Maju 34 Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Na het kerstverlof kreeg ik te horen dat het tijd was om een nieuwe bedrijfswagen te kiezen.We hebben geen totale keuzevrijheid, maar op zich toch verschillende mogelijkheden: Audi A3 VW Passat (of Variant) Volvo S/V60 Ford Mondeo (Clipper) Peugeot 508 (SW) Opel Insignia (Sports Tourer) Onze leasecontracten zijn 5 jaar of 200.000km.Ik doe ongeveer 60.000km op jaar, waarvan 80% alleen. Tijdens de weekends en de vakanties moeten we rekening houden met de wederhelft en 2 kinderen (3.5j en 3 maand). Dus toch nog wat gesleur met buggy en kinderstoelen... Dus de A3 viel af, de Passat is te kiezen maar dan enkel als trendline + business pack (GPS, metaalkleur, Cruise) waardoor ik deze ook links heb laten liggen.De voorkeur ging naar de Ford Mondeo, een mooie wagen met veel binnenruimte. De 1.5 TDCi is echter veel te licht voor een zware wagen als de Mondeo, dus ook deze viel af...Na testritten bleven enkel nog de Opel Insignia Sports Tourer en de Peugeot 508 SW over. De enige twee waarvan ik de 136pk versie in budget krijg.De uitrustingen:Peugeot 508 SW Active 2.0HDi 136pk: Metaalkleur Parkeersensoren voor en achter + elektrisch inklapbare spiegels + dodehoekverklikker Pack Look:Verduisterde ramen achteraanLichtmetalen velgen 17"Chroom rond de zijramen Peugeot Connect Nav Panoramisch dak Afneembare trekhaak Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6CDTI 136pk: Metaalkleur Business premium packGeperforeerd leder Siena zwartRadio Intellilink RF900 NaviLichtmetalen velgen (17")Bi-xenonParkpilot, voor- en achteraan Ruimtebesparend reservewiel Wegklapbare trekhaak Twee wagens die voor mij goed genoeg uitgerust zijn. Het voordeel van de 508 SW is de ruimere koffer, waar dit bij de Insignia toch het zitcomfort is. De Opel heeft, voor mij toch, echt zalige zetels!Voorlopig gaat de voorkeur naar de Insignia maar is de 1.6CDTI betrouwbaar? Ik vind er nog niet veel gebruikersreviews terug... Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Hoe rijdt het? Het is hier autominded he Schakelt die Peugeot fatsoenlijk? Voel je bij die Opel dat je rijdt of ben je met een afstandelijke machine onderweg? Zomaar wat vooroordelen waardoor ik geneigd ben om je op te roepen de keuze te herzien en te gaan voor de A3 of Passat Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Waarom valt de Volvo af? Quote
Maju 34 Geplaatst: 21 januari 2016 Auteur Geplaatst: 21 januari 2016 Peugeot en Opel zijn manueel. De Opel rijdt een stuk aangenamer dan de Peugeot, maar mijn vrouw rijdt met een A3 en dat is toch een beter gevoel van rijden. Maar hij is echt te klein om de gezins- en reiswagen te zijn.... Volvo was standaarduitvoering (D2) + automaat. Dus enerzijds wat pover uitgerust en anderzijds net boven de grens van 110 CO2-uitstoot. Dat laatste is blijkbaar een struikelblok bij de lease... Want wel een prachtige wagen! Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Tussen jou twee: de 508. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Waarom moet de Volvo een automaat zijn? En de andere handgeschakeld? Schakeldoos hapt nogal in het budget, wat je anders aan een D3 of uitrusting zou kunnen besteden Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Wat is het verschil tussen een 1.6 en een 1.5? De Ford zou mijn voorkeur wegdragen, wegens heel goed chassis, maar aangezien die niet meer meedoet, direct de Pug. Quote
Maju 34 Geplaatst: 21 januari 2016 Auteur Geplaatst: 21 januari 2016 De 1.5 in de Mondeo heeft 'maar' 120pk en ik dacht 270NM, de 1.6 in de Insignia 136pk en 320NM. Beide zijn zware auto's maar je voelt het verschil enorm. Die 1.5 is echt niet vooruit te branden... Waarom heeft bij de meesten de Peugeot de voorkeur? De motor of iets anders? Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 De 1.5 in de Mondeo heeft 'maar' 120pk en ik dacht 270NM, de 1.6 in de Insignia 136pk en 320NM. Beide zijn zware auto's maar je voelt het verschil enorm. Die 1.5 is echt niet vooruit te branden... Waarom heeft bij de meesten de Peugeot de voorkeur? De motor of iets anders? Opel is hier niet geliefd, toch @@TCT ? De Peugeot heeft gemiddeld genomen nog enkele USP's tegenover zijn klassegenoten, maar een Opel is over de hele linie ok zonder dat je ooit een glimlach krijgt van zo'n auto. Maar... daar zitten mooie vooroordelen in en gesproken vanuit een publiek waarvoor het toch nooit goed genoeg is Je hebt niet gereageerd op de vraag van Riskit, waarom geen SuperB? Lijkt mij de logische keuze als je bij de Passat niet verder komt dan een basisuitrusting. Het is de nieuwste binnen dat segment en spreekt een stuk meer tot de verbeelding dan de 'bijna-end-of-life' auto's zoals de Insignia en 508 1 Quote
Maju 34 Geplaatst: 21 januari 2016 Auteur Geplaatst: 21 januari 2016 Omdat Skoda niet in de lijst staat waaruit we mogen kiezen. Mocht dat wel het geval zijn, dan zou hij zeker de voorkeur krijgen op deze twee :-) Quote
Rabbit 3.130 Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Ik ken beide wagens relatief goed. 2 kennissen hebben/hadden een insignia. Beide willen sindsdien gene opel meer. Teveel kwaaltjes, ergernissen, ... Toegegeven dat waren twee exemplaren uit de eerste 3 jaar insignia. Mijj eigen ervaring met de 508 2.0 hdi zijn daarentegen wel zeer goed. Die zesbak is trouwens erg lobenswaardig, ik vermoed dat oeugeot zo wat de enige is die erin slaagt een echt 6 bak te maken, zonder dat die zesde echte een zeer lange versnelling zonder fut wordt. Nee ik was onder de indruk van het geheel motor versnellingsbak. En ik blijf het wel een mooi model vinden. Voor mij de peugeot. 1 Quote
Maju 34 Geplaatst: 21 januari 2016 Auteur Geplaatst: 21 januari 2016 De Insignia is net als de 508 geen 'waw-auto', maar ik kan er wel mee leven. Ze zijn niet slecht uitgerust, ik heb wat ik moet hebben,... Het blijft een bedrijfswagen, privé aankopen zou me een stuk meer kosten en dan zou ik automatisch duurder kopen :wink: Maar ik wil wel de goede keuze maken, de 1.6 is een vraagteken voor mij. Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 De Opel weegt tegen de 1600kg aan zie ik net, dus of die zo veel vlotter zal zijn dan iets van 1430kg met 120pk weet ik zo nog niet.Als je de Mondeo te tam vindt zou ik ook opteren voor de Peugeot. De facelift vind ik een knappe wagen en je zal meer vrijheid hebben qua opties dan bij Volvo/Volkswagen vermoed ik Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 De Insignia wordt dit jaar vervangen door een nieuw model, hou daar rekening mee... Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 22 januari 2016 Geplaatst: 22 januari 2016 De 1.5 in de Mondeo heeft 'maar' 120pk en ik dacht 270NM, de 1.6 in de Insignia 136pk en 320NM. Beide zijn zware auto's maar je voelt het verschil enorm. Die 1.5 is echt niet vooruit te branden... Waarom heeft bij de meesten de Peugeot de voorkeur? De motor of iets anders? schreef het maar omdat mijn vorige wagen een mondeo was (wel de 2.0 140pk) en die vond ik heel vlot. en ford staat gekend voor zijn goede onderstellen. de insignia heb ik altijd een lelijk eendje gevonden. veel te log/lomp qua vorm. maar dat zijn smaken en kleuren natuurlijk. de pug daareentegen is in mijn ogen mooi van lijn en ook binnenin. en het is de enige die de 2.0 motor heeft. wel opletten als je het glazen dak neemt en je redelijk groot bent. ik zat indertijd met mijn hoofd tegen de rand ervan. Quote
Maju 34 Geplaatst: 22 januari 2016 Auteur Geplaatst: 22 januari 2016 Daarnet even met de baas besproken over de 1.6-motors. Het voordeel is dat hij ook een enorme liefhebber is (rijdt dagelijks met een Cayenne 4.2 V8, 60.000km jaarlijks). De Mondeo 2.0TDCi is volgens hem voor mij het ideale en aangezien ik die mening deel, zal hij even met de leasing overleggen. Een onverwachte maar hopelijk een succesvolle wending! 4 Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 22 januari 2016 Geplaatst: 22 januari 2016 vraag direct achter een titanium versie, nu hij nog in een goede bui is. Quote
Maju 34 Geplaatst: 22 januari 2016 Auteur Geplaatst: 22 januari 2016 Business+ is op basis van Titanium blijkbaar. De gewone business is o.a. zonder licht en regensensor, dit kan je dan enkel met een ander pack toevoegen waardoor het prijsverschil verwaarloosbaar is. Offerte die naar de leasing werd gestuurd is een business+, afneembare trekhaak, drivers assistant pack (korting bij verzekering blijkbaar), verduisterde ramen. Benieuwd wat het resultaat zal zijn... Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 22 januari 2016 Geplaatst: 22 januari 2016 Allez dat komt hier nog goed Quote
Maju 34 Geplaatst: 22 januari 2016 Auteur Geplaatst: 22 januari 2016 Helaas... In lease is het prijsverschil echt te groot, we krijgen hem onmogelijk in het budget. 80% aftrekbaarheid ipv 90% maakt blijkbaar een groot verschil. Ik had even hoop dat de Mondeo ging lukken, maar zal niet voor deze keer zijn. De 508 wordt intern echt afgeraden, er lopen er verschillende bij ons maar weinig zonder kosten tot 200.000. Dus we worden gestuurd naar de Insignia, o.a. door wat extra opties (lees: extra korting van de dealer). Quote
Avantus 8.093 Geplaatst: 24 januari 2016 Geplaatst: 24 januari 2016 C02 van de opel? 508 2.0 ligt extreem laag. Quote
Maju 34 Geplaatst: 24 januari 2016 Auteur Geplaatst: 24 januari 2016 104. Iets hoger dan de 508 dacht ik. Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 24 januari 2016 Geplaatst: 24 januari 2016 Pas maar op dat er geen marter inzit. Of de co schiet ook omhoog Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 25 januari 2016 Geplaatst: 25 januari 2016 Ik rijd sinds mei 2014 met de 1,6cdti fluisterdiesel in mijn Zafira Tourer en ik ben daar al 37.000km erg tevreden van, tegen de gangbare mening op dit forum in. ;-) Let wel, dat is ook de motor waar de VRT van ontdekt heeft dat hij te veel NO uitstoot, dus ik weet niet wat dat gaat geven na het volgende onderhoud :-S Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.