Ga naar inhoud

Welke band?


Jan

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een setje nieuwe zomerbanden voor op de M135i. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar Michelin maar ik sta open voor alternatieven.. Momenteel ligt er contisport 5 op, en die banden trekken op geen hol

Ik twijfel vooral tussen de verschillende michelins:

PS2

PS3

PSS?

Of andere mogelijkheden. Rijstijl neigt wel naar het zeer sportieve. Achterbandjes zijn bijna weg na 7k (enkel straatgebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke bandenmaat heb je?
niet onbelangrijk want PSS wordt ook niet in elke maat gemaakt...

Ik had bijvoorbeeld voor 225/40/18 en 255/35/18 bij 1 van beide geen mogelijkheid tot PSS.

 

Ook PS2 bestellen leek niet meer mogelijk. Vandaar genoodzaakt tot PS3 maar tot dusver geen kwaad woord over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In welke zin was je niet tevreden over Continental?

Ik heb onlangs nieuwe gelegd op mijn auto, prijs tussen contisport5 en ps3 was nagenoeg identiek. Gekozen voor ps3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat @B3noît zegt is wel belangrijk idd.

Ik heb zelf op mijn E46 ook Michelin liggen in 225/40/18 en 255/35/18. De voorste zijn PSS maar de achterste bestaan niet in PSS en zijn dus PS2.

 

De PSS zijn nog nét dat beetje beter dan de PS2, hoewel de PS2 zeker geen slechte band is (voor de PSS was dit de topband bij Michelin behalve de CUP dan). De PS3 is eigenlijk meer een all-round band geworden. Die heeft iets minder grip in het droge dan een PS2/PSS maar in de regen zou de PS3 dan weer beter zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid