Ga naar inhoud

Ruitenwissers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

(Es iets serieuzer en autogerelateerd).

Welk type ruitenwissers gebruiken jullie? Ervaringen?

Je heb naast de klassieke vegers ook ruitenwissers met dubbele borstels, dan die spullen die geen metalen frame meer hebben, etc

Op dit ogenblikken enerveren de ruitenwissers van zowel de 7 als de Pajero mij dik

De rechter ruitenwisser van de 7 (klassiek design) heeft het uiteinde dat regelmatig opwaards klikt. Blijkbaar kan de metalen structuur het rubber niet rond de ronding van de voorruit houden.

Op de Pajero stak ik van die volledig rubberen dingen (van Bosch) en na een paar maand gingen die piepen dat het niet schoon meer was :mellow:

Geplaatst:

mijn originele ruitenwissers op de Disco heb ik er na +- 10k km afgezwierd. Die maakten geluid voor zot.

Even het internet geraadpleegd en blijkbaar was ik niet de enige met klachten. Ben nu aan m'n 2e set Valeo en die zijn top.

Geplaatst:

Vroeger meestal Bosch maar sinds ik nieuwe auto's koop eigenlijk zelf nog nooit vervangen. Die wissers van Audi gaan zeer lang mee en bij BMW nog geen langdurige ervaring

Geplaatst:

mijn originele ruitenwissers op de Disco heb ik er na +- 10k km afgezwierd. Die maakten geluid voor zot.

Even het internet geraadpleegd en blijkbaar was ik niet de enige met klachten. Ben nu aan m'n 2e set Valeo en die zijn top.

Steek je een bepaald type Valeo?

Geplaatst:

Ik koop eigenlijk altijd die van Bosch. Is er eigenlijk in het algemeen een groot kwaliteitsverschil tussen Bosch en Valeo?

Geplaatst:

Valeo en Bosch zijn beiden top bedrijven in de sector. Er zal meer verschil zitten tussen hun verschillende type wissers.

Ik weet niet meer wat er op de Evo zit, maar die dingen hielden het 5 jaar uit  :blink:

Geplaatst:

Hier ook Bosch op de G maar die vegen ook niet meer gelijkmatig vind ik. Steken er nochtans nog niet lang op.

Geplaatst:

op de Nissan heb ik er zitten van Champion (zonder frame)

in het begin was dit ook piepen maar is al veel verbeterd nu

Geplaatst:

Ik heb al altijd de Bosch aero twin genomen. Werken zeer goed.

Door de 'aero' krijgen ze wat meer druk.

Nu op m'n nieuwe V60 heb ik uiteraard de standaard wissers, nu na 50 000 km zijn die zo goed als versleten, nochtans gebruik ik ze altijd op een vochtige ruit, en nooit op een bevroren ruit, ben daar zeer secuur in want dat is moordend voor ruitenwissers.

Ben wel eens benieuwd hoe lang de meesten hier doen met ruitenwissers, maar met de Bosch deed ik makkelijk 100 000 km.

De XC60 had er ook nieuwe na 60 000 km, mijn ervaring is dus dat de originele Volvo-wissers (ik dacht Champion maar ben niet zeker) minder lang mee gaan dan die Bosch aero twin.

Geplaatst:

Vroeger altijd Champion, goedkoop en gaan maar een klein jaartje mee.

Valeo is iets beter van wissen maar niet van levensduur, ook ongeveer een jaar.

Nu heb ik Bosch, veegt beter dan de twee, duurzaamheid moet ik nog afwachten.

De achteruitwisser paste wel niet op de Corolla, staken twee pinnetjes op de nieuwe bosch wisser, pinnetjes weggesneden en t paste direct.

Geplaatst:

ik vernieuw ze elk jaar,het is vooral door veroudering dat de wissers niet goed meer werken (rubber komt te hard)

Geplaatst:

Vroeger altijd Champion, goedkoop en gaan maar een klein jaartje mee.

Valeo is iets beter van wissen maar niet van levensduur, ook ongeveer een jaar.

Nu heb ik Bosch, veegt beter dan de twee, duurzaamheid moet ik nog afwachten.

De achteruitwisser paste wel niet op de Corolla, staken twee pinnetjes op de nieuwe bosch wisser, pinnetjes weggesneden en t paste direct.

Een jaartje meegaan daar zijn we hier niet veel mee: hoeveel km is dat dan?

ik vernieuw ze elk jaar,het is vooral door veroudering dat de wissers niet goed meer werken (rubber komt te hard)

Dat is te zien he.

Bij 70 000 km/j hebben ze niet veel kans te verouderen maar verslijten ze echt wel.

Geplaatst:

De dealer wisselt die ieder jaar, of om de twee onderhoudsbeurten > 40.000 km dus.

ik vind het een beetje vroeg, te meer daar ik mijn wissers amper gebruik (coating).

Geplaatst:

10.000km, rubber wordt vooral droog, niet weggesleten.

Geplaatst:

Twin aero op de Ford. Rommel. Die dingen zijn te groot om mooi te vegen vanaf 120 trillen ze als ze versleten zijn. Gaan 40k kilometer of net geen jaar.

Ouderwetse Bosch dingen (metalen frame) op Mercedes. Buiten bladen afwegen geen last. Nu 40k kilometer of 5 jaar.

Wel eerlijk die op de Ford zijn dubbel zo groot. Maakt vermoedelijk ook wel een verschil

Geplaatst:

Valeo met spoilerke voor wat meer druk. Mijn ruit heeft wel wat sterren...

Geplaatst:

Bosch, es gibt keine alternative 

Geplaatst:

Ik heb idd het gevoel dat die rubberen dingen wel "fancy" zijn, maar niet zo goed vegen of stabiel blijven als die met metalen frames.

Of heb ik dat verkeerd voor?

Geplaatst:

Ik heb idd het gevoel dat die rubberen dingen wel "fancy" zijn, maar niet zo goed vegen of stabiel blijven als die met metalen frames.

Dat heb je verkeerd voor, op de Audi nooit geen last van gehad en zijn toch wel mooier dan die metalen dingen

Geplaatst:

Dat heb je verkeerd voor, op de Audi nooit geen last van gehad en zijn toch wel mooier dan die metalen dingen

Daar zit het hem net. Op de nieuwe wagens is het mooier, maar is oude ruitenwissers hierdoor vervangen wel goed?

Geplaatst:

Daar zit het hem net. Op de nieuwe wagens is het mooier, maar is oude ruitenwissers hierdoor vervangen wel goed?

Op je pajero zou ik dat inderdaad niet doen, mist wat charme :)

Geplaatst:

Ja.

Ik vind die rubberen zwiepen beter vegen, hoewel ik nooit te klagen heb gehad van het oude type.

Hangt ook af hoe proper uw voorruit is, met wat je die wast, ruitensproeivloeistof, af en doe het rubber van de ruitenwisser zuiver maken...

Geplaatst:

Op mijn 9-3 heb ik die metalen vervangen door die rubberen flappen. Veegt even goed dan die oude meuk. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in