Ga naar inhoud

Verouderd of gedownsized

59 leden hebben gestemd

1. 1. Focus rs

2. 2. Boxster S

3. 3. M3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je krijgt hem gratis en hij heeft 0km op de teller. Welke kies je?

2013-porsche-boxster-981.jpg

Porsche-718-Boxster-001.jpg

Ford-Focus-RS-0.jpg

ford_focus_rs_001.jpg

BMW_E90_M3_MAY21_5.jpg

attachment.php?attachmentid=1040844&d=14

Geplaatst:

Godverdomme Ward, bij de M3 maak je het me moeilijk.

Geplaatst:

Eerste Boxster because flat6, eerste RS want mooier en nieuwe M3, mooier, sneller, moderner, zuiniger..

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

AWD RS, flat-six Porsche en V8 M3.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Oude Boxster en oude M3 for obvious reasons.
Bij de Focus RS heb ik iets langer moeten twijfelen. Voor de oude zijn de vijfpitter en de looks pluspunten, en blijkbaar kon die zijn vermogen nog redelijk goed kwijt, helaas heb ik geen ervaring met deze.
Maar de nieuwe is geweldig imo, dankzij de 4x4 sleurt dat enorm en als je het wilt is het speels, ook qua chassis op de limiet. 3 of 5 deuren maakt voor mij niks uit, dat er een cilinder minder meedoet is jammer maar bijna onoverkomelijk denk ik, uiteindelijk dus op de nieuwe gestemd.

Geplaatst:

Goede poll! 

Bij de rs zit je met een 5-cilinder fwd of een 4-cilinder awd, Ik zou op zich de 5-cilinder kiezen omdat ik niet veel heb met awd, maar blijkbaar is dit niet zomaar een haldex maar draagt dit systeem enorm bij tot het rijgedrag.

De boxster is al wat makkelijker, atmo 6 cilinder is te heerlijk om te laten staan, al voelt die misschien wat kunstmatig tam aan terwijl de nieuwe bloedsnel is (4,2 nr 100).

Bij de M3 zou ik meteen voor de atmo V8 gaan. Zo een scheten latende turbo die bij 5500 toeren zijn max vermogen bereikt lijkt mij niet in de buurt te komen van zijn voorganger, al is dat vast deels een kwestie van voorkeur.

Geplaatst:

Correct, dit. 

AWD RS lijkt me machtig om mee te spelen zonder met in het wild dabbende voorwielen te hebben.

Bij de andere 2 turboloos graag. Die V8 M3 laten doortrekken tot + 8000 rpm moet machtig zijn.

Eigenlijk wil ik eens een ritje @@toere :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik vind de nieuwe M3 en 718 toch knapper. En die Focus moet in AWD.

Geplaatst:

Sowieso hoort noch een turbo noch een V8 in een M3. Maar bon :D

Geplaatst:

Die V8 M3 laten doortrekken tot + 8000 rpm moet machtig zijn.

Eigenlijk wil ik eens een ritje @@toere :D

Hallo [emoji41]

Geplaatst:

RS 5cil, Porsche 6 cil en M3 Turbo...

Rs 5 cil is een prachtige auto. 

Nog nooit met een Boxster gereden maar ik verkies 6 cilinder boven 4 cil.

En na E90 M3 gereden te hebben en F82 M4 ... verkies ik de M4. Waarom? De oude V8 is prachtig voor het geluid maar ik verkies toch de nieuwe motor.

Geplaatst:

Slotje op het topic :)

Geplaatst:

Hoewel ik twijfel bij de Focus, doe mij toch maar alle 'oude' versies.

Bij de M3 en de Boxster is er imo geen twijfel mogelijk.

Geplaatst:

Ik denk dat veel mensen als ze de oude en de nieuwe boxster testen toch voor de nieuwe gaan, gewoon voor de power. 4.2 nr 100 is echt loeisnel.

Geplaatst:

Porsche: Boxster met flat six, uiteraard. Vier is niet genoeg (zeker niet in dit geval).

Ford: vijfpitter met FWD. Vier is niet genoeg.

M3: mag voor mij de R6 turbo zijn, omdat de V8 fiscaal gewoon absurd is in dit land, en zes is wel genoeg (ook al is acht beter).

Geplaatst:

5 Cilinder, for the noise alone :inlove:  

Boxster ook gemakkelijk. De enige meerwaarde van die auto is zijn sound.  

Bij de BMW... Voor 6-in-lijn gekozen. Gewoon al omdat dit het type motor is dat BMW het best maakt. :)

M3: mag voor mij de R6 turbo zijn, omdat de V8 fiscaal gewoon absurd is in dit land, en zes is wel genoeg (ook al is acht beter).

:fp:

Geplaatst:

Doe mij maar een Boxster S huidige generatie. Zou mooi staan naast mijn M3.

Oja, geel of rood exterieur natuurlijk.

Geplaatst:

Dus moest je de kans hebben om jouw M3 te ruilen voor die van Dragonfly bv zou je het niet doen?[emoji51]

Geplaatst:

RS 5cil, Porsche 6 cil en M3 Turbo...

Dit. Geen zin om het uit te leggen..

Geplaatst:

Indertijd de E90 M3 uitgebreid testgereden en éénmaal boven de 5000 toeren kwam dat beest los maar daaronder vond ik het nogal platjes, je zou kunnen zeggen dat is eigen aan een atmosferische hoogtoerige motor maar als ik de vergelijking maak met mijn CSL, ja hallo, die was aan gelijk welk toerental een beest, weliswaar boven de 5000 toeren een krijsende kater, maar toch.  Geef mij maar de F80, je kan er ook relaxt mee rijden en vanuit lage toeren pikt hij direct op, zelfs wanneer hij zijn max vermogen bereikt heeft, blijft hij toch nog in toeren doortrekken, misschien niet efficiënt maar wel fun.

In een Porsche hoort een flatsix, sound daarvan blijft zo zalig en herken je van mijlen ver, zelfs mijn dochter zegt al als ze er één hoort zonder te zien: "dat is een Porsche hé papa"

De Focus met 5cilinders graag, AWD kan me gestolen worden.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

nieuwe porsche

oude RS

nieuwe M3

Geplaatst:

Dus moest je de kans hebben om jouw M3 te ruilen voor die van Dragonfly bv zou je het niet doen?[emoji51]

Als enige wagen jawel, maar ik zei een Boxster voor NAAST mijn M3 he [emoji41]
Geplaatst:

:fp:

Eerst like je die post, dan unlike je die, en dan een facepalm. :lol:

Weet jij wat een M3 V8 nu inschrijven en rijdende houden kost in België? 10.500 EUR (éénmalige) BIV en jaarlijks 2.700 EUR rijtax. Een nieuwe M3 kost 1.300 EUR BIV en 830 EUR jaarlijks aan tax.

Ook al vind ik de V8 fantastisch (aandrijfgeheel is waarlijk om duimen en vingers van af te likken): ik vind 't de jaarlijkse meerprijs tov. een nieuwe M3 echt niet waard. 'k Zou 't er niet kunnen aan hangen.

En da's allerminst een :fp: redenering.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in