Ga naar inhoud

Ferrari GTC4Lusso

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ferrari breidt het modelprogramma uit met de Ferrari GTC4Lusso. Deze nieuwe vierpersoons Ferrari moet ons de FF doen vergeten.

Na een tweetal teasers (1, 2) zien we nu eindelijk de vernieuwde FF. De naam GTC4Lusso verwijst naar enkele van zijn illustere voorgangers, waaronder de 330 GTC en diens 2+2 zustermodel, de 330 GT – één van Enzo Ferrari’s persoonlijke favorieten – en de 250 GT Berlinetta Lusso. Het getal 4 in de vreselijke modelnaam verwijst naar het aantal zitplaatsen, en naar het aantal aangedreven wielen.

Penned by Ferrari Design, the GTC4Lusso is a further refinement of the shooting brake coupé, reinterpreting the concept with an extremely streamlined, tapered shape that gives it an almost fastback-like silhouette.

V12
Onder de motorkap van de GTC4Lusso ligt uiteraard een 12-cilindermotor, met een vermogen van 690 pk bij 8.000 tpm (de FF had 660 pk). De vierpersoons Ferrari heeft een gewicht-vermogenverhouding van 2,6 kg/pk. Het maximale koppel van 697 Nm komt vrij bij 5.750 tpm, terwijl 80% van de trekkracht al beschikbaar is vanaf slechts 1.750 tpm. De sprinttijd is ook in orde, de GTC4Lusso gaat 3,4 seconden van 0 naar 100 km/u. De topsnelheid is 334 km/u.

Vierwielaandrijving en achterwielbesturing
Een technologische highlight van de Ferrari GTC4Lusso is het door Ferrari gepatenteerde 4RM Evo vierwielaandrijfsysteem, dat voor het eerst is gekoppeld aan achterwielbesturing. Het resultaat is het nieuwe 4RM-S systeem dat op basis van Ferrari’s nieuwste Slip Side Control (4.0) nu tevens het elektronische differentieel (E-Diff) en de SCM-E dempers combineert.

FF-eigenaren rijden meer kilometers
Volgens Ferrari trok de FF een jongere groep kopers aan, die hun auto ook vaker gebruiken. De kopers zouden dan ook een 30% hogere kilometrage op de klok van hun Ferrari zetten.

Bron: Autoblog.nl

post-95-0-27382600-1454942824_thumb.jpg

post-95-0-84097600-1454942824_thumb.jpg

post-95-0-31314300-1454942825_thumb.jpg

post-95-0-83852300-1454942825_thumb.jpg

post-95-0-36393500-1454942826_thumb.jpg

post-95-0-84649600-1454942826_thumb.jpg

Geplaatst:

Daar hebben ze ook veel tekenwerk aan gehad :fp:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ze maken mooie dingen bij Ferrari, maar ze mogen de kerel die de namen verzint wel eens buiten gooien.

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Daar is toch geen fluit aan veranderd?

Geplaatst:

de naam is moeilijk geworden.

Geplaatst:

Dat kontje :inlove:

Geplaatst:

330GT  :inlove:

GTC4 Lusso...vreselijke naam, maar wat een lekkere lijnen!

Geplaatst:

GTC4 Lusso...vreselijke naam, maar wat een lekkere lijnen!

Het is zonder spatie! :lol:

Geplaatst:

Daar is toch geen fluit aan veranderd?

Het design is volledig nieuw volgens mij.

Geplaatst:

Het is zonder spatie! :lol:

wtf  :huh:

Geplaatst:

Het design is volledig nieuw volgens mij.

zoek de drie verschillen

Geplaatst:

Ik vind de sleutel een verbetering.  -_-

Geplaatst:

Die naam alweer, grappig :D Voor de rest zéér mooi.

Geplaatst:

Prachtige auto, kan niet wachten om hem in 't echt te zien.

Geplaatst:

de diffusor verpest het klassevolle uiterlijk wat

Geplaatst:

Je zal die ook wel zonder type-aanduiding kunnen krijgen. En daarmee is het enige minpunt ook opgelost.

Geplaatst:

Ik vind hem echt heel mooi. Perfecte gezinswagen ook, ik denk niet dat een praktische auto beter wordt dan dit.

Dan nog een speciale aperta ernaast voor het weekend.

Geplaatst:

Ze maken mooie dingen bij Ferrari, maar ze mogen de kerel die de namen verzint wel eens buiten gooien.

Eerder net omgekeerd.

Geplaatst:

Vet ding. :inlove:  Is dit een (grondige) facelift van de FF?

De naam is alvast niet slechter dan "FF", imo. Kan me niet zoveel schelen eigenlijk, zie dat ding staan! En 9 miljoen liter atmo V12 to top it off! :inlove:

Geplaatst:

Prachtig, knap interieur ook. Ik ben fan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid