regio’s is het water echter zo hard dat zelfs dit niet voldoende is. Het beste is gewoon overschakelen naar regenwater. Als dit niet mogelijk is, dan moet de hogedrukreiniger opregelmatige basis ontkalkt worden met een sterk zuur reinigingsmiddel (zoals F 403). Een andere situatie waarin kalk een probleem kan vormen, is wanneer de warmwater hogedrukreiniger of koudwater hogedrukreiniger lange tijd niet gebruikt wordt. Dan heeft de kalk in het water tijd om zich op de onderdelen af te zetten en kan het zijn dat de kleppen in de pompkop vast komen te zitten. De pompkop open vijzen en de kleppen eens open en dicht duwen, is hier de eenvoudige oplossing.

http://www.kranzle.be/2015/03/het-belang-van-zuiver-water-voor-uw-hogedrukreiniger/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben ze je blaasjes wijs gemaakt

Ik kuis al jaren met warm water op hoge druk en als je niet met iets wrijft op een auto of moto blijft er een laagje statisch vuil op de lak ongeacht je met zeep werkt of niet

Met warm leidingwater hou je plekken over zonder dat je die afdroogt ongeacht of je nu chemisch product gebruikt om de boiler te beschermen

Ik ga wel akkoord dat het beter wast dan koud water maar een wonder middel is het niet en het is zelfs zwaar af te raden als er zout op je auto of moto ligt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gebruiken een heetwaterHD om roet van de funnel en mast te halen. Er zitten producten bij en je moet soms nog wrijven. Anders blijft er veel vuil achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kameraad van me heeft dat thuis een HD reiniger op warm water...dat ding heeft om te beginnen al een waanzinnige druk en dan nog eens warm water erbij....dat werkt echt wel goed :)

(voornamelijk gebruik om camions te kuisen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag geloven dat ze me blaasjes gemaakt hebben, maar dat zou ook betekenen dat ze de voorruit gedemonteerd hebben om erachter te kunnen schoonmaken... :) En gek genoeg heeft de voorruit nog beading van een recente snelle wax laag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje afstand bewaren hé :)

 

Alhoewel...ik was door een modderbaan gereden en heb die nadien proper gespoten (2000 Caddy). Nadat ik de wielkast had proper gespoten en kwam ik eruit en ging ik over de gardebou dus dat was op max 5 cm ofzo :D

Alle lak hangt er nog aan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Strafheid hangt ook van de lans af. Met de normale lans heb ik geen problemen, maar ik heb een keertje de cirkellans (dirtblaster) erop gezet bij mijn oude RT en dat spoot op een plek toch de lak eraf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die dirtblaster dient ook om lak te verwijderen. Altijd lachen als iemand die gebruikt om zijn jachtje af te spuiten, je zit zo in het polyester

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid